Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Safespot aan € 4,99

Safespot waarvan hier al sprake was is beschikbaar aan 4.99 euro/maand

Zie Techpulse , Nieuwsblad  en Telenet

Tags (1)
0 Likes
36 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet Safespot aan € 4,99

Eventjes terugkoppelen:

Op een andere laptop is het wel gelukt om antivirus te installeren en activeren.

Ivm SafeSpot en Telenet Incentive Plan (TIP): op mijn laatste factuur zie ik dat dit betaald wordt door mijn werkgever... ideaal dus... dan laat ik het geactiveerd staan. Alweer een cadeautje van 4,99 EUR per maand! 🙂 

amj
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
It's your ninth party! Trick or treat? On a roll... Dat loopt vlotjes.

Telenet Safespot aan € 4,99

Voor 60 euro ben je van alles af, er zijn goedkopere maar ook veel duurdere oplossing. Volgens de overheid dient Telenet zelf zorg te dragen voor hun eigen netwerk, maar niet de uwe natuurlijk. Persoonlijke ben ik huiverig om alles onder 1 kap te schuiven, daar er dagelijks nieuwe bedreigingen verschijnen.

Conclusie: snap je er de ballen van, neem de oplossing van Telenet.

0 Likes
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Telenet Safespot aan € 4,99

Wat zou het veiligst zijn, Safespot of je internetsignaal ontvangen via een VPN server (Very Private Network), zoals bv. NordVPN.  Als je bij NordVPN een abonnement voor 3 jaar neemt, kost het je maar een goede 3 euro per maand en de download snelheden zijn hoog.  Er zijn er nog goedkopere VPN's.  Voor een hacker is je PC onzichtbaar.  Hij/zij ziet alleen de server van de betreffende VPN.  De vraag is maar of deze VPN servers zo veilig zijn voor hackers.  Een ander voordeel van VPN is wel dat je het internetsignaal vanuit een server in een ander land kan laten komen.  Zo kan je bijvoorbeeld via een een server in de USA Netflixseries bekijken die alleen in daar te zien zijn.  Ik heb bijna een maand gebruik gemaakt van een VPN provider en had er wel goede ervaringen me.  Maar soms had ik toch twijfels over de snelheid (meer bepaald bij streaming, zoals YouTube of Netflix). 

Waarschijnlijk heb je met VPN nog steeds beveiligingssoftware nodig.  Dat komt dus bovenop die 3 euro per maand.  Ik weet niet of er überhaupt een vergelijking mogelijk is tussen Safespot en een VPN?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Safespot aan € 4,99

@Red_Baron 

 

Even klein intermezzo: VPN staat voor Virtual Private Network.

 

Steeds de juiste termen gebruiken helpt om misverstanden te vermijden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Telenet Safespot aan € 4,99

Volledig gelijk.  Ik denk dat ik onbewust met VIP (very important person) in mijn hoofd zat.. 😏

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet Safespot aan € 4,99


@Red_Baron  schreef:

Wat zou het veiligst zijn, Safespot of je internetsignaal ontvangen via een VPN server (Very Private Network), zoals bv. NordVPN.

 

Euh... het zijn twee compleet verschillende zaken, met verschillende doeleinden. Safespot is een beveiligingsoplossing, VPN is een privacy oplossing.

 

Een VPN kan niet vermijden dat je PC geïnfecteerd wordt met malware als je op een "verkeerde" link klikt. Een VPN kan niet vermijden dat een hacker jouw IoT apparaat overneemt door een niet-gepatchte vulnerability.

 

Een VPN verbergt jouw netwerk niet, het verbergt (versleutelt, eigenlijk) jouw internetverkeer. Dus derde partijen kunnen niet zien wat voor data jij verstuurt en ontvangt tijdens jouw gebruik. Maar het houdt geen schadelijke inhoud of ongeautoriseerde toegang tegen. Het is dus geen vervanging van iets als Safespot!

Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Telenet Safespot aan € 4,99

Ik moet er nu wel bij vermelden dat ik op mijn smartphone (en alleen op mijn smartphone) eerst VPN moest inschakelen om Safe Guard te laten werken.  Dus blijkbaar zijn Safespot en VPN toch gerelateerd.  Enfin we zien wel.  Als ik het goed begrepen heb, mag ik nu programma's zoals Malwarebytes en mijn Anti-Virus programma van mijn toestellen verwijderen?  Of kan het geen kwaad om die te laten verder werken?

0 Likes