24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste,
ik had graag jullie mening.
ik heb een maand geleden One Up genomen, maar ik heb geen verandering waar genomen. Het is zelfs zo erg dat ik rechtstreeks via de utp kabel naar mijn laptop of die van mijn vrouw, maar max 250 mbps haal. Vandaag maar 150 mbps en de technieker is deze week langst gekomen en heeft dit ook vastgesteld, maar weet geen antwoord. Ik weet dat je verlies kan hebben en nooit de hele snelheid haal, maar dit is toch wel echt weinig. Modem is het laatste model zonder wifi.
Ter Info:
deze verbinding is tussen de laptop en de modem rechtstreeks!
Dat is een raar fenomeen. Heb zelf ook een One Up en gebruik achter de modem mesh wifi en een eigen switch. Bekabeld aan de switch is het 930 tot 940 Mbps en draadloos , dus via het mesh wifi systeem , tot 700 Mbps.
Je hebt de Docsis 3.1 E-router ? of welke type modem heb je ? Want je zegt dat je de laatste nieuwe hebt zonder wifi dus belangrijk te weten dat het ook een E-router is en geen modem only.
Welke kabel gebruik je tussen modem en laptop ?
De naam ken ik niet, maar de technieker zei dat het een modem only was zonder wifi, omdat ik eerst een andere model had (torentje) met wifi maar deze model staat in de kast en daar heb ik geen wifi nodig. Blijkbaar wordt deze modem only gebruikt bij Business klanten. Tussen modem en laptop cat 5e kabel.
Een modem only bestaat niet meer dat zou dus een docsis 3.1 E-router moeten zijn. Check in 'mijn telenet' welk type modem je hebt.
Login in 'mijn Telenet' ---- kies je thuis netwerk --- daar met je je jou modem zien staan.
Je kabel is goed geen probleem. En die loopt dus rechtstreeks naar die modem zonder dat er iets tussen staat ? En je pc kan die ook 1 GB aan is je netwerkaart daar geschikt voor? heb je dit al eens bekeken ?
Inderdaad, een docsis 3.1 E-router. Ik zie het online staan bij mijn internet. Ik heb een game laptop met een Intel Killer series netwerkkaart.
Wel een goede technieker die geweest is..... als hij jou zegt een speciale business modem te installeren .....de docsis 3.1 E-router is ook gewoon voor de residentiele klant dus die kan iedereen halen en er is niks speciaals aan die modem. Voor een Business klant is er geen speciale modem die zijn allemaal hetzelfde hoor.
Wel raar dat de technieker niks vast stelt. Heeft dan niet eens een case gemaakt met een vermelding erin wat er verkeerd gaat. Je hebt de juiste modem , de juiste pc en de juiste bekabeling. Wat ik eventueel nog kan bedenken is dat jou netwerk , de TAP of de paddestoel , nog niet is aangepast om de volledige snelheden te halen. Maar dat had de technieker dan wel moeten vaststellen maar heb het idee dat die niet zo een goesting had. ( lees Business modem , laat me niet heel hard lachen sorry ).
Neem anders contact met de klantendienst en vraag achter je case wat de technieker gemaakt heeft. Die case zou nog open moeten staan en door gegeven moeten worden aan de achterliggende dienst. Dit omdat de technieker het probleem niet vind en opgelost krijgt dus moet iemand anders het oplossen. Als er geen case is die open staat laat er eentje opnieuw openen met je probleem. En eventueel nog eens een technieker die opnieuw komt om alles na te kijken.
Oke bedankt voor je uitleg 🙂 inderdaad technieker was een speciale hoor!
@Kenny3 Misschien een stomme vraag maar heb je uw modem al eens uitgetrokken, 20 seconden zonder stroom gelaten en terug ingestoken ?
Na het overzetten naar OneUp kan het zijn dat je nog in het systeem op het vorige abonnement staat. Die modem gaat het "checken" bij het aanmelden op het netwerk van Telenet. Je zou nadien dus gewoon gigabit snelheden moeten hebben.
Aan de kabel kan het in principe niet liggen al is het een Cat 6 of 7 beter dan een 5e.
@kristofDW schreef:Na het overzetten naar OneUp kan het zijn dat je nog in het systeem op het vorige abonnement staat.
Ik dacht in dezelfde richting. Als de snelheid blijft steken bij 80-90 Mpbs is het meestal een foute port synchronisatie (100 Mbps ipv 1Gbps), maar een max snelheid van 250 Mpbs doet vermoeden er een een fout profiel actief is voor de klant, Wellicht One ipv One up. Dit kan alleen Telenet nakijken en oplossen.
Oke bedankt! Ik ga het proberen
Hallo,
Volgens mij heb je de verkeerde modem (Telenet kapt dit soort modems tot 400 Mbps).
Een oplossing zou zijn een CH8568LG te gaan halen. Bestaat in versies met wifi en zonder wifi.
Dit is toch wat ik al eerder gelezen heb.
Matthias
@matthiass1987 schreef:Hallo,
Volgens mij heb je de verkeerde modem (Telenet kapt dit soort modems tot 400 Mbps).
Een oplossing zou zijn een CH8568LG te gaan halen.
Dag @matthiass1987 , hier haal je twee modellen door elkaar.
Inderdaad "kapt" Telenet de snelheid op een bepaald type modem, daarbij gaat het echter om het docsis 3.0 model CH7465LG.
De vraagteller heeft een CV8560E, ofwel docsis 3.1 e-router. Hiermee is de volledige snelheid mogelijk. Ik heb deze zelf ook, en geniet van de volle One Up snelheden.
@matthiass1987 schreef:Een oplossing zou zijn een CH8568LG te gaan halen. Bestaat in versies met wifi en zonder wifi.
Er zijn tweee type docsis 3.1 modems beschikbaar, die beide door Telenet aangeboden worden, en de volle snelheid halen: