Beantwoorden
Unknown123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

Goedenavond,

 

Ik kan de Sonos applicatie niet meer updaten (of gebruiken). Netwerk error 1101.

Hierrond heb ik reeds contact gehad met de Sonos klantendienst.

Volgende feedback kreeg ik hierrond:

1) ?2.4. Ghz ingeschakeld.
2) Splits 2.4 GHz en 5 GHz (afzonderlijke SSID voor elke band)
3) Zorg ervoor dat Modus is ingesteld op 802.11 BGN
4) Clientisolatie moet zijn uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat wifi-apparaten met elkaar kunnen communiceren.
5) Selecteer een handmatig wifi-kanaal, stel niet automatisch in (we raden 1, 6 of 11 aan)
6) Beveiligingstype moet WPA2 met AES-encryptie zijn.
7) Schakel UPNP en Multicast in1) ?2.4. Ghz ingeschakeld.
2) Splits 2.4 GHz en 5 GHz (afzonderlijke SSID voor elke band)
3) Zorg ervoor dat Modus is ingesteld op 802.11 BGN
4) Clientisolatie moet zijn uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat wifi-apparaten met elkaar kunnen communiceren.
5) Selecteer een handmatig wifi-kanaal, stel niet automatisch in (we raden 1, 6 of 11 aan)
6) Beveiligingstype moet WPA2 met AES-encryptie zijn.
7) Schakel UPNP en Multicast in

 

Kan ik in de Telenet modem volgende zaken aanpassen?

4) clientisolatie uitgeschakeld

7) multicast inschakelen

 

De andere zaken heb ik reeds kunnen verifiëren via mijn Telenet.

 

Tot voor enkele dagen werkte alles eigenlijk prima. Er zijn geen wijzigingen op het netwerk gebeurd. 

 

Alvast bedankt

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

@Unknown123  

Beetje vreemd verhaal......

Gebruiken thuis zelf ook Sonos en heb vorige week of de week er voor ook de update gedaan. Heb dus een draadloze installatie en deze zijn verbonden met de 2.4 en de 5 Ghz. Ik kan dus de boxen op de twee frequenties laten afspelen , gebruik Mesh wifi. 

 

Je kan altijd proberen de Sonos boxen opnieuw in je netwerk te configureren als je foutmeldingen krijgt. Eventueel ook eens verbinden met een kabel rechtstreeks aan de modem of switch en dan die update doen , dus zonder dat je ze eigenlijk opnieuw configureert. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

1 van je sonos rechtstreeks verbinden via de utp kabel kan helpen, heb ik ook een keertje gehad.

Wat ook een keer heeft geholpen was alle sonos boxen 2min zonder stroom te zetten, router herstarten en dan terug proberen.

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

@Unknown123 

Heb je zo een Sonos Bridge/Boost staan?

0 Likes
Unknown123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

Het is ook de eerste keer dat me dit overkomt.

Rechtstreekse bekabeling lijkt me ook niet te werken.

Alles afkoppelen, tijdje wachten en weer opstarten ook zonder succes geprobeerd.

Ik zoek verder. 🙂

0 Likes
Unknown123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

Neen, die heb ik er een tijd geleden moeten van tussen halen wegens de migratie naar Sonos S2. Momenteel enkel 2x sonos play 1 en 1x Sonos move (die zelfs niet bekabeld kan worden aangesloten). 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

@Unknown123  

Je kan het beste eens je gehele Sonos installatie eens 'resetten'. Uit je netwerk halen en dan opnieuw instellen zodat ze weer in je netwerk komen. Daarna eens kijken of je die update wel kan doen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Unknown123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

Ik heb dit doorgaans tot nu toe ook zonder problemen kunnen doen. Nu lijkt het echter fout te gaan zonder dat iets specifieks is gewijzigd op het netwerk.

Ik heb reeds een Sonos Play 1 bekabeld aangesloten op de Telenet modem zonder succes.

Alles al afgekoppeld en weer heropgestart, geen succes.

Toen heb ik contact opgenomen met Sonos support en heb ik die lijst doorgekregen.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

@Unknown123  Ik vermoed dat je met verschillende AP's of mesh systeem werkt? 

Je zou in de advanced instellingen de clientisolatie moeten afzetten en de multicast (mu-mimo) inschakelen, zoals ze adviseerde bij Sonos. Dit kan je terugvinden op je eigen systeem. Kan je ons misschien zeggen wel systeem je gebruikt, zo kunnen we je gepast advies geven.

Disable ook parental control en access control indien aanwezig. Zie ook eens naar de firewall logs als je dit zou kunnen op je AP of router.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Sonos updates mislukken - netwerk probleem

Ik had toevallig vorige week ook problemen om mijn Sonos S2 installatie te updaten.

Al mijn Sonos devices zijn bedraad aangesloten (wifi is op elk toestel zelfs gedisabled).

Wat ik ook merkte was dat het downloaden van de Sonos client voor Mac uitertst traag verliep en uiteindelijk steeds faalde, waarna ik de download moest resumen.  Misschien gebeurt hetzelfde met het downloaden van de Sonos updates.

 

Ik vermoed dus een tijdelijk/terugkerend probleem met de update servers van Sonos, ofwel Telenet die het verkeer throttelt (aangezien ik weinig meldingen vond van andere Sonos gebruikers), maar daar heb ik geen bewijs voor.

 

Toen ik 's avonds opnieuw probeerde, werkte het feilloos.

Imho heeft het dus niets met je wifi setup te maken, aangezien je aangaf dat het vroeger zonder problemen werkte.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.