24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Reeds ruime tijd gebruik ik Serviio om films op TV te bekijken die op mijn PC staan. Dit werkte prima.
Maar nu, bij het opstarten van Serviio, kreeg ik de melding dat versie 1.8 beschikbaar was dewelke ik ook gedownload hebt. Download is goed verlopen maar ik krijg GEEN verbinding meer tussen mijn TV en mijn PC.
Er is mij een pro-versie geïnstalleerd waarin gezegd wordt dat na een 15-daagse evaluatie ik automatisch terug naar de free versie overgeschakeld wordt.
Ik weet gewoon niet wat het probleem is, Serviio schijnt goed te zijn geïnstalleerd (ik kan de gewenste films in de gewenste folder plaatsen) maar krijg niets te zien of verbinding op mijn TV. Nochtans voor de installatie van versie 1.8 was er geen probleem.
Ik heb ook al geprobeerd om V 1.7 terug te installeren maar krijg nu ook met deze versie hetzelfde probleem.
Ik heb ook al een uninstall van Serviio gedaan en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde.
Mijn vraag is: hoe kan ik een gratis versie van Serviio (die werkt en dus geen pro-versie is) installeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier heb je geen boodschap aan, maar mocht je nu een backup image (bijv. via Macrium Reflect Free) hebben gemaakt, dan kon je heel makkelijk teruggaan naar hoe het was. Misschien iets voor in de toekomst?
Wat ik zou proberen is Serviio te verwijderen (installeer het desnoods even opnieuw) met een freeware programma zoals Geek Uninstaller of Revo Uninstaller. Als je aangeeft dat ze het grondig moeten doen, dan verwijderen deze programma's ook bepaalde sleutels uit het register. Eenmaal verwijderd, herstarten en 1.7 opnieuw proberen te installeren.
Verder zie ik dat er op de site Support te vinden is en een forum. Heb je daar al eens een kijkje genomen? Problemen na een update komen regelmatig voor en zullen wellicht op het forum besproken worden.
Je zal na 15 dagen automatisch terug gaan naar de gratis versie.
Waarschijnlijk is het een firewall probleem.
Besturingssysteem: Windows 10 versie 1607
Antivirussysteem: ik jeb er 2: Windows Defender en Malwarebytes Anti-Malware. I, geen van beiden heb ik iets van Serviio noc iets van firewall gevonden.
Firewall zelf: nergens iets gevonden van Serviio.
Ik heb een TV van het merk Philips 6000 series. Als voordien via TV naar films keek die op mijn PC staan dan selecteerde ik "Door Netwerk bladeren". Ik kreeg dan Serviio te zien en door hierop te klikken, kon ik alle films bekijken.
Dit is nu mijn probleem want eenmaal Serviio V 1.8 geïnstalleerd, werkte dit niet meer.
Ik heb dit geprobeerd maar krijg hetzelfde resultaat.
Heb Geek Uninstaller geïnstalleerd en uitgevoerd wat u geschreven hebt. Bij het installeren van 1.7 krijg ik ook "pro versie" te zien (vroeger was dit niet zo). Maar, het resultaat is hetzelfde. Ik kan nog altijd de films die op mijn PC staan nog altijd NIET zien vanop de TV. Als ik op TV "Door Netwerk bladeren" zie nog altijd geen Serviio staan. Ook bij Support en forum vindt ik geen oplossing.
Ik heb het uitgeprobeerd. Ik weet niet goed hoe de TV aan te sluiten op thuisnetwerk. Maar heb tenslotte gevonden dat het ook gaat door gewoon met de rechts muisknop op de gewenste film te klikken en de TV aan te vinken. Misschien heb ik tijdens de creatie van thuisnetwerk iets gedaan (ik weet niet wat) waardoor alles nu werkt op de manier waarop ik zonet kom uit te leggen (met rechtse muisknop op de film klikken). Is misschien nog een andere methode? In ieder geval bedankt.
Schakel de windows firewall eens volledig uit?
Zoek in start naar firewall en klik op de eerste optie.
Klik dan op eigenschappen en selecteer bij elk profiel (domeinprofiel, priveprofiel, openbaar profiel) uitschakelen. Klik daarna op Ok en probeer het opnieuw.
Ik had niet gezien dat je het al opgelost hebt. 🙂
Al snap ik niet echt wat je bedoelt. Wat voor een andere methode zoek je?
Zelf gebruik ik Plex als je tv het ondersteunt is het misschien wel een handige optie.
Met mijn Samsung TV kan ik laten kijken op het lokaal netwerk en mijn PC aanklikken. Dan na veel kliks kom ik bij mijn films op de PC en kan er een afspelen.
Als ik iets wil afspelen op mij, PC ga ik meestal gewoon naar de pc en start windows verkenner, klik rechts op een film en laat hem afspelen op de TV.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt bij mij ook.
Geen probleem meer. Het werkt door op mijn PC gewoon met de rechtse muisknop de film aan te klikken en dan mijn TV aan te klikken. Het werkt. Bedanbkt voor uw inspanning.
Uitgeprobeerd en het werkt prime. Bedankt voor uw tussenkomst.