24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hoi, elke dag lijkt wel een nieuw vraagstuk
Ik heb gisteren speedboost laten activeren om eens te testen ( nu 1 maand gratis ) . Ik heb 2 laptops hier geprobeerd rechtstreeks via utp op de modem -> helaas slechts max 200mbit down ( 38 up ) .
Het zijn recente laptops die 1Gb Nic hebben ( dell E7470 en Acer Aspire ES523 ).
Het straffe is dat ik met mijn iphone hogere snelheden haar ( als ik dicht bij de modem sta uiteraard ) , nl 526Mbps
Heb deze ochtend al eens de modem uit het stopcontact gehaald.. omdat het gisteren namiddag geactiveerd was ( had toen een kleine onderbreking even, waarsch wegens reboot vanop afstand ).
Iemand een idee ?
Buitenbekabeling is nieuw sinds 10/2018 ( en is max 12 m van verdeelkast )
Kan het zijn dat er een profiel niet goed staat op de modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke modem heb jij
Kan de modem die snelheid aan.
Anders modem gratis omruilen die 1Gbps aankan.
Type
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do
Ik heb 24*8 CV7160E EMTA 3.0 En kan 1Gbps aan
24*8 CH7465LG HGW 3.0 , dus dat lijkt me wel degelijk i.o
klantendienst ook reeds gecontacteerd via whatsapp. Maar helaas zou er niets mis zijn met mijn modem ( en of profiel ), enkel de opmerking dat ik zeker een cat 6 of hoger utp moet gebruiken ... waar ik het niet eens mee ben. Ik heb een nieuwe cat5e van telenet uit de verpakking gehaald en die kan 'theoretisch' 1Gbps aan .
Klantendienst weten er niks van.
Ik heb al jaren Belkin E5
https://www.speedtest.net/my-result/d/a38b8dbc-63ed-4ede-9492-1c98bd291578
@rolelael je modem is in orde die kan die snelheden wel aan. Zoals aangegeven kan je de modem eens resetten of herstarten via 'mijn Telent' . Dit is iets heel anders dan dat je stekker eruit haalt. Je 'mijn Telenet ' applicatie staat namelijk gelijk met alles wat er in het systeem gebeurd bij Telenet. Dus zou het eens op die manier proberen. Probeer ook eens een andere kabel tussen modem en laptop te gebruiken en nog eens de test te doen. Het kan ook aan je kabel liggen , je UTP kabel. Ook zeker zijnde dat er geen switch of andere routers tussen zitten. Dus het moet dan ook echt een rechtstreekse verbinding zijn tussen modem en laptop.
@robatoras troost je ; ik heb ze t duidelijk gemaakt ( beroepsmatig ben ik ook bezig met netwerken / email gateways ed .. dus )
@patrick37 : utp kabel is een nieuwe kabel ( van telenet zelf ) .. net eentje die ik ook ng had liggen van op t werk gebruikt. same issue. Modem gereboot vanuit mijn.telenet.be -> same results
ttz speedtest telenet : 175Mbps nu
ookla : 89 Mbps -> proximus server / 137 Mbps -> telenet server
@rolelael Cat 5 kabel voldoet ook hoor ik heb ook een cat5 kabel en haal 940 MBPS download dus daar ligt het niet aan.
Toch eens terug contact zoeken met de klantendienst zodat ze het kunnen oplossen. Eventueel achter een nieuwe modem vragen.
Er gaat me een technieker mij opbellen om telefonisch alles te overlopen. Zal dat nog even afwachten en dan idd eens aandringen op een andere modem evt
Update: ik heb eens zoals ik in een andere post vond, de ookla speedtest app gedownload op mijn win10 laptop.. raar maar waar het resultaat is daar veel beter : gemiddeld 750Mbps down en 37 up.
De testen via een browser ( maakt niet uit welke leveren mij steevast resultaten op rond de 200 Mbps ).
heb dan ook eens wifi uitgezet op telenet modem, zodat enkel bekabeld werkt.. maar dat heeft geen invloed op het resultaat.
@kristofDWEn jij geloofd dat Ik heb Belkin cat5e al jaren liggen hier.
12 meter tussen modem en PC.
En de coax van Interkabel ligt hier al meer dan 30jaar in de dichtbevolkte wijk.
https://www.speedtest.net/my-result/d/87897a91-862e-4483-aadb-665792c9886b
@kristofDW heb zelfs een Cat6 kabel aan de pc hangen. Heb zelf verkeerd gezien.