Beantwoorden
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Vervanging modem

Hi allen!

 

Binnenkort gaan ze hier de modem komen vervangen omdat deze naar alle waarschijnlijkheid defect is. Volgens de telefonische helpdesk zou ik alles daarvoor met de technieker dienen te bespreken die langskomt.

 

Is er iets waar ik rekening mee dien te houden? Momenteel heb ik een witte HGW van de eerste generatie. Is er een nieuw model waar ik specifiek achter dien te vragen?

 

Op dit ogenblik is mijn opstelling de volgende:

 

-------> HGW ---------> Nest Wifi Router -------> WiFi apparaten

            HGW ----------> Switch --------> LAN-apparaten

 

Ik merk nu wel dat ik niet kan casten naar een apparaat dat op LAN zit als ik met mijn GSM verbonden ben met WiFi.

 

Gaat SafeSpot blijven werken?

 

Alvast bedankt voor de input!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vervanging modem

@Niels  Ik zou de nieuwste e-router vragen zonder wifi. Met je eigen router kan je via Mac Bridging dan rechtstreeks op het internet.

 

Dan zit je zo. HGW --> eventuele digibox/corder

HGW --> Nest router -- switch en Wifiapparaten --> LAN aansluitingen

Je zal dan 1 netwerk hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Vervanging modem

Safespot wordt automatisch op de nieuwe modem geïnstalleerd/ opnieuw geactiveerd indien deze vervangen wordt, hier hoef je zelf niets voor te doen. Verder sluit ik me volledig aan bij wat @igvfer zegt.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Vervanging modem

Amvast bedankt voor jullie feedback allebei.

 

Ik heb echter geen mogelijkheid om die nest router te plaatsen voor de switch want dan reikt het mesh netwerk niet ver genoeg. Zou ik die ook na de switch kunnen zetten en toch één netwerk hebben?

 

Bij een erouter zonder WiFi kan ik zeker ook geen gebruik meer maken van WiFree?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem


@Niels  schreef:

 

Bij een erouter zonder WiFi kan ik zeker ook geen gebruik meer maken van WiFree?


Je hebt dan nog altijd de mogelijkheid om Wifree te gebruiken. 

Enkel zij die een hgw hebben met wifi en het wifree signaal uitzetten hebben er geen recht op. De huidige hgw's laten toe om het eigen wifi signaal afzonderlijk uit te zetten van het wifree signaal.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vervanging modem

@Niels  Je hebt dus blijkbaar een mesh router zonder satelieten. Dan heeft die mesh weinig nut hoor. Om nut te hebben van mesh moet je minstens een router met 2 satellieten hebben. Met 1 satelliet heb je enkel een goede repeater, met alleen een router heb je een goede meerkanaals AP. Zoek maar eens op waar Mesh voor staat.

Maar zoals je nu zelf merkt zit je door je opstelling met 2 netwerken in huis; Waardoor connecteren van het ene toestel naar het andere niet lukt. Bijvoorbeeld een NAS of printer op het ene netwerk. PC of smartphone op het andere netwerk.

Dus switch achter je route en een bijkomende satelliet op de strategische plaats.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Vervanging modem

@igvfer Ik heb op dit ogenblik wel degelijk een mesh netwerk.

Er is één router en twee satellieten. Maar om alle oppervlakte te bedekken, kan de router niet geplaatst worden net na de modem omdat deze zich in een ruimte bevindt die minder signalen doorlaat en dus de eerste satelliet niet kan bereiken.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vervanging modem


@Niels  schreef:

Amvast bedankt voor jullie feedback allebei.

 

Ik heb echter geen mogelijkheid om die nest router te plaatsen voor de switch want dan reikt het mesh netwerk niet ver genoeg. Zou ik die ook na de switch kunnen zetten en toch één netwerk hebben?


Ik begrijp dat je de Nest router niet kan of wilt wilt verplaatsen ... Het enige wat je wèl moet proberen is de bekabelde LAN apparaten aansluiten achter de Nest router. Met andere woorden: de switch verplaatsen (of een kabel van de Nest LAN naar de switch) ...

De enige manier om één netwerk te hebben (gezien je de Google WiFi niet in bridge kan zetten zonder verlies van de Mesh- (en andere) functionaliteit.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem


@Niels  schreef:

@igvfer Ik heb op dit ogenblik wel degelijk een mesh netwerk.

Er is één router en twee satellieten. Maar om alle oppervlakte te bedekken, kan de router niet geplaatst worden net na de modem omdat deze zich in een ruimte bevindt die minder signalen doorlaat en dus de eerste satelliet niet kan bereiken.


Niels, je spreekt uzelf tegen hé. Je hebt geen mesh netwerk vermits elk van uw componenten geen verbinding heeft met minstens 2 andere componenten. Dat is de definitie van een mesh netwerk. Jij hebt dus enkel een veredelde repeater.

 

Een minimaal mesh systeem bestaat dus uit drie toestellen die elk permanent de andere twee kunnen bereiken. Je zou dus nog ergens een extra toestel moeten plaatsen of uw router verplaatsen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes