Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer
Sinds ik de iPhone 15 Pro in bezit heb, word ik regelmatig geconfronteerd met een wegvallende Wifi en dataverbinding (4G/5G). Even de iPhone herstarten en het probleem was opgelost.
Echter de laatste week werkt het opnieuw opstarten van de iPhone niet meer om de Wifi- of dataverbinding te herstellen. Soms werkten de stappen die beschreven staan op de helppagina van Apple, soms ook niet.
Uiteindelijk dacht ik dat een hardware-probleem de oorzaak was van het wegvallen van de verbinding, dus nam ik contact op met Apple Support. Na een hele reeks vragen en testen op afstand kon er niet onmiddellijk een probleem vastgesteld worden aan mijn iPhone en kreeg ik het advies om mijn toestel voor nazicht binnen te doen bij een Apple serviceprovider.
Na gisteren nogmaals de helppagina's van Apple te hebben doorsparteld, kwam ik plots uit op een pagina waar gewezen werd op het wegvallen van de verbinding door het gebruik van VPN.
Wanneer ik de Safespot Guard-VPN uitschakel, heb ik onmiddellijk verbinding met het netwerk, zowel via Wifi, als via het 4G/5G-netwerk. Als ik de VPN-verbinding terug inschakel, wordt de netwerkverbinding terug verbroken. Voor de aardigheid koppelde ik de Safespot Guard-VPN ook eens op mijn iPad Pro (enkel Wifi) en ook daar had ik te maken met netwerkproblemen. Een gewone webpagina kon niet geladen worden. Na het uitschakelen van de VPN werden de webpagina's in een mum van tijd geladen.
Kunnen er bepaalde instellingen aangepast worden om gebruik te kunnen maken van de Safespot Guard-VPN op de iPhone of zijn er Netweters die een gelijkaardig probleem op één of andere manier opgelost gekregen hebben?
Opgelost! Ga naar oplossing.