Beantwoorden
Marcdewinter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Hallo ! 

Ik heb hier een TV box staan.

Omdat ik vroeger een modem only had en deze naar het schijnt niet compatibel zou zijn om 4K te streamen of niet zou werken met de TV box heb ik deze terug moeten inruilen voor doc 3 wireless docsis modem.

 

Ik heb de mensen van de Telenet chat om raad gevraagd als volgt : 

 

Dag Telenet. 

Sinds wij een tvbox hebben zijn wij helaas terug moeten overschakelen naar een telenet router. We hebben de modem only moeten inruilen. Kunnen jullie mij vertellen of er een mogelijkheid bestaat om bridging te activeren of MAC Passthrough mogelijk is op de telenet router ?

Ik zit nu met 2 DHCP's en ik wil dat mijn eigen router mijn netwerk beheert.

Is er eventueel al een nieuwere versie van modem beschikbaar waar de functie's die ik wens actief geraken ?

 

Hun antwoord : Hey Marc, Je kan je modem instellen als bridge via deze stappen: https://bit.ly/1LYL6QU. Laat je weten of het gelukt is? Lieselot

 

Mijn antwoord: 

Daar staat wat je moet doen maar niet waar je dat moet doen. In de mijntelenet.be instellingen staan die settings niet.

 

Hun antwoord:

Hi Marc, goede vraag. Lukt het via deze link? Je kan ook steeds ja vraag stellen aan de Netweters, dit een platform voor en door Telenet-klanten, https://bit.ly/2ulgBVT.

 

 

Dus ja.. Zoals gewoonlijk... als de vragen iets te technisch worden haken ze af en schrijven ze maar wat. Iemand een idee of ik toch die interne DHCP niet kan afzetten ergens ?

 

Grtz

 

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5301
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

@MarcdewinterDHCP uitschakelen op een HGW kan niet.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marcdewinter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Waarom zegt de klantendienst dan van wel ?

0 Likes
stefke001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Ik veronderstel dat je een CV8560E hebt ?

Volgens ik hier op het forum al heb zien passeren, moet je dit kunnen instellen via 'Mijn telenet'.

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-E-router-CV8560E-bridging-acti...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

@Marcdewinter  Zelfs na een HGW, want dat is wat je hebt, kan je perfect met een eigen router, je eigen clients beheren. Want wat is een router? Dat is een apparaat dat 2 netwerken met elkaar verbindt. Mensen denken dat dit altijd het internet is met hun lokaal netwerk maar dat kunnen ook 2 lokale netwerken zijn. Zoals in uw geval nu. Het is nu zo dat de HGW een tussenstap is in de vele netwerken die het internet is. Want de HGW is ook maar een onderdeel van het netwerk van een andere router, die op zijn beurt een onderdeel is van een nog groter netwerk.

Tot daar aan toe. Wat jij in feite nodig had was de e-modem/router. Die heeft geen Wifi en die kan een bridging toepassen zodat je eigen router een publiek IP adres heeft. De andere poortjes kan je dan gewoon gebruiken voor je TVBoxen.

Deze modem krijgt dus een publiek IPadres en deelt zelf adressen uit in de Range 192.168.0?.x

Uw eigen router, na instelling in "Mijn telenet", krijgt dan een ander Publiek IP adres.

Je zal de pech gehad hebben om een jonge beginner aan de lijn te hebben, die de klok heeft horen luiden maar de klepel niet goed weet hangen.

Dus van zodra de Centers weer opengaan, de nieuwe e-modem docsis 3.1 halen (omruilen met de huidige)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Maar als je dubbele NAT kan vermijden, dan wil je dit natuurlijk wel doen.

@Marcdewinter heeft wellicht niet de CV8560E router mee gekregen. Die moet je specifiek vragen.

Enkel deze modem heeft de mogelijkheid om 1 MAC-address te enablen voor MAC pass through.

