Beantwoorden
JohanR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
O dierbaar België.. Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

Hoi allen,

 

Sinds enkele weken (of zelfs al maanden) zit ik met mijn Wigo met een fiber-300 verbinding (die dus werd geupgrade). Vlak na dat deze upgrade van 200 naar 300 werd gedaan, testte ik meteen mijn verbinding en... niets. Nog steeds 200 mbps. Ik las dat het wel even kon duren vooraleer iedereen was overgezet, dus ik wachtte het af.

Nu dus, heel wat later, testte ik opnieuw mijn verbinding en... nada. Nog steeds 200.

Op speedtests op 2 verschillende PC's met LAN krijg ik steeds een heel consistente maar langzame 200 mbps. Ondertussen al meerdere tests gedaan en steeds hetzelfde resultaat.

Aantekening 2020-03-08 150138.png

Als modem heb ik een zwart exemplaar met DOCSIS 3.0, namelijk de CH6643E.

Normaal zou daar dus geen probleem met mogen zijn.

 

Nu heb ik wel enkele zaken die ik moet toelichten:

  1. In mijn straat woont ook een Telenet Bussiness klant die klaagt dat Telenet hem nooit de beloofde snelheid kan leveren. Hij stelde vast (waarschijnlijk na contact met Telenet of dergelijke) dat de kabel die er ligt nooit de beloofde snelheid kan geven. (of dat echt de reden is weet ik niet) Nu weet ik wel niet over welke snelheid hij het had en of dit nog steeds zo is, het is al even geleden.
  2. Onlangs hebben we wel wat last van occasionele uitvallen van internet en ook telefoon. Dat gaat de modem naar "proberen-stand" zoals ik dat noem en cycelt hij door alle lampjes. Dat kan soms wel tot een half uur duren.
  3. Onlangs zijn er werken geweest in onze straat. (Heeft er wrs niets mee te zien, maar toch.)

Misschien moet ik gewoon nog langer wachten op de upgrade, maar ik vroeg het mij gewoon af of en wanneer zoiets dan in orde zou komen.

 

Toch maar best eens rechtstreeks contact opnemen met Telenet als dit blijft aanhouden?

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

@JohanR  het probleem wat u stelt kan van algemeen belang zijn dus dat er in de straat meerdere zijn ( zoals u reeds aanhaalt van de business klant ). U kan wel altijd eerst de modem eens herstarten , stekker eruit even paar minuten wachten en terug aanzetten.

Moest het geen verbetering zijn , na de speedtest , kan je de klantendienst eens bellen en een meting laten doen op je lijn. Zien of er daar ergens problemen zijn maar normaal gezien zou je lijn wel de 300 MBPS aan moeten kunnen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...


@JohanR  schreef:

...

Als modem heb ik een zwart exemplaar met DOCSIS 3.0, namelijk de CH6643E.

Normaal zou daar dus geen probleem met mogen zijn.

...


@JohanR de modem die jij hebt (CH6643E) heeft een maximum snelheid van 200 Mbps, dat is de oorzaak dat je geen 300 Mbps haalt. Je neemt best terug contact op met de Telenet klantendienst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

JohanR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
O dierbaar België.. Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

Bedankt voor het antwoord! 

Ik las hier op het forum dat ik hier 35 euro voor moet betalen. Klopt dat?

Of wordt daar in tussengekomen?

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...


@JohanR  schreef:

Bedankt voor het antwoord! 

Ik las hier op het forum dat ik hier 35 euro voor moet betalen. Klopt dat?

Of wordt daar in tussengekomen?

 


Wanneer uw modem niet voldoet aan de eisen van uw abo moet je niks betalen. Je moet enkel betalen als je uit eigen keuze een ander toestel wil indien je huidig toestel over voldoende capaciteit beschikt om u te leveren wat uw abo voorziet.

Vermits jij een abo hebt dat 300 Mb/s omvat en uw modem slechts 200 Mb/s aankan zal de switch u niks kosten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

snelheid is gelimiteerd op de ch6643e > wordt ingesteld op 240mbit/s max download

 

0 Likes
EricVdB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

Is het mogelijk ergens de limieten per model te zien? Wij hebben een CV6181E ... ook DOCSIS3.0. 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Internetsnelheid niet 300mbps maar 200...

240 mbit/s

 

trucje: alle zwarte modems 240 max 😁 enige uitzondering is de 24*8 doc 3 emta (7160)

 

witte marakele, mercury 3.1 wireless +300