Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser
Deze morgen omstreeks 10:30 h had ik geen internetverbinding.
Ik heb mijn versterker, internetmodem (Arris = reeds vrij oud maar blijkbaar beter dan de huidige ? ! ? ), switch en router stroomloos gezet gedurende 2 minuten. Daarna nog steeds geen internetverbinding !
Dus de helpdesk gebeld. De Telenet-helpdeskmedewerkser (verder THMW genoemd) vroeg of er lichtjes branden op de telenetmodem waar de netwerkkabel verbonden is --> "neen".
Dan tevens medegedeeld dat ik nog een Arris heb, wat zij blijkbaar wist. Op vraag van de THMW de telenetmodem rechtstreeks met mijn pc verbonden --> nog steeds geen internetverbinding en geen lichtjes op de Telenetmodem. Zij zou een afspraak maken om een technieker langs te komen, maar het systeem werd geupdated en dat was momenteel niet mogelijk OF ik kon langs gaan in een Telenetwinkel met mijn 'defecte' Telenetmodem en daar zou ik dan een andere krijgen. Ik heb daarna de Telenetmodem gedemonteerd om die morgen in te leveren.
Toch kreeg ik een half uur geleden het lumineuze idee om de Telenetmodem toch nog maar eens te verbinden en wonder boven wonder : ik heb internetverbinding, maar nog steeds geen lichtjes op de Telenetmodem om de heel eenvoudige reden dat er op een Arris geen lichtjes zijn bij de netwerkverbinding.
Dus : dankuwel THMW .
TIP AAN TELENET doe eens normaal en verlaag onze abonnementen met 15 à 20 Euro zoals in de buurlanden; zeker als je geen competente THMWs hebt !