Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...
Hoi allen,
Sinds enkele weken (of zelfs al maanden) zit ik met mijn Wigo met een fiber-300 verbinding (die dus werd geupgrade). Vlak na dat deze upgrade van 200 naar 300 werd gedaan, testte ik meteen mijn verbinding en... niets. Nog steeds 200 mbps. Ik las dat het wel even kon duren vooraleer iedereen was overgezet, dus ik wachtte het af.
Nu dus, heel wat later, testte ik opnieuw mijn verbinding en... nada. Nog steeds 200.
Op speedtests op 2 verschillende PC's met LAN krijg ik steeds een heel consistente maar langzame 200 mbps. Ondertussen al meerdere tests gedaan en steeds hetzelfde resultaat.
Als modem heb ik een zwart exemplaar met DOCSIS 3.0, namelijk de CH6643E.
Normaal zou daar dus geen probleem met mogen zijn.
Nu heb ik wel enkele zaken die ik moet toelichten:
- In mijn straat woont ook een Telenet Bussiness klant die klaagt dat Telenet hem nooit de beloofde snelheid kan leveren. Hij stelde vast (waarschijnlijk na contact met Telenet of dergelijke) dat de kabel die er ligt nooit de beloofde snelheid kan geven. (of dat echt de reden is weet ik niet) Nu weet ik wel niet over welke snelheid hij het had en of dit nog steeds zo is, het is al even geleden.
- Onlangs hebben we wel wat last van occasionele uitvallen van internet en ook telefoon. Dat gaat de modem naar "proberen-stand" zoals ik dat noem en cycelt hij door alle lampjes. Dat kan soms wel tot een half uur duren.
- Onlangs zijn er werken geweest in onze straat. (Heeft er wrs niets mee te zien, maar toch.)
Misschien moet ik gewoon nog langer wachten op de upgrade, maar ik vroeg het mij gewoon af of en wanneer zoiets dan in orde zou komen.
Toch maar best eens rechtstreeks contact opnemen met Telenet als dit blijft aanhouden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
modem (HGW)