Beantwoorden
Stefke_Pefke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Technogym loopband netwerkinstellingen

Vind geen oplossing voor de hele trage verbinding, bedoeling is om via een utp kabel verbinding te maken. Vindt via "Telenet mijn toestellen" in de lijst terug. Enkele screen shots.

Alvast bedankt.

Stefan

20180725_130854.jpg20180725_130921.jpg20180725_130805.jpg

0 Likes
32 reacties
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Technogym loopband netwerkinstellingen

@Stefke_Pefke ik heb er eventjes de handleiding bijgenomen. Veel info kan  ik er niet in vinden maar het is wel opvallend dat ze vragen om een cat. 5/6 kabel te gebruiken.  Gebruik je op dit moment dit type kabel? 

 

Schermafbeelding 2018-07-25 om 19.40.55.png

 

 

 

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Stefke_Pefke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Technogym loopband netwerkinstellingen

Had ik over gezien maar de kabel is 5e en het netwerk is cat 6.

😉

Stefan

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

Volgens uw 2e afbeelding heb je wel connectie met de kabel. Dus zou ik de settings in je eerste afbeelding op het volgende zetten:

IP adres: 192.168.0.20

subnet: 255.255.255.0

gateway 192.168.0.1

primery DNS: 195.130.130.11

secondary DNS: 8.8.8.8

Wireless connection afzetten.

Opslaan uiteraard. En dan opnieuw verbinding proberen te maken via uw browser.

Nog geen poorten veranderen. Hoe geraak je trouwens op die schermen? via welk IPadres en eventueel poort.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technogym loopband netwerkinstellingen


@igvfer@  schreef:

 


... knip ... Hoe geraak je trouwens op die schermen? via welk IPadres en eventueel poort.

 

 

@igvfer ik ben niet zeker maar ik vermoed dat die loopband een eigen scherm heeft met de nodige setup menu's ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

Een reden temeer om dit via de fixed instellingen te doen. Ik vermoed dat het toestel nu een eigen IP heeft die niet in de range van de Telenet router ligt. En dan eens proberen in te loggen via dat aangemaakt IPadres : poort.

@BertXLOp je intern netwerk spelen de door Telenet geblokkeerde poorten geen rol. Je kan alle poorten gebruiken. De poorten die geblokkeerd zijn, zijn enkel geblokkeerd om verkeer van buitenaf naar binnen tegen te houden. Voor uitgaand verkeer staat alles open.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

Ik vermoed niet dat dit een probleem zou mogen zijn. Al is de vraag naar een cat6 kabel ook een beetje overkill gezien het toestel maar 100 Mbps aankan. Maar soit. Met een cat 5e kabel zou het toch moeten lukken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technogym loopband netwerkinstellingen

@igvfer even off-topic: opletten met leestekens in uw tekst, zonder dat je weet/ zo bedoelt schrijf je code voor emoticons ... zo in uw laatste post waar je een dubbelpunt laat volgen door een "p" en dat levert een mooie smileytongue op midden in uw woord ...

 

correctie, ik ben te traag geweest ... voorlaatste post ipv laatste .. Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

@StefaanHHad het ondertussen ook opgemerkt 😉

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Technogym loopband netwerkinstellingen


@igvfer@  schreef:

Een reden temeer om dit via de fixed instellingen te doen. Ik vermoed dat het toestel nu een eigen IP heeft die niet in de range van de Telenet router ligt. En dan eens proberen in te loggen via dat aangemaakt IPadres : poort.

@BertXLOp je intern netwerk spelen de door Telenet geblokkeerde poorten geen rol. Je kan alle poorten gebruiken. De poorten die geblokkeerd zijn, zijn enkel geblokkeerd om verkeer van buitenaf naar binnen tegen te houden. Voor uitgaand verkeer staat alles open.

 


@igvfer daarom dat ik ook vraag wat hij exact probeert te doen. Er staat wel degelijk 'internet ok' op één van de schermen, dus het was me niet duidelijk of het enkel eigen netwerk was of IoT


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stefke_Pefke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Technogym loopband netwerkinstellingen

Ik heb de instellingen aangepast zoals je zei. Hij verandert de 2 laatste instellingen zelf (zie foto). Volgens mij zijn de problemen qua snelheid opgelost (zie foto). Het OS is Linux de browser is Webkit met java disabled, ik had een speedtest willen uitvoeren maar dit lukt dus niet. De foto's zijn gemaakt van pagina's  die bedoeld zijn voor service.

Groet

Stefan

20180726_113726.jpg20180726_113346.jpg

 

0 Likes
Stefke_Pefke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Technogym loopband netwerkinstellingen

Oops, ik laat de smileys maar voor wat ze zijn.

 

Stefan 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

Hij pakt blijkbaar automatisch de Telenet DNS servers. Maar als het werkt zoveel te beter. Kan je nu via de webbrowser naar instellingen of trainingsresultaten gaan? Op het IPadres da je hebt aangemaakt 192.168.0.20 eventueel gevolgd door dat poortnummer 1080 dacht ik.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technogym loopband netwerkinstellingen

@igvfer in zijn laatste foto zie ik dat het IP adres toch weer gewijzigd is naar 192.168.0.234

 

Of zie ik iets over het hoofd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technogym loopband netwerkinstellingen

Je hebt gelijk. Raar ding om in te stellen blijkbaar.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stefke_Pefke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Technogym loopband netwerkinstellingen

Het online Wellness programma heb ik nog niet geprobeerd en is ook niet echt van doen voor ons. Ik kan  op het toestel wel allerlei instellingen maken.

Ik heb is ergens gelezen dat er een soort videokanaal is waar loopfilmpjes op staan en dit zou werken op dit toestel. Hiervoor moet hij dus de snelle verbinding hebben. Kijk maar eens op Youtube "virtual run" dan heeft u een idee. Op de bedieningsconsole zijn aansluitingen voorzien voor een extra scherm. We hebben ook al is een USB stick geprobeerd met een film en dit werkte. Misschien zullen we het op deze manier gaan doen.

 

Wat ik leuk vind is de vele en snelle spontane reacties die het probleem uiteindelijk hebben opgelost.

 

Het forum ken ik nog niet zo goed, maar ik wil iedereen hiervoor bedanken en een badge geven lukt me niet en deel voorlopig maar "likes" uit.

 

Grt

Stefan