Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?

Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.

Tot mijn verbazing moet ik nu 3€ extra betalen voor de optie ".be domein", terwijl die vroeger inbegrepen was in het pakket. Waarom is dit?

Men had mij verzekerd bij de A-desk dat er geen wijzigingen waren bij de inhoud en de prijs van het pakket, behalve dat de capaciteit verhoogde van 10GB naar 15GB.

 

Zijn er nog mensen met deze verborgen prijsverhogen?

 

Ik heb daarnet nog even mijn vorige facturen nagekeken en daar staat geen extra kost op voor mijn domein, tenzij op de overgangsfactuur van vorige maand, daar staat ook al een partiële aanrekening op.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
15 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verborgen kost bij Wigo for business?

Als ik op de telenetwebsite kijk lijkt het be-domein toch ingebrepen.

 

https://www2.telenet.be/nl/business/wigo/wigo/

(Supersnel Internet openklappen en dan op Meer details)

 

 

 

WigoBiz_Details.JPG


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?

Ik weet niet of dit voor Business ook is, maar voor residentiële klanten is de optie om gratis binnen Europa te bellen gestegen van 7,5€ naar 10€ per maand.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verborgen kost bij Wigo for business?

@Niels  Dat is zo, maar vroeger kon je met die optie enkel met de vaste lijn naar Europa bellen .

De nieuwe optie is inderdaad duurder maar geldt ook voor de mobiele nummers die in de wigo zitten.

 

"Heb je de vernieuwde WIGO? Dan kan je ze ook gebruiken om te bellen met je mobiele nummers."


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?

@Wheng

Ok, maar dan nog kan je bij de overschakeling van de oude naar de nieuwe WIGO niet kiezen of je het enkel met je vaste lijn wil of ook met mobiele lijnen. M.a.w. een prijsstijging waar je niet onderuit kan wanneer je overschakelt.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verborgen kost bij Wigo for business?

@Niels  Het is inderdaad precies zoals je zegt: een keuze heb je niet.

Telenet had de klanten beter 2 opties gegeven zoals je al aanhaalde: een optie van 7,5 eu om enkel met de vaste lijn te bellen en 10 eu om ook met de gsm's te kunnen bellen.

Voor mij is deze optie helemaal niet interessant maar ik zou wel weten wat kiezen als ik veel naar Europese landen zou bellen...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?


@BertXL schreef:

Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.

Tot mijn verbazing moet ik nu 3€ extra betalen voor de optie ".be domein", terwijl die vroeger inbegrepen was in het pakket. Waarom is dit?

Men had mij verzekerd bij de A-desk dat er geen wijzigingen waren bij de inhoud en de prijs van het pakket, behalve dat de capaciteit verhoogde van 10GB naar 15GB.

 

Zijn er nog mensen met deze verborgen prijsverhogen?

 

Ik heb daarnet nog even mijn vorige facturen nagekeken en daar staat geen extra kost op voor mijn domein, tenzij op de overgangsfactuur van vorige maand, daar staat ook al een partiële aanrekening op.



@BertXL schreef:

Ik heb vorige week mijn eerste echte factuur ontvangen voor mijn vernieuwd Wigo for business 15GB pakket . De vorige was de overgangsfactuur , en dus compleet onduidelijk.

Tot mijn verbazing moet ik nu 3€ extra betalen voor de optie ".be domein", terwijl die vroeger inbegrepen was in het pakket. Waarom is dit?

Men had mij verzekerd bij de A-desk dat er geen wijzigingen waren bij de inhoud en de prijs van het pakket, behalve dat de capaciteit verhoogde van 10GB naar 15GB.

 

Zijn er nog mensen met deze verborgen prijsverhogen?

 

Ik heb daarnet nog even mijn vorige facturen nagekeken en daar staat geen extra kost op voor mijn domein, tenzij op de overgangsfactuur van vorige maand, daar staat ook al een partiële aanrekening op.


Dit is niet correct zou inbegrepen moeten zijn. Laten crediteren is de boodschap.

@Suzy

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verborgen kost bij Wigo for business?

Facturatie aan de oren trekken want volgens de specs is domeinnaam inbegrepen en geen optie enkel een vast IP adres is dat wel.

En uiteraard ook Play, Play More, Sporting als je er DTV bij hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verborgen kost bij Wigo for business?

Dan kan je best even contact opnemen met de facturatiedienst voor business klanten, @BertXL. Dan kunnen ze dit voor je nakijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?

@Suzy Zal ik doen , maar gisteren waren die niet bereikbaar 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verborgen kost bij Wigo for business?

Blijkbaar was ik de tweede die hiervoor belde...

Er is iets mis in hun facturatie instellingen voor het nieuwe Wigo for business abonnement. .be domein staat er waarschijnlijk als optie ipv inbegrepen.

Het wordt bij mij gecrediteerd en er wordt een dossier geopend om het recht te zetten.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verborgen kost bij Wigo for business?

Goed dat het rechtgezet zal worden.

Bedankt om ons op de hoogte te houden, @BertXL


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
JanHorn2
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Verborgen kost bij Wigo for business?

Wij zijn ook verbaasd over de "verborgen" kost van de switch. Ons was gezegd dat we meer kregen voor dezelfde prijs.  Daarom zijn we overgestapt want dat leek uiteraard the thing to do.  Nu op de factuur ineens 10€ erbij voor Europese gesprekken.  Vroeger was dat inbegrepen (1 land).  Dit was ons niet gezegd.   Eerlijkheid duurt het langst.  Dit soort "trukken van de foor" zijn een serieus bedrijf onwaardig.  Als je een upgrade van WIGO verkoopt als "zelfde prijs maar meer", dan gaat het niet op om daar stoemelings toch nog even 10% bovenop te doen, bovendien voor een dienst die in het vorige pakket al inbegrepen was.   Zeer teleurstellend zo'n praktijken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verborgen kost bij Wigo for business?

@JanHorn2- En wat zeggen ze op de dienst Facturatie (die je waarschijnlijk al lang gecontacteerd hebt) ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verborgen kost bij Wigo for business?

@JanHorn2  "Vroeger was dat inbegrepen (1 land)"

 

Heb je het dan over Freephone Europe dat o.a. in Whop en Whoppa zat?

 

Daarmee kon je in de daluren (tussen 16u en 8u tijdens weekdagen en tijdens weekend- en feestdagen heel de dag) naar de Europese landen (dus meer dan 1 land)  gratis bellen. 

Als je niet meer waar voor je geld krijgt in Wigo kan je gewoon terug naar hoe het was. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes