Beantwoorden
Thomasnet
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Komt er meer downloadvolume bij Easy Internet?

Goeiedag, 

Ik heb al jaren een abonnement van basic internet. Voor iemand die alleen woont heb ik ook geen hogere snelheid dan 100 mbps nodig. 

In het begin kwam ik ook ruimschoots toe met het downloadvolume. 

Maar ik merk dat alle content steeds meer in volume toeneemt. Vooral bij games kunnen de installatiefiles 70GB zijn. Met ook soms wekelijkse patches van maar liefst 30GB.

Maar ook streaming gaat steeds meer in hogere kwaliteit. zonder dat je daar expliciet voor kiest. 

Ik beschouw mezelf niet meteen als een regelmatige internetgebruiker. Gamen/Netflix streamen doe ik maar beperkt. Dus ik zou normaal wel moeten passen binnen het profiel van de basic internetgebruiker. Maar het maandelijks downloadvolume van 150GB vind ik gewoon te laag voor normaal gebruik. 

Indien mogelijk probeer ik zoveel mogelijk ook uit te stellen naar de daluren. Zoals windows updates. Aangezien het verbruik dan maar voor de helft zou meetellen. Maar ook dan zit ik nog vrij snel aan de limiet.

Hier komt mijn vraag: Is Telenet nog van plan het downloadvolume op te trekken? Want het plafond lijkt al jaren te hangen op 150GB. Als ieder jaar de abonnementsprijs geindexeerd kan worden, vind ik ook dat het downloadvolume mee moet stijgen naargelang de content die ook steeds zwaarder wordt.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Telenet basic internet downloadvolume

8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Thomasnet probleem is dat je internet abbonement niet meer bestaat en je dus in dat abbonement niks meer zal zien veranderen, 

nu is het laagste abbo easy internet genoemd, je kan je internet abbo verhogen mits een 30 euro meer te betalen, 

je kan ook nog altijd naar andere providers kijken dat in die prijs klasse bestaan.

de keuze ligt bij jou, je bent niet verplicht bij telenet te blijven hé 😉 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Kevin10
Freshman Meerweter
Say what?! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Als je abonnement niet meer overeenkomt met je behoefte moet je veranderen. Er zijn genoeg goedkope providers met 100 Mbps downloadsnelheid en onbeperkt internet.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Kevin10 

Ik heb eens een test gedaan via de site van edpnet en op dit adres zou de snelheid tussen 40 en 50 Mbps zijn terwijl ze reclame maken voor 100 Mbps (theoretisch).

Bij Telenet is die 100 Mbps ook theoretisch, maar hier haal ik makkelijk 95 Mbps.

Ik heb geen idee hoe het gesteld is met de andere ADSL providers, want ze zijn inderdaad goedkoper en geen limiet, maar als het dan tegen de helft van de snelheid is...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@sb heb je geen VDSL tot de beschikking of fiber in de straat ???

dat ADSL nog wordt verkocht aan klanten 😞 

Master-Magic | Krak

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Thomasnet 

Ik had ook Basic Internet; ik heb nu Easy Internet. Tijdens corona heeft Telenet het volume voor de helft meegeteld. Dus tijdens piekuren 50% en tijdens daluren 25%. Dat heeft geduurd tot ik hierover informeerde in dit onderwerp:

https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Verbruik-vast-volume-niet-meer-gehalveerd/m-p/20191...

Telenet zou reageren, maar ik wacht nog steeds op een antwoord. Wat ze wél hebben gedaan is de opmerking in de screenshot verwijderen en de oude regeling terug ingevoerd. Dus denk maar niet dat ze de huidige limiet zullen verhogen.

De meeste gebruikers op dit forum interesseert dit trouwens niet, want wij zijn de dinosaurussen met een vast volume en zij hebben allemaal onbeperkt.

Edit: Correctie, ik had Basic Internet, maar heb nu Easy Internet. Voor beide abonnement had Telenet het volume aangepast tijdens corona.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Master-Magic 

Sorry, het was VDSL XL bij edpnet 100/40 Mbps onbeperkt volume voor 35,95 euro/maand. Maar als ik test:

1000021905.png

Dat is toch wat minder dan ze voorspiegelen. Ik weet niet hoe het gesteld is met de andere providers. Die vergelijking zal ik eens moeten maken tegen de tijd dat mijn CI+ kaartje niet meer werkt.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Master-Magic
Professional Superweter

@sb dat is volgens je adres dat ze het testen, die test klopt ook nooit 100% volgens wat er kan, 

in praktijk kan dat hoger zijn of iets lager.

het zijn theoretische snelheden, net zoals telenet zijn snelheden theoretisch zijn.

Master-Magic | Krak

Thomasnet
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Bedankt voor de reacties. 

Ik ben uiteraard vrij om zelf te bepalen of ik al dan niet overstap (Helaas geen dsl mogelijk. Dus het moet een coax aanbieder zijn)

Maar mijn punt dat ik eigenlijk wou maken is dat ondanks dat mijn internetbehoeften niet zijn gestegen, ik toch sneller aan de limiet kom.  En dit is een probleem in het algemeen aangezien de limiet niet mee evolueert met de internettoepassingen die steeds groter worden in volume. 

Dus terwijl vroeger basic internet (nu easy internet. Nieuwe benaming, zelfde voorwaarden) voor de kleinere internetgebruiker was, is het nu bedoelt voor de nog veel kleinere internetgebruiker. 

@sb  Dankjewel voor de verwijzing naar dat topic. Ik wist niet dat de data halvering uit het corona tijdperk onlangs nog van kracht was. Maar dat kan een verklaring zijn waarom ik dan ook recent veel sneller aan de limiet kom. Wat mij betreft mag die halvering (of liever gewoon een verdubbeling van het basisvolume) er terug komen. Niet omwille van Corona, maar wel omdat er sindsdien een substantieel hoger aantal Vlamingen van thuis uit werkt.