Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Hallo,

Sedert een week heb ik een vertaalapparaat. Het is een klein, maar fijn dingetje waar je vreemde talen mee kunt begrijpen: je zegt er wat in in't Nederlands, en hij vertaalt het in eender welke taal. Of omgekeerd. En hij doet het veel beter dan Google Translate!

Je kunt er ook foto's mee nemen van een tekst in een vreemde taal, en dan vertaalt-ie dat ook. Het is fantastisch spul, ik heb er al veel lol mee gehad.  

Het heeft een ingebouwde permanente internetverbinding, en het heeft ook WiFi. Maar nu komt het: ik heb een vaste desktop, altijd gehad, nooit een laptop. Mijn pc zit aan de kabel, dus heb ik geen idee hoe WiFi werkt.  Ik meen te weten dat de Telenet meneer gezegd heeft dat ik in huis hier overal WiFi heb; maar dat weet ik niet meer zeker. 

Het vertaalapparaatje vraagt om te kiezen tussen allerlei soorten WiFi: Telenet 2C79CEC, Telenet 3AA82, of Telenet Wifree. Ik weet sowieso al niet welke te kiezen, en wat ze betekenen, maar als ik welke keuze dan ook inklik vragen ze me om een wachtwoord. Ik heb mijn Telenet wachtwoord al geprobeerd, maar dat pakt niet. 

Weten jullie iets van WiFi? Ik bedoel, ik weet wel wat het is, maar in de praktijk?

Merci bij voorbaat!

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Mijn nieuw speelgoed

 

 

0 Likes
12 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Ga naar https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet  Waarschijnlijk zal je moeten inloggen, dat doe je met je e-mailadres en het bijhorende wachtwoord.

Als je ingelogd bent, klik je op de tegel met de tekst Beheer je thuisnetwerk. Onder de kop Je netwerk zie je de naam van je wifi. Op het lijntje met de tekst Wachtwoord klik je op het klein doorsteepte icoontje en dan zie je het wachtwoord voor je wifi.

Veel succes.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@janne_man 

En laat dat nu net het onderdeel zijn dat bij mij niet meer werkt sedert de nieuwe versie van "mijn telenet". Ik kan mijn WiFi niet meer beheren. De toestellen (een set WiFi powerlines van telenet) staan wel opgelijst, maar met geen mogelijkheid aan de settings te geraken.

De klantendienst heeft al een ticket aangemaakt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Probeer om in te loggen op de Wifi powerline. Normaal http://192.168.0.52 User admin en wachtwoord password Een paar keer proberen. Eens dat het lukt, zal het de volgende keren van de eerste keer gaan.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@janne_man 

Dat gaat bij mij niet lukken. Ik heb een eMTA modem met eigen router. Ik kan zelf niet aan de configuratie rechtstreeks aan. Dat moet via "mijn telenet" gebeuren.

Tot vorige week, met de oude interface, was dat geen enkel probleem. Nu dus wel ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Als je het niet probeert, gaat het zeker niet lukken.

De Wifi pwl is eigenlijk een AP. Een AP heeft normaal geen IP4-adres. De Wifi pwl (de 9072, van de 9082 weet ik niet) heeft wel een ip4 adres voor de instellingen van de pwl. Of je daar een eigen router hebt of niet, zal geen verschil maken, behalve misschien als je eigen router 192.168.0.52 zou kunnen uitdelen. Heb je een 9072 probeer het toch maar.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Heb ik geprobeerd hoor @janne_man , maar zoals vermoed geen reactie en na een tijdje time-out.

BTW, dat inloggen op de powerline rechtstreeks, dat schijnt vroeger wel gekund te hebben, maar reeds geruime tijd niet meer hoor. Ook vóór de vernieuwing van "mijn telenet" kon ik dat niet. Ik moest via "mijn telenet" werken.

Die info heb ik uit andere topics die erover gingen van een set powerlines van telenet te gebruiken op een netwerk van een andere provider. Met de oudere toestellen lukte dat via het rechtstreeks inloggen waardoor je de parameters kon aanpassen, met de latere reeksen dus niet meer.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

Dan heb je pech. Om zeker te zijn dat het nog werkt, had ik het bij mij nog eerst geprobeerd voordat ik reageerde.

Ingelogd heb ik dit:

janne_man_0-1677885607129.png

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@janne_man 

Ik heb via mijn router het IP adres van de WiFi powerline in mijn netwerk achterhaald. Een inlogpoging resulteert in "connection refused".

Het is trouwens zo dat ik ook via "mijn telenet" niet rechtstreeks op de powerline werk. Ik kan dus wel parameters aanpassen (momenteel dus niet, voor alle duidelijkheid), maar die worden pas effectief wanneer de powerline zelf de servers van telenet contacteert. Dat gebeurt automatisch om de zoveel tijd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@janne_man 

Was benieuwd om ook eens te proberen te inloggen via jouw voorgesteld ip. Krijg niks te zien, zelfs niet via het locaal adres dat ik achterhaal van de powerline zelf. Heb de PG9082L-TN. Het geluk is nu wel dat ik nog steeds (hout vasthouden) op mijn telenet met de oude looks zit.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@Manga 

Kijk eens naar de stikker op uw modem/router van Telenet. Daarop staat de SSID en het paswoord voor uw WiFi.

Deze zijn juist tenzij ge de zelf verandert hebt in "Mijn Telenet"


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding


@DeLLiAnO  schreef:

@janne_man 

... knip ...
Het geluk is nu wel dat ik nog steeds (hout vasthouden) op mijn telenet met de oude looks zit.


Ik denk dat jij geen schrik moet hebben. Ik vermoed eerder dat men bij het ontwikkelen van de nieuwe interface geen rekening heeft gehouden met mijn weinig voorkomende specifieke situatie: ik heb een eMTA modem met eigen router maar ook een set WiFi powerlines van Telenet.

Ook in de app is dat merkbaar: meteen op het startscherm is te zien dat er iets niet werkt. Volgens mij dus gewoon mijn specifieke, weinig voorkomende situatie, waar men geen rekening mee gehouden heeft bij het ontwikkelen van de update.

 

ScreenshotTelenetApp.jpg

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Vertaalapparaat koppelen met WiFI verbinding

@janne_man , @Janneke_Dust 

Aha, bedankt. Dat ga ik allebei proberen. 😊

0 Likes