Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

TP Link zendt eigen netwerk uit

Ik heb zonet mijn TP link access point eap650 aangesloten en de nodige wachtwoorden ingesteld.

Via het AP heb ik nu verbinding met mijn lokaal netwerk en internet. Ik heb nu dus 2 wifi netwerken: dat van de telenet modem en dat van mijn AP.

Heeft het nadeel als ik beide op laat staan? Zo ja, wat moet ik dan precies doen; ik ben eerder leek op dit gebied?

Ik ben nu verbonden met band 5 GHz à 160 Mhz. Als ik een test doe van mijn laptop (draadloos) naar de NAS, kom ik aan 220 Mbps (test met de app LAN Speed test). Ik verwachtte toch flink wat meer...

Alvast bedankt voor suggesties.

mvg, Wannes

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: access point TP Link

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

TP Link zendt eigen netwerk uit

Ja, twee actieve Wifi-netwerken naast elkaar gebruiken heeft nadelen, ze nemen beide frequentiespectrum in. Het ene netwerk kan het andere storen.

Je kan best het draadloos signaal van de Telenet-modem volledig uitschakelen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/

De TP-link eap650 is nu het snelste Wifi-toestel in je netwerk. Mogelijks kan je laptop de hoogste snelheid via 160 MHz niet aan.

Als je even het type Wifi-adapter van je laptop vermeldt, kijk ik eens na wat de beste instelling is.

0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

TP Link zendt eigen netwerk uit

Intel(R) Wi-Fi 6 AX200 / 160MHz

0 Likes
Ex-Netweter
 

TP Link zendt eigen netwerk uit

Die werkt dus op 160 MHz en moet dus veel sneller kunnen dan 200 Mbps.

Misschien helpt het om de nieuwste driver te installeren:

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19351/windows-10-and-windows-11-wi-fi-drivers-for-i...?

0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34