24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.
Tot mijn verbazing moet ik nu 3€ extra betalen voor de optie ".be domein", terwijl die vroeger inbegrepen was in het pakket. Waarom is dit?
Men had mij verzekerd bij de A-desk dat er geen wijzigingen waren bij de inhoud en de prijs van het pakket, behalve dat de capaciteit verhoogde van 10GB naar 15GB.
Zijn er nog mensen met deze verborgen prijsverhogen?
Ik heb daarnet nog even mijn vorige facturen nagekeken en daar staat geen extra kost op voor mijn domein, tenzij op de overgangsfactuur van vorige maand, daar staat ook al een partiële aanrekening op.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik op de telenetwebsite kijk lijkt het be-domein toch ingebrepen.
https://www2.telenet.be/nl/business/wigo/wigo/
(Supersnel Internet openklappen en dan op Meer details)
Ik weet niet of dit voor Business ook is, maar voor residentiële klanten is de optie om gratis binnen Europa te bellen gestegen van 7,5€ naar 10€ per maand.
@Niels Dat is zo, maar vroeger kon je met die optie enkel met de vaste lijn naar Europa bellen .
De nieuwe optie is inderdaad duurder maar geldt ook voor de mobiele nummers die in de wigo zitten.
"Heb je de vernieuwde WIGO? Dan kan je ze ook gebruiken om te bellen met je mobiele nummers."
Ok, maar dan nog kan je bij de overschakeling van de oude naar de nieuwe WIGO niet kiezen of je het enkel met je vaste lijn wil of ook met mobiele lijnen. M.a.w. een prijsstijging waar je niet onderuit kan wanneer je overschakelt.
@Niels Het is inderdaad precies zoals je zegt: een keuze heb je niet.
Telenet had de klanten beter 2 opties gegeven zoals je al aanhaalde: een optie van 7,5 eu om enkel met de vaste lijn te bellen en 10 eu om ook met de gsm's te kunnen bellen.
Voor mij is deze optie helemaal niet interessant maar ik zou wel weten wat kiezen als ik veel naar Europese landen zou bellen...
@BertXL schreef:Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.
Tot mijn verbazing moet ik nu 3€ extra betalen voor de optie ".be domein", terwijl die vroeger inbegrepen was in het pakket. Waarom is dit?
Men had mij verzekerd bij de A-desk dat er geen wijzigingen waren bij de inhoud en de prijs van het pakket, behalve dat de capaciteit verhoogde van 10GB naar 15GB.
Ik heb daarnet nog even mijn vorige facturen nagekeken en daar staat geen extra kost op voor mijn domein, tenzij op de overgangsfactuur van vorige maand, daar staat ook al een partiële aanrekening op.
@BertXL schreef:Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.
Dit is niet correct zou inbegrepen moeten zijn. Laten crediteren is de boodschap.
Facturatie aan de oren trekken want volgens de specs is domeinnaam inbegrepen en geen optie enkel een vast IP adres is dat wel.
En uiteraard ook Play, Play More, Sporting als je er DTV bij hebt.
Blijkbaar was ik de tweede die hiervoor belde...
Er is iets mis in hun facturatie instellingen voor het nieuwe Wigo for business abonnement. .be domein staat er waarschijnlijk als optie ipv inbegrepen.
Het wordt bij mij gecrediteerd en er wordt een dossier geopend om het recht te zetten.
Wij zijn ook verbaasd over de "verborgen" kost van de switch. Ons was gezegd dat we meer kregen voor dezelfde prijs. Daarom zijn we overgestapt want dat leek uiteraard the thing to do. Nu op de factuur ineens 10€ erbij voor Europese gesprekken. Vroeger was dat inbegrepen (1 land). Dit was ons niet gezegd. Eerlijkheid duurt het langst. Dit soort "trukken van de foor" zijn een serieus bedrijf onwaardig. Als je een upgrade van WIGO verkoopt als "zelfde prijs maar meer", dan gaat het niet op om daar stoemelings toch nog even 10% bovenop te doen, bovendien voor een dienst die in het vorige pakket al inbegrepen was. Zeer teleurstellend zo'n praktijken.
@Ex-Netweter "Vroeger was dat inbegrepen (1 land)"
Heb je het dan over Freephone Europe dat o.a. in Whop en Whoppa zat?
Daarmee kon je in de daluren (tussen 16u en 8u tijdens weekdagen en tijdens weekend- en feestdagen heel de dag) naar de Europese landen (dus meer dan 1 land) gratis bellen.
Als je niet meer waar voor je geld krijgt in Wigo kan je gewoon terug naar hoe het was.