Beantwoorden
ribena
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Laat de zon in je hart! YEAH! CAPSLOCK DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi!

Vernieuwing Telenet modem

Hallo Suzy,

 

Eerst en vooral zou ik willen weten hoelang de nog bestaande modem operationeel blijft en geüpdatet wordt? Voor zover ik correct geïnformeerd ben wordt de nieuwe vanaf 01.01.19 verdeeld.

Als we de modem zelf afhalen dienen wij die zelf te installeren en wordt er een passende handleiding bij geleverd? Mochten wij daar zelf niet in slagen kunnen wij dan een technieker oproepen? Klanten die ouder zijn en geen digitale nerds worden die passend bijgestaan anders dan per helpdesk?

In onze snel evoluerende maatschappij wordt er teveel over de hoofden heen toegepast zonder echte inspraak. Groeten 

0 Likes
10 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Vernieuwing Telenet modem

Over welk type modem heb je het? 

De laatste all in one is de witte modem met modelnummer: CH7465LG-TN. 

Gaat er een nieuwer model op de markt komen? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vernieuwing Telenet modem

@fieldoxide Ja zou nog in test zijn en begin 2019 uitgerold worden (hopelijk)

 

@ribena waarom is je titel nieuwe Telenet tv box? Heeft er niks mee te maken...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vernieuwing Telenet modem

@Ex-Netweter, heb de titel van haar post even aangepast. 😉

 

@ribena, hierover moet je je geen zorgen maken. Wanneer blijkt dat jouw modem (welk type je momenteel hebt, zie ik helaas niet) vervangen moet worden. Zal je hiervoor gecontacteerd of geïnformeerd worden door Telenet. De modem wordt dan meestal vervangen door een Telenet technicus. Het kan wel voorvallen dat je bijvoorbeeld door een product wijziging een nieuwe modem nodig hebt. In sommige gevallen kan je die dan ook zelf afhalen in een Telenet center en zelf thuis installeren a.d.h.v. enkele instructies.

 

Het is trouwens niet zo dat wanneer er een nieuwe modem uitgerold wordt (heb trouwens nog geen idee wanneer dit zal zijn), dat alle klanten daarom van modem moeten wisselen. Bij Telenet zijn er namelijk altijd verschillende types gelijktijdig bij de klanten in gebruik. Het is ook gewoon niet haalbaar om alle klanten bij elke modem verandering van een nieuw toestel te voorzien. Daarom dat dit gefaseerd loopt over een langere periode. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Vernieuwing Telenet modem

@Suzy@Ex-Netweter Is er ondertussen al meer nieuws over de nieuwe Telenet modem? ( de opvolger van het huidige witte model). 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vernieuwing Telenet modem

@fieldoxide, op dit moment heb ik zelf nog geen nieuwe informatie erover. Maar ik hoor zeker en vast eens rond! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vernieuwing Telenet modem

We hebben het geluk dat we met de huidige modems nog altijd aan de top zitten. Zelfs bij de concurrenten die op sommige plaatsen al glasvezelaansluitingen hebben, afficheren en gebruiken ze dergelijke snelheden nog niet. Dus geen nood je hebt nog altijd de beste aansluiting en als je wat meer in handen wil  dan kan je nog altijd een modem only installeren en een eigen router. Voor mij hoeft een nieuwe modem zelfs niet als ze maar tegemoet komen in "Mijn Telenet" aan de configuratie verlangens van veel klanten onder ons. Wifi zal altijd een zwak punt zijn en blijven en er zal nooit een kant en klare oplossing voor zijn die bij iedereen voldoet. Maar dat heeft eigenlijk niets met een modem of router te maken. En dat heeft eigenlijk ook niets met de provider te maken, net zomin als je elektrische binnen installatie of binneninstallatie van je waterleiding iets te maken heeft met je leverancier.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vernieuwing Telenet modem

@fieldoxide @Ex-Netweter ik heb eens nagevraagd bij enkele collega's en er is helaas nog geen concrete informatie of timing beschikbaar, anders deelde ik die graag met jullie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Vernieuwing Telenet modem

21FD5BC3-CA47-4AF4-A720-0017139D41EE.pngBlijkbaar is er nog een nieuwere modem op komst (links boven)

0 Likes
Lastkingz1992
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Vernieuwing Telenet modem

met alle respect een modem wisselen is geen rocket sience he 1 kleuterklassje juist vorm in het juiste gaatje steken 😛

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vernieuwing Telenet modem


@Lastkingz1992  schreef:

met alle respect een modem wisselen is geen rocket sience he 1 kleuterklassje juist vorm in het juiste gaatje steken 😛


Heeft er iemand dan iets anders beweerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.