Beantwoorden
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Sinds ik de iPhone 15 Pro in bezit heb, word ik regelmatig geconfronteerd met een wegvallende Wifi en dataverbinding (4G/5G). Even de iPhone herstarten en het probleem was opgelost.

Echter de laatste week werkt het opnieuw opstarten van de iPhone niet meer om de Wifi- of dataverbinding te herstellen. Soms werkten de stappen die beschreven staan op de helppagina van Apple, soms ook niet.

Uiteindelijk dacht ik dat een hardware-probleem de oorzaak was van het wegvallen van de verbinding, dus nam ik contact op met Apple Support. Na een hele reeks vragen en testen op afstand kon er niet onmiddellijk een probleem vastgesteld worden aan mijn iPhone en kreeg ik het advies om mijn toestel voor nazicht binnen te doen bij een Apple serviceprovider.

Na gisteren nogmaals de helppagina's van Apple te hebben doorsparteld, kwam ik plots uit op een pagina waar gewezen werd op het wegvallen van de verbinding door het gebruik van VPN. 

Wanneer ik de Safespot Guard-VPN uitschakel, heb ik onmiddellijk verbinding met het netwerk, zowel via Wifi, als via het 4G/5G-netwerk. Als ik de VPN-verbinding terug inschakel, wordt de netwerkverbinding terug verbroken. Voor de aardigheid koppelde ik de Safespot Guard-VPN ook eens op mijn iPad Pro (enkel Wifi) en ook daar had ik te maken met netwerkproblemen. Een gewone webpagina kon niet geladen worden. Na het uitschakelen van de VPN werden de webpagina's in een mum van tijd geladen. 

Kunnen er bepaalde instellingen aangepast worden om gebruik te kunnen maken van de Safespot Guard-VPN op de iPhone of zijn er Netweters die een gelijkaardig probleem op één of andere manier opgelost gekregen hebben?

18 reacties
DAD033
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Hallo, hier het zelfde probleem.

gebeld met Telenet dat wij al 4 dagen niets kunnen gebruiken van apps die internet nodig hebben en mail kon ook niet binnen geladen worden en internetten ook niet.

gisteren kon Telenet niets na kijken wegens update van hun systemen.

alle Apple apparaten zoals 2 iPad Pro 1iphone 7plus en 1 iPhone 15pro plus met vpn kon niets en laptop en iMac wel internet.

uitijdelijk € gevallen alle vpn apparaten die blokkeren overal vpn uitgezet en alles werkt weer.

hopelijk bied Telenet een oplossing voor vpn aan.

mvg Danny 

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

@DAD033 

Ik heb net even contact gehad met de helpdesk van Telenet en op hun advies heb ik de Safespot Guard-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Voorlopig kan ik terug gebruik maken van het netwerk (Wifi en 4G/5G) met een ingeschakelde VPN-verbinding. Misschien kan je dit ook eens proberen en afwachten of dit "de" oplossing is.

DAD033
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Proberen waard dank je voor de info 

DAD033
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Safespot en safespotguerd Apps volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maaier helaas .

vpn terug moeten uitzetten het werkt niet op de 4 toestellen.

alles wat internet nodig heeft werkt niet meer

zelfs de mail app kan geen mails meer binnen halen.

 

dus verkoping staat de vpn af tot Telenet met een deftig oplossing komt.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

@DAD033 

Ik heb ondertussen de Safespot Guard-VPN ook al terug moeten uitschakelen omwille dat er in de loop van de voormiddag terug geen netwerkverbinding meer kon gemaakt worden. 

Alleen weet ik niet of het falen van de netwerkverbinding bij gebruik van een VPN bij Telenet ligt of dat het Apple besturingssysteem (iOS en iPadOS) de oorzaak is. Het is tenslotte ook niet zomaar dat Apple op haar supportpagina een VPN als oorzaak aangeeft van een slechte of niet werkende netwerkverbinding bij hun toestellen.

Dus of Telenet ooit een oplossing kan uitwerken voor dit probleem is voor mij onduidelijk.

Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Zelfde probleem. Volgend !

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Het probleem duurt al jaren. En herbegint bij elke update van MacOS. Evt. oplossingen werken voorlopig  voor een paar maanden, en dan begint het circus opnieuwEn Telenet slaapt gewoon door.

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

@DAD033 @bestc @Luvan @Mahonie We hebben feedback ontvangen dat er een nieuwe versie beschikbaar is in de App Store. Na dit te hebben geüpdatet moet dit verholpen zijn. Laat het ons gerust weten als dit niet het geval is. Dan kunnen we dit opnieuw doorgeven aan de collega's. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Update geïnstalleerd en voorlopig lijkt alles ok. Wachten naar de volgende update van IOS of alles blijft werken. Fingers crossed.

Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Met IOS 17.2 heb ik dit probleem ook. Soms werkt het wel en dan opeens kan ik niks online doen. Heb geprobeerd om te herinstalleren en probleem komt steeds terug. Gewoon af gezwierd. Zolang er geen oplossing is ga ik deze niet meer installeren. Normaal deze dinsdag komt ios 17.3 uit, benieuwd of er betering in komt.

Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Na update 17.3 blijft alles ok. Definitief opgelost blijkbaar. Let’s hope and see 👍

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer


@Mahonie  schreef:

Na update 17.3 blijft alles ok. Definitief opgelost blijkbaar. Let’s hope and see 👍


@Mahonie Goed om te lezen dat het bij jou opgelost is. 

@Kanjo Ervaar jij hier nog hinder mee?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Toch een bijkomende opmerking:Safespot Guard zuigt wel de batterij van de Iphone sneller leeg. Of is dit enkel bij mij?

 

Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad 11 pro (4e generatie). Ik heb Safespot+  Soms openen apps en webpagina’s vlot. Even later moet ik soms minutenlang wachten.  VPN kan ik niet uitschakelen. Het schakelt zichzelf automatisch terug in. Op mijn Mac heb ik geen problemen.  Telenet moet dit echt eens nakijken, want het is zeer storend.  Eigenlijk zijn de problemen pas een maand geleden ontstaan.  Daarvoor werkte alles normaal.  Ik las ergens dat Telenet bezig is het netwerk te verbeteren.  Zou het daaraan kunnen liggen?