Beantwoorden
MrMhz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

Nu het zijn geen simpele tijden met deze hele situatie maar ik heb een nieuwe modem nodig en meer snelheid. Voor werk gerelateerde redenen. Ik heb het ook over hun officiële consumenten hulpdiensten. Dit is de zoveelste keer dat niks kunnen doen of moeten doorverwijzen enzovoort. 

 

Situatie: Men huidig 300 Mbit verbinding gaat traag 172 Mbit via zo een theoretisch speedtestje 

Dus meld dit even aan Telenet ondertussen zijn er 2 weken verstreken en heb  zelf wat opgezocht.

En kan men huidig model men 300 Mbit verbinding niet eens aan (maar deze staat nog altijd niet op de lijst van verouderde modellen) waar je constant naar word ge redirect op hun site

 

Ik had ondertussen wel zo een gigaboost optie geactiveerd ... bij mijn weten kan elk huis tuin en keuken model van routers sinds  2012 simpel gigabit routeren. Dus nog wat agressiever beginnen  bellen en berichten sturen via hun sociale media en kreeg het antwoord dat dit momenteel  niet gaat in deze tijden. Dit was weer zo een typisch te verwachten antwoord ...

 

Ik zit zelf meer in de Business/Enterprise zijde van IT moest dit nu men antwoord zijn we zouden nogal klanten verliezen. Ik word nu geforceerd vanuit huis te werken en mission critical dingen te doen. Dus daar ging ik het niet bij laten. Het heeft 1 Mailtje naar een echt  Business Telenet center (Die hun eigen deployment doen van netwerk hardware zoal pfSence en10 Gbit switches etc. ) en 2 uur later had ik antwoord dat ik er  morgen om mag komen en ze geven me hun zwaarste modem only model gaan dit op mijn account registeren en mijn probleem is opgelost. En zij hebben weer fantastische reclame voor hun bedrijf gemaakt. Ik wou dit gewoon eens delen omdat dit al de zoveelste keer is dat ik problemen heb met hun consumer line eerste ranks hulp dat het de naam eerste rank niet waardig is zelf. Maar ze dit met hun monopolie positie kunnen verantwoorden tegen over de gewone consument.

 

 

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

@MrMhz  Al eens bij nagedacht dat er veel, zelfs IT firma's op halve of kwart kracht werken. Dat veel Centers gesloten zijn. De bevoorrading mankt loopt enz.

Bovendien vraag ik me af waarom 150 Gbps niet goed zou werken. Als ik zie dat er nog veel bedrijven, kleinere en wat grotere, op VDSL lijntjes draaien. Want wees gerust fiber leaselijnen ga je nog maar zelden vinden bij bedrijven met minder dan 50 werknemers en zelfs 100 werknemers. Het is niet altijd de snelheid die het moet doen maar ook de betrouwbaarheid.

Het is niet van vandaag op morgen dat je dit werkt doet en nu moet het blijkbaar bij hoogdringendheid.
Het zijn moeilijke tijden voor iedereen hoor. Respect voor degene die nu werken en proberen de boel draaiend te houden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

Inderdaad 172 , 300 of 1000 Mbps zal meestal weinig verschil maken. Maar als je 1 Gbps wil , uw keuze.

Die hogere snelheden zijn enkel nuttig voor het downloaden van grote volumes van een server op het Telenet netwerk. Als de server via een andere Belgische provider werkt dan is uw max download waarschijnlijk toch beperkt tot de snelheid van de interconnectie van de providers en van de belasting op deze interconnectie. Als de server werkt via een buitenlandse provider dan ben je afhankelijk van de snelheid en belasting van de backbone.

Voor gewone werkzaamheden (geen grote download volumes) zal je nauwelijks een verschil merken tussen deze snelheden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5301
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

@MrMhzen ook even in het achterhoofd hebbende dat die snelheids verschillen ook liggen aan het netwerk dat meer gebruikt word de laatste dagen, vandaag zijn er zelf sinds 10.30 veel problemen gemeld met het netwerk dat uitvalt en uitviel, ikzelf heb ook al paar keer zonder internet en 4G gezeten doordat het netwerk even paar minuten overbelast was en plat lag.

iedereen wil nu op internet met die blijf in uw kot hé 😉

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrMhz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

Het gaat hier niet om de infrastructuur maar om een stukje hardware te veranderen he. Groothandels en distributeurs zoals  https://be.eetgroup.com/ zijn nog altijd volledig gestockeerd. Leveringen gaan even rap  zelf rapper voor enterprise producten die ik nu oa zelf thuis voor configureer. Alles gaat voort vanop afstan. En met de huidige situatie heb je wel wat meer nodig ook om alles  remote zoals logs etc af te halen thuid ipv on site te gaan of vanop het werk. Video en  camera  feeds nakijken is een ramp. Ik heb het hier niet over wat surfen en streamen 

0 Likes
MrMhz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet kan me geen nieuwe modem leveren op dit moment

Op cloud servers van Linode die je goedkoop kan huren haal je zeker 500 Mbit Gbit nog niet getest en die staat in Londen dacht ik. Veel data moet je er daarom niet afhalen en betalen om te huren. Je kan bv je eigen vpn server er op aanmaken en deze gebruiken aan deze snelheid. Leer je nog iets nieuws 

0 Likes