Beantwoorden
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Sinds de installatie van safespot op mijn pc zijn tientallen websites niet meer bereikbaar, zelfs de netweters en andere websites van Telenet (boodschap: het lijkt erop dat.....de verbinding heeft verbroken). Tot nu toe enkel negatieve ervaringen met safespot. Iemand een voorstel? 

Verbinding lukt wel met smartphone of tablet.

0 Likes
13 reacties
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Aanvulling: ik krijg nu de tekst "De verbinding voor deze site is niet veilig. Netweters heeft een ongeldig antwoord verzonden."

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

@Fonnie  

Heb je eventuele voorbeelden van bepaalde sites die geblokkeerd worden ? 

Zelf heb ik hier totaal geen probleem mee sinds de installatie van de safespot. Niet op de vaste pc als op de MacBook het werkt allemaal perfect. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Werkt bij mij ook perfect. Eventueel antivirus / firewall op laptop eens terug zetten naar standaard settings.

 

Ook al geprobeerd modem opnieuw op te starten?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

@Fonnie

Gaat het om Windows 10? Het klinkt misschien heel onnozel maar ga eens in de instellingen van Windows naar "Datum en tijd". Controleer of daar alles goed staat, ook je tijdszone. Ook, alles zou op automatisch moeten staan.

Schijn kan bedriegen dus synchroniseer er voor alle zekerheid je klok, wacht even tot je de melding krijgt dat het synchroniseren geslaagd is, en herstart vervolgens de pc.

0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Inderdaad Windows 10. Tijd en datum zijn OK, alsook "tijd automatisch instellen".

0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Het gaat om velerlei sites, enkele vbn: de netweters, wandelen in Limburg, stripspeciaalzaak, ...

0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Ik heb een vrij lang gesprek gehad met een (overigens zeer vriendelijke en geduldige) medewerker van Telenet. Hoofdpunt was dat de schermafbeeldingen op de website van Telenet voor een gedeelte niet overeenkomen met wat ik op mijn scherm(en) zie. Vooral de knop om safespot guard te installeren ontbreekt, zodat dit installeren niet mogelijk is op een aantal toestellen. Samen met de huidige problemen met Windows 10 ga ik nu proberen alles vanaf nul opnieuw te doen na het heropstarten van de modem. Ik ben benieuwd en hou deze groep op de hoogte.

Tot nu toe is mijn tevredenheid over safespot (en trouwens over het ganse one-up abonnement) aan de zeer lage kant.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

@Fonnie 

Welke browser gebruik je?

Indien je die foutmelding nog zou krijgen, kun je dan 'ns checken met een andere browser?

Laat ons ook de errorcode weten. Bijvoorbeeld in Chrome zou je iets met ERR erin moeten zien staan.

0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Bijkomende informatie. Blokkering van websites wordt opgeheven wanneer ander wifi-circuit wordt ingeschakeld. Intussen is modem vervangen (vorige was pas 2 weken oud). 

Problemen met safespot blijven: op hoofdtoestel (smartphone Huawei P30Pro) melding dat verbinding met netwerk niet lukt, 16 toestellen gedetecteerd, 0 daarvan aangesloten).

Helpdesk raadt aan reset van modem te doen (na 1 dag?). Dit nog niet gedaan omwille van rompslomp. Ga dit nog proberen indien de problemen aanhouden, maar dit is toch laatste poging, als dit niet lukt hoeft safespot voor mij niet meer en ga ik terug naar mijn vertrouwde antivirus.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

@Fonnie  

Als het te veel rompslomp is om de modem te herstarten ga je nooit weten of safespot ook daadwerkelijk werkt. Wel vreemd dat het bij jullie thuis een probleem geeft want hier werkt safespot perfect. Je kan ook eens proberen de safespot app te verwijderen en terug opnieuw erop te zetten. Vorige week waren daar namelijk problemen mee en is dat opgelost geraakt dus verwijder de app en installeer die eens terug. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Bedankt patrick37. Ik denk dat ik met safespot en guard reeds alle mogelijke foutmeldingen gehad heb (o.a. geen link om andere toestellen te verbinden, wanneer dan toch ooit een 6-cijferige code de melding dat deze code niet correct is, geen verbinding met netwerk, ...).

Zojuist op jouw aanraden app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu melding "zorg ervoor dat je niet te ver van je modem verwijderd bent en probeer het opnieuw". Afstand ongeveer een halve meter en ik blijf deze boodschap krijgen.

Enige mogelijkheid: toch maar een reset doen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

@Fonnie  

Toch bizar dat je zoveel foutmeldingen krijgt. Misschien inderdaad toch eens de rest doen dat kan helpen. Je kan eventueel eens de safespot deactiveren en daarna terug activeren als je de reset tegen wil gaan. Het is maar om te proberen en als het dan erna nog niet geheel werkt kan je als nog de reset doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Tientallen websites geblokkeerd sinds Safespot

Indien win10 opnieuw op uw pc geïnstalleerd is en het hier gaat om een "clean install", zou ik nog eens een reset proberen en indien dat geen resultaat heeft, vragen dat ze het probleem escaleren naar de 2° lijnsdienst (BTO). 

 

Je spreekt over safespot geïnstalleerd op uw PC. Dus je hebt waarschijnlijk safeguard geïnstalleerd, een variant van "Bitdefender". Ik heb deze software vroeger ook gehad en ondervonden dat die soms te veel van het goede blokkeert.

 

Ik gebruik daarom gewoon Safespot op mijn modem en windows defender op de laptops. Nooit geen problemen. 

 

Op mijn smartphone had ik wel Safeguard eens geactiveerd en ik had ook geen toegang meer tot bepaalde sites en ook niet tot de app om mijn hifi keten mee te bedienen. Safeguard verwijderd en alles werkte wel normaal ... 

 

Nogmaals, de laatste keer dat ik problemen had met Safespot, kreeg ik de meldin dat mijn netwerk niet beschermd was. De2° lijnsdienst heeft dit vlug opgelost ...

 

Hoop dat je er uit geraakt. Dus indien clean install van WIN10, nog eens proberen de modem te resetten en dan opnieuw verbinding proberen te maken met de smartphone of tablet. Wel eerst zien uiteraard dat je de beveiligingssoftware (safeguard) verwijderd hebt. 

 

Veel succes