24776
netweters
|
152625
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo!
Ik zit al een heel poosje met problemen. Mijn internet werkt perfect (500mbps+) op vaste toestellen. Op mijn ps5 is het max 16 mbps. Het is enkel op de PS.
Ooit heeft het gewerkt (150mbps) maar ineens heb ik dit weer. portforwarding is geen optie aangezien er netwerkcameras zijn.
Hopelijk kan er mij iemand helpen.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Enkel op PS5 heb ik trage downloadspeeds
Waarom zou portforwarding geen optie zijn met netwerkcameras? Je geeft je PS5 een vast IP (tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 als ik me niet vergis) en enkel naar dat adres zet je de nodige poorten open. Merk wel op dat er verschillende factoren zijn: jouw Telenet abo, de snelheid van de PS servers, is de PS5 via WiFi of kabel verbonden, ... ?
Port forwarding kan hier ook niet de oplossing zijn. Want port forwarding is voor externe toestellen die verbinding willen maken met een toestel op jouw netwerk.
Je PS5 probeert iets te downloaden van buiten je netwerk, dat is dus iets helemaal anders.
Dit ligt niet aan Telenet maar Sony zelf die hebben het ergens niet op punt.
Vandaag een spel afgehaald , 35 GB groot , loopt 2 uur.
Maar er is een truckje voor , pauzeer af en toe je download dan ga je in eens zien dat die binnen loopt als een trein. Met dit spel vandaag ook gedaan van de 2 uur was het in eens 10 minuten. Ik heb een vaste internet verbinding met het snelste internet.
Dit probleem is al zo vaak naar voren gekomen maar het probleem ligt niet bij Telenet zelf zoals ik al eerder zei.
Dit is nochtans wat Playstation zegt:
https://repairs.playstation.com/s/troubleshooting?id=1&locale=nl-be&language=nl_NL
Open de PSN-poorten
Als de standaardstappen om netwerkproblemen op te lossen niet hebben geholpen, moet je mogelijk de PSN-poorten op je router openen (doorsturen). Poorten functioneren als eindpunt tussen twee verbindingen. Het openen van bepaalde PSN-poorten kan helpen bij de doorvoer van internetverkeer tussen je PS-systeem en PlayStation Network.
Dit gaat niks met die poorten te maken hebben.
Mijn kameraad heeft hetzelfde probleem bij zich thuis dus zijn we al met twee en de vele andere die hier al een topic over gemaakt hebben.
In andere topics hebben ze dit ook geprobeerd en dat heeft niks geholpen.
Zoveel mensen allemaal hetzelfde probleem.....is niet geheel toevallig lijkt mij.
Maar een verklaring kan niemand geven en zo veel topics al gemaakt en niet enkel bij Telenet deze topics andere forums ook. Dan moet dus iedereen zijn poorten openen ? Is dat de oplossing ? Lijkt me niet logisch hé.
-zucht-
Lees wat er staat en leg me geen woorden in de mond. Als je het stappenplan (upload-/downloadproblemen) op playstation.com volgt, dan kom je uit op hetgeen ik citeer. Nergens heb ik gezegd dat poorten openzetten dé mirakeloplossing is, al denk ik wel: baat het niet, dan schaadt het niet.
EOD wat mij betreft.
Leg je geen woorden in de mond maar geloof me vrij dat mijn PS5 niet op een Telenet verbinding zit en exact hetzelfde probleem heeft.
Maar goed kunnen eindig hierover door blijven gaan maar de oorzaak gaan we nooit achterhalen. Ik test het met een Fiber verbinding 2.5 Gbps download en upload 1 Gbps en er is geen verbetering.
Wat kunnen we daar uit concluderen ? Dat het niet bij Telenet ligt.
Trek eens de stroomstekker eens uit van de ps5
en de modem ook een paar uren uit
Om te zien wat er gebeurt
na ze terug stroom krijgen laat alles rustig opstarten (is een test)
Kijk ook eens na 00.00 uur of er iets verandert