Beantwoorden
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Technische Informatie nieuwe Telenet router CV8560E

ik heb momenteel een WiFi router van telenet waarmede ik de WiFi al 2 jaar niet gebruik te maken van een ander WiFi systeem. Ik wens mijn router CH7465LG-TN te vervangen door een CV8560E omdat daar bridge mogelijkheden zijn naar mijn interne router. De router van telenet blijft echter nog een volwaardige modem met NAT en DHCP. Door de bridging zouden beide router aan hetzelfde externe WAN IP adres gekoppeld worden. Mijn vraag nu is of beide routers op hetzelfde netwerksegment bv. 192.168.0.0/24 kunnen werken en zo ja heeft dit geen conflicten in de DHCP toekenning? Graag had ik mijn bestaande netwerk 192.168.0.0/24 blijven gebruiken omdat daar een 10 tal statisch IP in geconfigureerd worden die anders allemaal moeten gewijzigd. Standaard gebruikt de router van telenet hetzelfde netwerksegment.

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Technische Informatie nieuwe Telenet router CV8560E


@GADS-GS  schreef:

Door de bridging zouden beide router aan hetzelfde externe WAN IP adres gekoppeld worden


Neen.

Door de bridging krijg je 2 externe WAN IP adressen: de Telenet modem (E-router CV8560E) krijgt een publiek IPv4 adres, en jouw eigen router krijgt een apart publiek IPv4 adres. Je hebt dus 2 volledig gescheiden netwerken.

 


@GADS-GS  schreef:

Mijn vraag nu is of beide routers op hetzelfde netwerksegment bv. 192.168.0.0/24 kunnen werken en zo ja heeft dit geen conflicten in de DHCP toekenning? Graag had ik mijn bestaande netwerk 192.168.0.0/24 blijven gebruiken omdat daar een 10 tal statisch IP in geconfigureerd worden die anders allemaal moeten gewijzigd. Standaard gebruikt de router van telenet hetzelfde netwerksegment.


Theoretisch zou dat moeten kunnen, maar sterk af te raden.

Gezien jouw voorkeur gaat naar 192.168.0.0/24 voor het netwerk achter je eigen router, zou ik het standard netwerksegement van de E-router wijzigen naar bijvoorbeeld 192.168.1.0/24 

Dat kan je doen via "Mijn Telenet"

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technische Informatie nieuwe Telenet router CV8560E

@GADS-GS 

 

Moest @flip1953  hier nog niets gepost hebben, ik zou qua inhoud identiek hetzelfde gepost hebben.

 

Met andere woorden, het is echt helemaal correct wat daar staat en je kan met een gerust hart die raad opvolgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Technische Informatie nieuwe Telenet router CV8560E

Hartelijk dank voor uw uitleg, dat help me echt voorruit. Als ik 2 publieke WAN IP adressen krijg zijn alle problemen opgelost. Wel zou ik liefst de gateway op router van Telenet op 192.168.1.1 zetten (is al voorzien bij mijn huidige telenet modem) en mijn eigen router op 192.168.0.0/24 (gateway 192.168.0.1) instellen, dan kunnen mijn 8 vaste IP toestellen hun huidige IP behouden. 
Voor mij is deze issue hiermede opgelost.