24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hoi iedereen,
Ik werk voor een NL bedrijf en moet dagelijks inloggen via een VPN verbinding. Dit doe ik over het wifi signaal.
Sinds september hier op ons nieuw adres weer op Telenet en ik ben de enige binnen het bedrijf die steeds problemen ondervind met mijn VPN connectie. Wereldwijd werken mijn collega's ook met deze verbinding en dat lukt allemaal prima.
Enkel die Belg heeft problemen... traag, steeds opnieuw moeten inloggen....
Klantendienst dan maar eens gebeld en daar zei men me dat Telenet geen VPN toelaat!?
Ik heb nog een router staan maar niet aangesloten momenteel, moet ik die ertussen plaatsen?
En wat moet ik dan instellen??? Is een TP-Link AC1900
Graag jullie hulp 😉
Do
@Ex-Netweter om een vpn verbinding te hebben of te maken heeft u niet persee een router nodig. Heb ook een vpn thuis gehad zonder router en enkel dus met de modem. Enige wat ik deed was met een vaste kabel aan de modem een verbinding maken en dus geen wifi. Wifi is bij uitstek niet het beste middel om een vpn verbinding te hebben. Heb dus daarmee nooit problemen gehad.
@patrick37 Bedankt voor je antwoord, ik ga dit eens proberen, is wel niet echt handig zo...
Telenet blokkeert helemaal geen uitgaande VPN connecties, die info klopt niet.
Ik gebruik dit constant, zelfs ook inkomend.
Indien dit het geval zou zijn, zou je helemaal niet kunnen connecteren, waar je dit nu wel kan, maar traag en af en toe de connectie weg valt.
Ik zou me eerder op de kwaliteit van je wifi verbinding concentreren, en idd eens vergelijken met een kabel aangesloten op je homegateway.
Bedankt voor je info, wifi netwerk is overal top, op elk toestel, nergens problemen enkel op mijn laptop waarmee ik de vpn verbinding maak.
Dus op de laptop waar je een VPN verbinding maakt is de WIFI voor de rest ook top ?
Kan je de resultaten van Speedtest eens publiceren, getest vanop die laptop?
Ik denk niet dat Telenet de oorzaak is. Mijn dochter en schoonzoon werken allebei minsten 1 keer per week via VPN verbinding voor hun bedrijf. Allebei via WiFi en een paar weken geleden heeft mijn dochter dat hier ook gedaan bij mij thuis. Nergens geen problemen.
Heb je al eens uw anti virus uitgeschakeld? Misschien gooit die roet in het eten.
Misschien best eens de IP range controleren die je krijgt via de VPN connectie.
Het kan goed zijn dat als deze conflicteert met de IP range die je intern hebt dat de connectie niet meer naar behoren werkt.
Bijvoorbeeld : je ip adressen thuis zijn van formaat 192.168.1.X. Als je dan via VPN ook een IP adres krijgt 192.168.1.X, dan weet het netwerk niet meer wanneer je verbindingen maakt als hij dan naar een toestel op zoek moet bij jou in huis of een toestel wat op uw bedrijf staat.
Klopt helemaal wat @Ex-Netweter zegt. Normaal hebben windows computers en netwerken daar geen probleem mee. IOS (Apple) en Linux computers hebben het daar wel moeilijk mee.
De oplossing is dus dat jij uw lokaal netwerk verandert naar iets verschillend dan het andere netwerk.
Als zij bijvoorbeeld lokaal 192.168.1.0/24 gebruiken dan moet jij er voor zorgen via "Mijn Telenet" dat dit bij u 192.168.X.0 wordt waarbij X elk getal kan zijn tussen 0 en 255 zolang het in dit geval geen 1 is.
Probeer in ieder geval te weten te komen wat zij gebruiken en of het /24 of /23 of iets anders is.