24754
netweters
|
152376
antwoorden
|
20698
vragen
|
Hoi,
Ik ben al een tijdje van plan om een telenet powerline adapter aan te schaffen omdat onze router namelijk in de woonkamer staat en ik twee verdiepingen hoger zit met mijn computer. Maar ik vroeg me wel af wat de prijs is van zon powerline adapter ik heb er maar één nodig omdat onze TV al met één is aangesloten dus heb ik gewoon een extra ontvanger nodig denk ik dan. Maar wat is nu juist de prijs? want ik vind dit nergens op de website zelf.
Inderdaad naar een telenet center gaan en 1 meenemen die je al hebt als het logo van telenet er op staat mag pairing geen probleem zijn.
Juiste kostprijs 44 95
of bel anders binnen op de klantendienst en vraag achter een check up . Kan de tech die dan langs komt dit meteen in orde brengen en je volledige installatie een controleren
Houd er rekening mee dat je wel 2 of 3 powerlines nodig hebt als jouw huidige Telenet powerline adapters van het merk Netgear of TopCom zijn.
Topcom of Netgear powerline adapters werken namelijk op een lagere snelheid dan de huidige Telenet powerline adapters en zijn dus niet compatibel met de huidige Telenet powerline adapters.
Wat snelheid internet heb je? Dit is erg belangrijk voor de aankoop want ikzelf heb een whoppa met 'fiber200' als internetsnelheid. Ik gebruikte 2 powerlines TP-Link AV500 Nano en had, toen whoppa nog 160 Mbps was, een snelheid van zo'n 96 Mbps. Toen Whoppa 'fiber 200' werd had ik bij testen nog steeds maar 96 Mbps. Ik stelde toen vast dat de poorten in de powerlines goed waren voor een 10/100 Mbps verbinding. Dus kon ik zowiezo nooit meer dan 100 Mbps halen.
Als je dus zelf 'fiber 200' hebt moet je zorgen dat de twee powerlines (1 aangesloten op de modem-router en 1 op je PC) een interface port hebben van 10/100/1000, dus 1GBE anders haal je nooit meer dan 100 Mbps.
Nu haal ik met het paar TP-Link AV600 met Gigabyte interface port zo'n 150 à 175 Mbps, en dat is veel als je rekening houdt met het snelheidsverlies bij powerlines.
Oh ja, en de prijs voor de TP-Link AV600 was 54,30 € (per paar), dus zeker niet de kop af.
Heb whoppa fiber 200 en gebruikte Topcom AV6400 powerlines waarmee ik een snelheid van zo'n 55 Mbps haalde. Naar het telenet center gestapt met een print out van bericht van Eggy. TP-Link AV600 was niet leverbaar maar de TP-Link AV500 zou meer dan voldoende zijn voor fiber 200 werd mij gezegd. 3 exemplaren gekocht ... resultaat ... een maximale snelheid van 91 Mbps. Waar zijn de TP-Link AV600 wel te verkrijgen?
Ik heb ook Whoppa en heb Devolo powerlines, 1 x de 1200+ wifi en 1 x de 650 + Triple.
Ik haal toch de snelheid van +-190Mbps.
De powerlines kosten wel wat maar zijn imo wel hun geld waard, zeker als je rekening houd dat de netwerksnelheden nog kunnen stijgen in de toekomst.
@Ex-Netweter de AV500 heeft maar een 100 Mbit LAN poort dus die snelheid is normaal.
De AV600 kan je kopen op Amazon.de hij is wel niet in stock.
http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00GCCK2QM/ref=mp_s_a_1_1?qid=1462714127&sr=8-1&pi=SX200_QL40&keywords=TP-Link+pa6010&dpPl=1&dpID=41ZZWk2XXmL&ref=plSrch
Hier zijn er enkelen met een gigabit LAN poort zodat je 200 Mbps zou moeten kunnen halen.
http://www.routercenter.be/category/112203/powerline-adapters.html?6279=18010&sort=price&dir=a&page=1&items=12