Beantwoorden
Freerider
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Smart services in thuisnetwerk veilig instellen

Hey

Ik heb recent enkele smart artikelen gekocht (vb google Home speaker, verlichting, ...)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze veilig op mijn thuis netwerk worden geïnstalleerd ?

Moet ik een aparte router achter de telenet modem zetten en allen daar op zetten, of kan dit gewoon op mijn thuisnetwerk. Ik zoek de meest hack-proof opstelling, maar gelieve genoeg details mee te geven, ik ben nogal een leek 😉

Thanks !

 

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smart services in thuisnetwerk veilig instellen

@Freerider  moest u alles achter de modem van Telenet zetten is het ook ' hack proof ' maar als u echt wil kan u ook een eigen router nemen. Ik heb een modem only en een eigen mesch wifi systeem en daar achter heb ik alle smart artikelen achter staan. Het is een keuze die u zelf maakt uiteindelijk. Als u zich veiliger voelt met een eigen netwerk dus een eigen router erachter dan zou ik dat zeker aanraden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Smart services in thuisnetwerk veilig instellen

In eerste instantie een goed paswoord. In 2e instantie hopen dat google en consoorten niet gehackt worden op hun servers want je blijft van hen afhankelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Smart services in thuisnetwerk veilig instellen

De kans dat een hacker op je toestel kan inbreken achter een homegateway of eigen router is eerder klein.  Maar je gegevens staan vooral in de cloud.

Je mag nog zo'n goede firewall hebben, alles staat of valt met de beveiliging van je account (Google, Apple, Amazon, ...).  Het eerste wat je moet doen is hier 2-step verificatie aanzetten (dus niet enkel password authenticatie).

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes