24757
netweters
|
152444
antwoorden
|
20707
vragen
|
Vind geen oplossing voor de hele trage verbinding, bedoeling is om via een utp kabel verbinding te maken. Vindt via "Telenet mijn toestellen" in de lijst terug. Enkele screen shots.
Alvast bedankt.
Stefan
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Stefke_Pefke ik heb er eventjes de handleiding bijgenomen. Veel info kan ik er niet in vinden maar het is wel opvallend dat ze vragen om een cat. 5/6 kabel te gebruiken. Gebruik je op dit moment dit type kabel?
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Had ik over gezien maar de kabel is 5e en het netwerk is cat 6.
😉
Stefan
Volgens uw 2e afbeelding heb je wel connectie met de kabel. Dus zou ik de settings in je eerste afbeelding op het volgende zetten:
IP adres: 192.168.0.20
subnet: 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
primery DNS: 195.130.130.11
secondary DNS: 8.8.8.8
Wireless connection afzetten.
Opslaan uiteraard. En dan opnieuw verbinding proberen te maken via uw browser.
Nog geen poorten veranderen. Hoe geraak je trouwens op die schermen? via welk IPadres en eventueel poort.
Een reden temeer om dit via de fixed instellingen te doen. Ik vermoed dat het toestel nu een eigen IP heeft die niet in de range van de Telenet router ligt. En dan eens proberen in te loggen via dat aangemaakt IPadres : poort.
@BertXLOp je intern netwerk spelen de door Telenet geblokkeerde poorten geen rol. Je kan alle poorten gebruiken. De poorten die geblokkeerd zijn, zijn enkel geblokkeerd om verkeer van buitenaf naar binnen tegen te houden. Voor uitgaand verkeer staat alles open.
Ik vermoed niet dat dit een probleem zou mogen zijn. Al is de vraag naar een cat6 kabel ook een beetje overkill gezien het toestel maar 100 Mbps aankan. Maar soit. Met een cat 5e kabel zou het toch moeten lukken.
@igvfer even off-topic: opletten met leestekens in uw tekst, zonder dat je weet/ zo bedoelt schrijf je code voor emoticons ... zo in uw laatste post waar je een dubbelpunt laat volgen door een "p" en dat levert een mooie smileytongue op midden in uw woord ...
correctie, ik ben te traag geweest ... voorlaatste post ipv laatste ..
@igvfer@ schreef:Een reden temeer om dit via de fixed instellingen te doen. Ik vermoed dat het toestel nu een eigen IP heeft die niet in de range van de Telenet router ligt. En dan eens proberen in te loggen via dat aangemaakt IPadres : poort.
@BertXLOp je intern netwerk spelen de door Telenet geblokkeerde poorten geen rol. Je kan alle poorten gebruiken. De poorten die geblokkeerd zijn, zijn enkel geblokkeerd om verkeer van buitenaf naar binnen tegen te houden. Voor uitgaand verkeer staat alles open.
@igvfer daarom dat ik ook vraag wat hij exact probeert te doen. Er staat wel degelijk 'internet ok' op één van de schermen, dus het was me niet duidelijk of het enkel eigen netwerk was of IoT
Ik heb de instellingen aangepast zoals je zei. Hij verandert de 2 laatste instellingen zelf (zie foto). Volgens mij zijn de problemen qua snelheid opgelost (zie foto). Het OS is Linux de browser is Webkit met java disabled, ik had een speedtest willen uitvoeren maar dit lukt dus niet. De foto's zijn gemaakt van pagina's die bedoeld zijn voor service.
Groet
Stefan
Oops, ik laat de smileys maar voor wat ze zijn.
Stefan
Hij pakt blijkbaar automatisch de Telenet DNS servers. Maar als het werkt zoveel te beter. Kan je nu via de webbrowser naar instellingen of trainingsresultaten gaan? Op het IPadres da je hebt aangemaakt 192.168.0.20 eventueel gevolgd door dat poortnummer 1080 dacht ik.
Het online Wellness programma heb ik nog niet geprobeerd en is ook niet echt van doen voor ons. Ik kan op het toestel wel allerlei instellingen maken.
Ik heb is ergens gelezen dat er een soort videokanaal is waar loopfilmpjes op staan en dit zou werken op dit toestel. Hiervoor moet hij dus de snelle verbinding hebben. Kijk maar eens op Youtube "virtual run" dan heeft u een idee. Op de bedieningsconsole zijn aansluitingen voorzien voor een extra scherm. We hebben ook al is een USB stick geprobeerd met een film en dit werkte. Misschien zullen we het op deze manier gaan doen.
Wat ik leuk vind is de vele en snelle spontane reacties die het probleem uiteindelijk hebben opgelost.
Het forum ken ik nog niet zo goed, maar ik wil iedereen hiervoor bedanken en een badge geven lukt me niet en deel voorlopig maar "likes" uit.
Grt
Stefan