24599
netweters
|
19056
gesprekken
|
20563
vragen
|
Hallo,
In de nieuwe "Mijn Telenet" kan ik blijkbaar geen subgebruiker meer verwijderen of heeft daar iemand een oplossing voor? In de oude "Mijn Telenet" ging dit vrij eenvoudig. Het gaat dus over een subgebruiker vermeldt onder de de knop "aanmeldgegevens" en niet onder de knop "je gebruikers" bij de categorie administratie. Alvast bedankt voor een reactie!
MisterC
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben erg benieuwd waar dit juist staat, want ik heb juist een kwartier gezocht en ook niets gevonden. Wat nog erger is: zoeken naar 'subgebruiker' levert totaal niets op!
Ik ben niet erg te spreken over de vernieuwde interface. Het laadt veel te langzaam en het is contra-intuïtief. Er is geen duidelijk overzicht meer. 😞
Voor je een subgebruiker kunt zien moet je er natuurlijk 1 hebben. Als je er 1 hebt kan je die vinden onder de knop "je aanmeldgegevens" bij de categorie administratie. Daar vind je de login van de hoofdgebruiker en eventueel van de subgebruikers.
Om een subgebruiker aan te maken moet je bij de categorie internet zijn, daar onder de knop "telenet mailboxen" , je moet dus mailbox aanmaken om een subgebruiker aan te maken. Dat was vroeger niet zo. Mijn inziens zijn ze dus achteruit gegaan met hun nieuwe versie...
@MisterC- Onder Mijn aanmeldgegevens kan je inderdaad alle (sub)gebruikers terugvinden, maar je kan ze niet verwijderen of aanmaken.
Dit staat nu wel heel ongelukkig tussen Mailbox beheren.Ik heb juist eens geprobeerd om een nieuwe "mailbox" aan te maken en werd onmiddellijk doorgestuurd naar een pagina Gebruiker aanmaken. Daaronder staat te lezen:
Op deze pagina kan je een nieuwe gebruiker aanmaken. Je kunt nadien voor deze gebruiker een mailbox en/of een website aanmaken.
Een gebruiker zonder mailbox en website kan Mijn Telenet enkel gebruiken om de Telemeter te consulteren.
@Suzy- Kan je dit doorgeven, want dit is wel erg verwarrend? Ook al omdat 'subgebruiker' niets oplevert als je de hulppagina's doorzoekt.
En iets gevonden om die subgebruiker ook weer te verwijderen? Ik niet in elk geval, kan toch niet zijn dat de hoofdgebruiker geen controle heeft over de subs..
Via Internet > Telenet-mailboxen > Mailbox beheren zou dat moeten lukken. Je kan dan een mailbox ((sub)gebruiker) selecteren en op de oranje knop Verwijder deze mailbox! klikken.
En volgens mij kan je geen gebruiker meer aanmaken zonder mailbox... wat vreemd toch allemaal.
@MisterC schreef:En volgens mij kan je geen gebruiker meer aanmaken zonder mailbox... wat vreemd toch allemaal.
Logisch vind ik het in elk geval niet!
ja dat weet ik, maar daarmee is de subgebruiker niet verwijdert, hij kan wel niet meer inloggen op de apps en TelenetWiFree maar hij blijft aanwezig bij de aanmeldgegevens.
Ik heb de vraag aan de technische dienst gesteld, ik hou je op de hoogte van het antwoord.
Ik heb Telenet aan de lijn gehad, subgebruikers kan je niet zelf verwijderen in de nieuwe "Mijn Telenet". Ik begrijp niet goed waarom, vergeten vragen ook, maar goed Telenet gaat ze nu verwijderen voor mij.
Ik vind dit wel héél absurd. Gewoon een functie uit het menu schrappen. Wat is hier de achterliggende gedachte? Zelf zie ik er het nut niet van in; moet men nu blijkbaar telkens de klantendienst lastig vallen waar het in het verleden met een paar muisklikken kon...
Onze collega's hebben een link 'verwijder' toegevoegd aan de pagina achter het 'Mijn aanmeldgegevens'-kaartje. Via deze weg kan je dus terug subgebruikers verwijderen. Zodra je hier op 'verwijder' klikt, opent er een nieuwe pagina waar je uit een dropdown lijst de juiste gebruiker moet selecteren.
Beste Suzy,
Ik krijg de melding dat mijn aanvraag(verwijderen subgebruiker) niet automatisch kan verwerkt worden, probeer het later nog eens... nog even geduld dan zeker?