Beantwoorden
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Reeds ruime tijd gebruik ik Serviio om films op TV te bekijken die op mijn PC staan. Dit werkte prima.

Maar nu, bij het opstarten van Serviio, kreeg ik de melding dat versie 1.8 beschikbaar was dewelke ik ook gedownload hebt. Download is goed verlopen maar ik krijg GEEN verbinding meer tussen mijn TV en mijn PC.

Er is mij een pro-versie geïnstalleerd waarin gezegd wordt dat na een 15-daagse evaluatie ik automatisch terug naar de free versie overgeschakeld wordt.

Ik weet gewoon niet wat het probleem is, Serviio schijnt goed te zijn geïnstalleerd (ik kan de gewenste films in de gewenste folder plaatsen) maar krijg niets te zien of verbinding op mijn TV. Nochtans voor de installatie van versie 1.8 was er geen probleem.

Ik heb ook al geprobeerd om V 1.7 terug te installeren maar krijg nu ook met deze versie hetzelfde probleem.

Ik heb ook al een uninstall van Serviio gedaan en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde.

Mijn vraag is: hoe kan ik een gratis versie van Serviio (die werkt en dus geen pro-versie is) installeren?

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Ik veronderstel dat die communicatie over uw Telenet modem loopt, herstart uw Telenet modem eens via "Mijn Telenet" of door de voeding van de modem voor een 10 sec te onderbreken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Hier heb je geen boodschap aan, maar mocht je nu een backup image (bijv. via Macrium Reflect Free) hebben gemaakt, dan kon je heel makkelijk teruggaan naar hoe het was. Misschien iets voor in de toekomst?

 

Wat ik zou proberen is Serviio te verwijderen (installeer het desnoods even opnieuw) met een freeware programma zoals Geek Uninstaller of Revo Uninstaller. Als je aangeeft dat ze het grondig moeten doen, dan verwijderen deze programma's ook bepaalde sleutels uit het register. Eenmaal verwijderd, herstarten en 1.7 opnieuw proberen te installeren.

 

Verder zie ik dat er op de site Support te vinden is en een forum. Heb je daar al eens een kijkje genomen? Problemen na een update komen regelmatig voor en zullen wellicht op het forum besproken worden.

 

http://serviio.org/support

http://forum.serviio.org/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

@Erik7

 

Je zal na 15 dagen automatisch terug gaan naar de gratis versie.

 

Waarschijnlijk is het een firewall probleem.

  • Welk besturingssysteem heb je? En welke versie?
  • Welk antivirusprogramma heb je en kijk ook even of daar een firewall bijzit.
  • Welke tv heb je en hoe bekijk je het? (een app of via DLNA of...)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Besturingssysteem: Windows 10 versie 1607

Antivirussysteem: ik jeb er 2: Windows Defender en Malwarebytes Anti-Malware. I, geen van beiden heb ik iets van Serviio noc iets van firewall gevonden.

Firewall zelf: nergens iets gevonden van Serviio.

Ik heb een TV van het merk Philips 6000 series. Als voordien via TV naar films keek die op mijn PC staan dan selecteerde ik "Door Netwerk bladeren". Ik kreeg dan Serviio te zien en door hierop te klikken, kon ik alle films bekijken.

Dit is nu mijn probleem want eenmaal Serviio V 1.8 geïnstalleerd, werkte dit niet meer.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

@Erik7- Heb je die uninstaller(s) al eens geprobeerd? Installeer desnoods Serviio opnieuw om daarna te uninstaller uit te voeren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Ik heb dit geprobeerd maar krijg hetzelfde resultaat.

0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Heb Geek Uninstaller geïnstalleerd en uitgevoerd wat u geschreven hebt. Bij het installeren van 1.7 krijg ik ook "pro versie" te zien (vroeger was dit niet zo). Maar, het resultaat is hetzelfde. Ik kan nog altijd de films die op mijn PC staan nog altijd NIET zien vanop de TV. Als ik op TV "Door Netwerk bladeren" zie nog altijd geen Serviio staan. Ook bij Support en forum vindt ik geen oplossing.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Eigenlijk heb je Serviio helemaal niet nodig.

In Windows MediaPlayer zitten alle functies die je nodig hebt.

WMP kent DLNA en kan films streamen naar uw TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Ik heb het uitgeprobeerd. Ik weet niet goed hoe de TV aan te sluiten op thuisnetwerk. Maar heb tenslotte gevonden dat het ook gaat door gewoon met de rechts muisknop op de gewenste film te klikken en de TV aan te vinken. Misschien heb ik tijdens de creatie van thuisnetwerk iets gedaan (ik weet niet wat) waardoor alles nu werkt op de manier waarop ik zonet kom uit te leggen (met rechtse muisknop op de film klikken). Is misschien nog een andere methode? In ieder geval bedankt.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

@Erik7

 

Schakel de windows firewall eens volledig uit?

Zoek in start naar firewall en klik op de eerste optie.

Klik dan op eigenschappen en selecteer bij elk profiel (domeinprofiel, priveprofiel, openbaar profiel) uitschakelen. Klik daarna op Ok en probeer het opnieuw.

 

Ik had niet gezien dat je het al opgelost hebt. 🙂

Al snap ik niet echt wat je bedoelt. Wat voor een andere methode zoek je?

Zelf gebruik ik Plex  als je tv het ondersteunt is het misschien wel een handige optie.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Met mijn Samsung TV kan ik laten kijken op het lokaal netwerk en mijn PC aanklikken. Dan na veel kliks kom ik bij mijn films op de PC en kan er een afspelen.

Als ik iets wil afspelen op mij, PC ga ik meestal gewoon naar de pc en start windows verkenner, klik rechts op een film en laat hem afspelen op de TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt bij mij ook.

0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Geen probleem meer. Het werkt door op mijn PC gewoon met de rechtse muisknop de film aan te klikken en dan mijn TV aan te klikken. Het werkt. Bedanbkt voor uw inspanning.

0 Likes
Erik7
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Serviio V 1.8 geen verbinding PC met TV

Uitgeprobeerd en het werkt prime. Bedankt voor uw tussenkomst.

0 Likes