41170
netweters
|
17744
gesprekken
|
19173
vragen
|
Dag allemaal
Als ik met vrienden speel in een party komt er te staan: “(speler naam) kan niet communiceren via spraakchat vanwege een netwerkfout.” Dit zie ik dan van iedereen apart in de party maar zij enkel van mij. Als we met veel in de party zitten komt dit vaker voor. Ook als ik een online spel speel gebeurt het vaker.
Ik speel op kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik krijg op de ps4 89mbps downloadsnelheid. Vroeger speelde ik op wifi en had ik maar 20mbps en had ik geen problemen. Verder hebben we niet last van WiFi problemen.
Heeft er iemand hier een oplossing voor het is namelijk erg vervelend.
Alvast bedankt!
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | originele titel: Playstation 4
Over welke games gaat het dan? Heb je al eens geprobeerd om portforwarding in te stellen? Mogelijk lost dat het probleem niet op, maar kwaad kan het niet.
Bedankt op te reageren!
Het gaat over ongeveer elk online spel dat ik speel bv. COD cold war en nba 2k(online dan).
Portforwarding neemt dat je veiligheid van je wifi niet af? Ik ken er niet zo veel van dus is het makkelijk om zelf te doen?
Bedankt
Je PS4 een vast adres geven en portforwarding instellen. Ik zie daar geen gigantisch veiligheidsprobleem in. Dit heeft bovendien niet veel met WiFi te maken.
Wel @sb hier verschillen we dan fundamenteel van mening.
Ik werk al een 15 jaar in de netwerkbeveiligingssector, dus ik bekijk dit alles misschien vanuit een heel andere hoek. Noem het misschien beroepsmisvorming, maar ik meen hier toch met kennis van zaken te mogen spreken.
Port forwarding doe je enkel indien absoluut nodig.
Wanneer is dit nodig: als je bijv een webserver of mailserver in een DMZ hebt staan, en je wilt die van buitenaf beschikbaar maken. Je laat dus inkomende connecties toe.
Heeft een PS4 inkomende connecties nodig? Soms wel, maar als je een router hebt die UPNP ondersteunt, gebruik je best UPNP ipv statische portforwarding.
Met UPNP worden poorten geopend, on demand, enkel wanneer het nodig is, op vraag van de PS4. Bovendien enkel de poorten die hij op dit moment nodig heeft. Daarna worden die port forwardings weer verwijderd indien niet meer nodig.
Een stuk veiliger dus.
Wat je zeker niet mag doen is de DMZ instelling gebruiken op "Mijn Telenet" om zo alle poorten te forwarden naar je PS4. Dit zou ik enkel gebruiken voor een eigen router, wanneer een public IP op je eigen router geen optie is.
Lees bij gelegenheid dit eens: https://www.paloaltonetworks.com/cyberpedia/what-is-a-zero-trust-architecture
Zero trust gaat uit van het least privilige principe. Je laat enkel toe wat strict noodzakelijk is.
Dit is de enige goede manier om een veilige setup na te streven.
@Steven-E Idd portforward is normaal niet nodig op de PS4, daar veranderd ook je snelheid niet mee, is allemaal te zien via welke server je inlogt met je PS en dat kan je zelf niet kiezen, er is van server tot server snelheid Verschil, je moet veel geluk hebben, nu zeker met Corona is er meer gebruik op die servers waardoor ze trager zijn, is niks tegen te doen, Sony weet dat en doet er niks aan, en het geld stroomt binnen bij hen....
Misschien dat een zogenaamde gamingrouter zoals de netgear xr500 hier veel verbetering kan brengen. Het OS hiervan, DumaOS heeft hier specifieke functies voor, oa geofencing en opties om bufferbloat te minimalizeren.
Zou netgear routers nooit aanraden, echter deze gebruikt een ander OS die best wat te bieden heeft...
Oke bedankt!