24775
netweters
|
152605
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo
Ik heb recent een dream machine pro aangekocht. Ik heb van Telenet de modem CH7465LG-TN. Ik heb alles aangesloten doch sinds de aansluiting zit in met enkele seconden vertraging op mijn internetverbinding. Ik zit ook met foutmeldingen op mijn telenetbox voor de tv. Is nog iemand met dit probleem, of iemand die weet aan wat dit probleem kan liggen?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Unify Dream Machine pro
Opgelost! Ga naar oplossing.
@DieterR schreef:Ik zit ook met foutmeldingen op mijn telenetbox voor de tv.
Heb je een TV-box of een Digibox/Digicorder. Maakt wel een verschil in de manier van aansluiten.
@DieterR schreef:Ik heb van Telenet de modem CH7465LG-TN. Ik heb alles aangesloten doch sinds de aansluiting zit in met enkele seconden vertraging op mijn internetverbinding.
Heb je ook Wi-Fi via Unifi of gebruik je nogsteeds de Wi-Fi van Telenet?
Als je met een eigen router wil werken dan raad ik aan om over te stappen naar modem CV8560E en deze te configureren in "bridge" modus. Hierbij krijgt je Dream Machine een eigen publiek IPv4-adres. Dan zit je ook niet met dubbele NAT etc. Deze heeft echter geen Wi-Fi aanboord, vandaar dus de vraag hoe je dat momenteel regelt.
Ik heb een telenet tv-box.
Ik heb wi-fi via Unifi AP.
Met een TV-box is het oké om achter een eigen router te zitten.
Aangezien je dus ook Wi-Fi zelf voorziet raad ik je aan om die andere modem te gaan halen; zo haal je al een potentieel probleem (dubbele routering) ertussen uit.
@DieterR schreef:Ik zit ook met foutmeldingen op mijn telenetbox voor de tv.
Kan je ook zeggen welke foutmelding?
Probleem is opgelost.
Alvast bedankt voor de hulp.
Door mijn modem om te wisselen naar de modem CV8560E zoals je zei en dan enkele wijzigingen in de instellingen is het probleem opgelost.
Instellingen die ik moest wijzigen 'DNS server instellingen.