Beantwoorden
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Hallo,

In de nieuwe "Mijn Telenet" kan ik blijkbaar geen subgebruiker meer verwijderen  of heeft daar iemand een oplossing voor? In de oude "Mijn Telenet" ging dit vrij eenvoudig. Het gaat dus over een subgebruiker vermeldt onder de de knop "aanmeldgegevens" en niet onder de knop "je gebruikers" bij de categorie administratie. Alvast bedankt voor een reactie!

MisterC

0 Likes
17 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Ik ben erg benieuwd waar dit juist staat, want ik heb juist een kwartier gezocht en ook niets gevonden. Wat nog erger is: zoeken naar 'subgebruiker' levert totaal niets op!

 

Ik ben niet erg te spreken over de vernieuwde interface. Het laadt veel te langzaam en het is contra-intuïtief. Er is geen duidelijk overzicht meer. 😞


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Voor je een subgebruiker kunt zien moet je er natuurlijk 1 hebben. Als je er 1 hebt kan je die vinden onder de knop "je aanmeldgegevens" bij de categorie administratie. Daar vind je de login van de hoofdgebruiker en eventueel van de subgebruikers.

Om een subgebruiker aan te maken moet je bij de categorie internet zijn, daar onder de knop "telenet mailboxen" , je moet dus mailbox aanmaken om een subgebruiker aan te maken. Dat was vroeger niet zo. Mijn inziens zijn ze dus achteruit gegaan met hun nieuwe versie...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

@MisterC- Onder Mijn aanmeldgegevens kan je inderdaad alle (sub)gebruikers terugvinden, maar je kan ze niet verwijderen of aanmaken.

 

Dit staat nu wel heel ongelukkig tussen Mailbox beheren.Ik heb juist eens geprobeerd om een nieuwe "mailbox" aan te maken en werd onmiddellijk doorgestuurd naar een pagina Gebruiker aanmaken. Daaronder staat te lezen:

 

Op deze pagina kan je een nieuwe gebruiker aanmaken. Je kunt nadien voor deze gebruiker een mailbox en/of een website aanmaken.
Een gebruiker zonder mailbox en website kan Mijn Telenet enkel gebruiken om de Telemeter te consulteren.

 

@Suzy- Kan je dit doorgeven, want dit is wel erg verwarrend? Ook al omdat 'subgebruiker' niets oplevert als je de hulppagina's doorzoekt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

En iets gevonden om die subgebruiker ook weer te verwijderen? Ik niet in elk geval, kan toch niet zijn dat de hoofdgebruiker geen controle heeft over de subs..Smiley Vrolijk

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Via Internet >  Telenet-mailboxen > Mailbox beheren zou dat moeten lukken. Je kan dan een mailbox ((sub)gebruiker) selecteren en op de oranje knop Verwijder deze mailbox! klikken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

En volgens mij kan je geen gebruiker meer aanmaken zonder mailbox... wat vreemd toch allemaal.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"


@MisterC schreef:

En volgens mij kan je geen gebruiker meer aanmaken zonder mailbox... wat vreemd toch allemaal.


Logisch vind ik het in elk geval niet!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

ja dat weet ik, maar daarmee is de subgebruiker niet verwijdert, hij kan wel niet meer inloggen op de apps en TelenetWiFree maar hij blijft aanwezig bij de aanmeldgegevens.

0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Ik heb de vraag aan de technische dienst gesteld, ik hou je op de hoogte van het antwoord.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Bedankt voor jullie feedback @MisterC en @sb.


Ik heb alvast alle stappen en info die jullie hier gedeeld hebben ook intern doorgegeven. Zodra er nieuws is, hou ik jullie ook via hier op de hoogte.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Ik heb Telenet aan de lijn gehad, subgebruikers kan je niet zelf verwijderen in de nieuwe "Mijn Telenet". Ik begrijp niet goed waarom, vergeten vragen ook, maar goed Telenet gaat ze nu verwijderen voor mij.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Ik vind dit wel héél absurd. Gewoon een functie uit het menu schrappen. Wat is hier de achterliggende gedachte? Zelf zie ik er het nut niet van in; moet men nu blijkbaar telkens de klantendienst lastig vallen waar het in het verleden met een paar muisklikken kon...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

@MisterC @sb Goed nieuws!

Onze collega's hebben een link 'verwijder' toegevoegd aan de pagina achter het 'Mijn aanmeldgegevens'-kaartje. Via deze weg kan je dus terug subgebruikers verwijderen. Zodra je hier op 'verwijder' klikt, opent er een nieuwe pagina waar je uit een dropdown lijst de juiste gebruiker moet selecteren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Subgebruiker verwijderen in "Mijn Telenet"

Beste Suzy,

Ik krijg de melding dat mijn aanvraag(verwijderen subgebruiker) niet automatisch kan verwerkt worden, probeer het later nog eens... nog even geduld dan zeker?

0 Likes