Beantwoorden
Vraag
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Dag allemaal

 

Als ik met vrienden speel in een party komt er te staan: “(speler naam) kan niet communiceren via spraakchat vanwege een netwerkfout.” Dit zie ik dan van iedereen apart in de party maar zij enkel van mij. Als we met veel in de party zitten komt dit vaker voor. Ook als ik een online spel speel gebeurt het vaker. 
Ik speel op kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik krijg op de ps4 89mbps downloadsnelheid. Vroeger speelde ik op wifi en had ik maar 20mbps en had ik geen problemen. Verder hebben we niet last van WiFi problemen.

Heeft er iemand hier een oplossing voor het is namelijk erg vervelend.

 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | originele titel:  Playstation 4

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Over welke games gaat het dan? Heb je al eens geprobeerd om portforwarding in te stellen? Mogelijk lost dat het probleem niet op, maar kwaad kan het niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vraag
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Bedankt op te reageren!

Het gaat over ongeveer elk online spel dat ik speel bv. COD cold war en nba 2k(online dan). 
Portforwarding neemt dat je veiligheid van je wifi niet af? Ik ken er niet zo veel van dus is het makkelijk om zelf te doen? 
Bedankt

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Port forwarding heeft zeker een effect op je veiligheid. Niet doen.


Kijk eens of upnp aanstaat bij de geavanceerde instellingen van je Telenet modem, in te stellen via Mijn Telenet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Je PS4 een vast adres geven en portforwarding instellen. Ik zie daar geen gigantisch veiligheidsprobleem in. Dit heeft bovendien niet veel met WiFi te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Wel @sb hier verschillen we dan fundamenteel van mening.

Ik werk al een 15 jaar in de netwerkbeveiligingssector, dus ik bekijk dit alles misschien vanuit een heel andere hoek.  Noem het misschien beroepsmisvorming, maar ik meen hier toch met kennis van zaken te mogen spreken.

 

Port forwarding doe je enkel indien absoluut nodig.
Wanneer is dit nodig: als je bijv een webserver of mailserver in een DMZ hebt staan, en je wilt die van buitenaf beschikbaar maken.  Je laat dus inkomende connecties toe.

 

Heeft een PS4 inkomende connecties nodig?  Soms wel, maar als je een router hebt die UPNP ondersteunt, gebruik je best UPNP ipv statische portforwarding.

Met UPNP worden poorten geopend, on demand, enkel wanneer het nodig is, op vraag van de PS4.  Bovendien enkel de poorten die hij op dit moment nodig heeft. Daarna worden die port forwardings weer verwijderd indien niet meer nodig.

Een stuk veiliger dus.

 

Wat je zeker niet mag doen is de DMZ instelling gebruiken op "Mijn Telenet" om zo alle poorten te forwarden naar je PS4. Dit zou ik enkel gebruiken voor een eigen router, wanneer een public IP op je eigen router geen optie is.

 

Lees bij gelegenheid dit eens: https://www.paloaltonetworks.com/cyberpedia/what-is-a-zero-trust-architecture

Zero trust gaat uit van het least privilige principe.  Je laat enkel toe wat strict noodzakelijk is.

Dit is de enige goede manier om een veilige setup na te streven.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Trouwens mijn jongste zoon gebruikt die party chat functie regelmatig op de PS4.
Werkt perfect, zonder specifieke port forwardings.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spraakchat niet oke op Playstation 4

@Steven-E Idd portforward is normaal niet nodig op de PS4, daar veranderd ook je snelheid niet mee, is allemaal te zien via welke server je inlogt met je PS en dat kan je zelf niet kiezen, er is van server tot server snelheid Verschil, je moet veel geluk hebben, nu zeker met Corona is er meer gebruik op die servers waardoor ze trager zijn, is niks tegen te doen, Sony weet dat en doet er niks aan, en het geld stroomt binnen bij hen....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Misschien dat een zogenaamde gamingrouter zoals de netgear xr500 hier veel verbetering kan brengen.  Het OS hiervan, DumaOS heeft hier specifieke functies voor, oa geofencing en opties om bufferbloat te minimalizeren.

Zou netgear routers nooit aanraden, echter deze gebruikt een ander OS die best wat te bieden heeft...

0 Likes
Vraag
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Spraakchat niet oke op Playstation 4

Oke bedankt!