24750
netweters
|
152312
antwoorden
|
20690
vragen
|
Beste allen, deze nacht is onze modem ( nieuwste model, groene ring lichte op. ) eruit gevallen. Na iets van een uur kwam het toestel terug online. Echter diverse online diensten werken niet meer ( niet via wifi, niet via kabel ).
Geen speedtest aangezien FB enorm traag laadde. Steam, Battlenet, Ubisoft connect, Epic games launcher zelfs elk online spel op tablet weigert dienst.
Mijn dochter kan niet meer aan haar schooldocumenten, er wordt namelijk nog les gegeven tijdens die extra dagen " verlof ".
Reden van vervanging modem was dat de vorige een kwartier werkte en dan 3 kwartier niet.
Telenet komt vrijdag eens "kijken" voor de 4 de keer dit jaar.
Al jaren tevreden geweest maar dit begint nu wel stillaan vervelend te worden.
Alvast bedankt!
Titel aangepast door Bjarne | Oorspronkelijke titel: Verschillende zaken werken niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Johnny-V heb je ook al eens gebeld om na te vragen wat er gebeurd is de afgelopen nacht? Misschien is of was er een algemeen probleem waardoor de zaken niet meer werken en hebben er meer mensen hetzelfde probleem.
Je kan ook eens de modem zelf zonder stroom zetten en opnieuw opstarten en zien of dan alles terug werkt. Heb je bij de eerste interventie ook een analyse gehad wat het probleem zou kunnen zijn? Denk hierbij een aan tap die niet correct werkt of een kabel buiten die niet correct werkt of signaal problemen beter gezegd.
Daar deze problemen regelmatig voorkomen is er een kans dat de software Telenet modem in een knoop raak door uw intern netwerk. Dus geef eens volledige uitleg en schema van uw intern netwerk achter de modem.
Draadloos, zitten de tablets en gsm's erop. Verder draait m'n aquarium op een wifi verbinding via een powerline. Aangezien deze buiten het bereik van m'n router staat.
Bedraad mijn pc, een philips hue bridge en een netgear powerline.
Daar hebben ze geen antwoordt voor. Bij de eerste interventie lag het internet het hele weekend uit. De dag dat de technieker kwam is deze twee minuten binnen geweest aangezien alles plots terug werkte.
De tweede interventie hebben ze een franstalig persoon gestuurd die dringend weg moest naar een andere interventie, die heeft de modem gereset en is doorgegaan.
De derde interventie is een persoon de modem komen vervangen en heeft alles gezien dat daaraan ook verbonden was. De bedraade pc, hue bridge en de netgearpowerline.
Stroom er ook al afgehad van dit toestel, net een modemreset via het web gedaan en plots werkt alles terug normaal.