De gewone homegateways met Wifi kunnen dit niet.  Dus opgepast, de CV8560E heeft geen ingebouwde wifi.

 

Hier een overzicht van de huidige modems in omloop: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen0


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

@Marcdewinter denk dat er hier een verwarring bij de collega's van de Social klantendienst van Telenet is opgetreden. Ben er zeker van dat ze zich zullen herpakken als ze jouw type modem even nakijken. De info die @Steven-E geeft is namelijk correct. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Marcdewinter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

De modem die ik heb is de CH7465LG-TN

Zoals ik eerder vertelde heb ik deze gekregen omdat volgens de telenet klantendienst mijn andere modem -->  'de modem only" niet compatibel zou zijn om een TV box op aan te sluiten

 

- Wil dat dan zeggen dat ik een "oudere" modem heb ? 

- Wil dat dan zeggen dat ik deze eventueel kan omruilen  ? Het is namelijk niet de eerste keer dat ik hierover een melding maak op de netweters en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik hiervoor contact opneem met de klantendienst .

 

Ik heb maar 1 DHCP nodig en dat is de router die ik zelf gekocht heb en waar ik zelf het verkeer mee laat regelen over mijn netwerk. @Suzy Heb jij iets in jouw machten om dit op gang te trekken zodat ik een modem krijg die compatibel is met de TV box van Telenet EN waar geen DHCP en Wifi accespoint in zit ?

Alvast bedankt  🙂 

@Steven-E  : Jij ook bedankt ! 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?


@Marcdewinter  schreef:

De modem die ik heb is de CH7465LG-TN

Zoals ik eerder vertelde heb ik deze gekregen omdat volgens de telenet klantendienst mijn andere modem -->  'de modem only" niet compatibel zou zijn om een TV box op aan te sluiten

 

- Wil dat dan zeggen dat ik een "oudere" modem heb ? 

- Wil dat dan zeggen dat ik deze eventueel kan omruilen  ? Het is namelijk niet de eerste keer dat ik hierover een melding maak op de netweters en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik hiervoor contact opneem met de klantendienst .

 

Ik heb maar 1 DHCP nodig en dat is de router die ik zelf gekocht heb en waar ik zelf het verkeer mee laat regelen over mijn netwerk. @Suzy Heb jij iets in jouw machten om dit op gang te trekken zodat ik een modem krijg die compatibel is met de TV box van Telenet EN waar geen DHCP en Wifi accespoint in zit ?

Alvast bedankt  🙂 

@Steven-E  : Jij ook bedankt ! 


@Marcdewinter via De Netweters kan ik je hier helaas niet mee helpen. Ik heb de collega's die de vragen beantwoorden via Social wel geïnformeerd dat je de modem met bridge-functionaliteit nog niet hebt. Hopelijk komt het in orde! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Alhoewel er een nieuwere versie beschikbaar is van de homegateway (de CH8568QE), is jouw modem nog prima in orde. De CH8568QE is splinternieuw en wellicht nog niet in alle Telenet centers beschikbaar, zeker niet op het moment dat jij er voor ging.

 

De CH7465LG-TN heeft een Docsis 3.0  modem aan boord, de CH8568QE heeft al de Docsis 3.1 versie.

De CV8560E heeft ook al een Docsis 3.1 modem en ondersteunt als enige Mac Passthrough. Dit is de modem die je zoekt. Deze was voor de Corona crisis ook niet altijd even vlot beschikbaar in de Telenet centers (tenzij dit veranderd is), maar de techniekers hebben die standaard wel in hun wagen.

 

Het is dus normaal dat Telenet je het CH7465LG-TN heeft meegegeven als je niet specifiek om mac-passthrough hebt gevraagd.

 

Hier nog eens de link uit mijn vorige post: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen0


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marcdewinter
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Mogelijk om DHCP uit te schakelen op HGW van Telenet?

Hopen op een goede afloop ! En hopen op reactie via de social dan.

@Steven en @Suzy  : Hartelijk dank !