24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Hoi,
Ik heb een OneUp bij telenet, het volume is nog nooit een issue geweest, maar heb ik nu in de laatste weken een bug in een van mijn programma's ontdekt die jammer genoeg 24/7 (programma draait op always on server) een bestand trachtte te downloaden, faalde op ~90% en opnieuw probeerde tot in het oneindige.
Lang verhaal kort, ik heb blijkbaar tijdens de piekuren mijn 3TB volume overschreden hierdoor met nog ~10 dagen te gaan op mijn huidige "pot".
Nou neem ik plezier verantwoordelijkheid en betaal ik met plezier een bedrag om dit terug in orde te brengen, maar tot mijn verbazing krijg ik van de klantendienst van telenet te horen dat zij op geen enkele wijze mijn snelheid terug kunnen zetten op de normale 1Gbps.
Noch door een abo te stoppen & starten, noch door mij de maand dubbel te laten betalen, pot resetten, .....
Nou zit ik met een enorm dringend issue aangezien mijn 4G bereik op mijn locatie absoluut niet bruikbaar is (noch 3G) (vlaamse ardennen), niet direct een andere werkplek heb en met schuivende uren zit (& meetings) die makkelijk ook binnen de piekuren van 17-24u vallen.
Hoe kan het nou zijn dat er geen opties zijn om iets ongedaan te maken wat jullie manueel zelf doen?!
Dat het niet kosteloos zou zijn, kan ik best begrijpen, maar dat het niet mogelijk is???
Weet iemand of hier een oplossing voor is? Als ik vroeg om abo stop te zetten en opnieuw af te sluiten, meldde de klantendienst bij mij dat dit als fraude beschouwd zou worden...?!
(what the f***)
Het mag gerust iets kosten, maar ik kan niet twee weken op dit internet voort tijdens de piekuren, dit kan me wel eens mijn job kosten als ik geen oplossing vind.
@rafaello104 schreef:Deze situatie is achterlijk en de telecom sector in Belgie is als een kankercel op de maatschappij. Ik wou het er even uithebben, nog niets dan miserie met de twee ******** bedrijven die het runnen in Belgie..
Ik vind dit een enorm domme en jammere reactie. Hoeveel Belgische telecombedrijven hebben op jouw adres ooit diensten geleverd?
Alleen Telenet zeker?
Bij Telenet is de regel 3 TB tijdens de piekuren. Daar is geen speld tussen te krijgen, daarna heb je vertraagde snelheid tot het einde van je aanrekeningsperiode.
Bij andere operatoren bestaan er geen piekuren en kan je écht onbeperkt data verbruiken.
Als je elke voorgestelde oplossing in dit topic afwijst, moet je niet klagen dat je in de miserie zit bij Telenet!
Let je aub wel een beetje op je taalgebruik ?
Dit is een forum van en voor klanten en wij kunnen ook niet meer doen dan je advies te geven.
@rafaello104 schreef:weet iemand of er iets illegaals is aan het stopzetten van alle telenet diensten en te proberen onder een nieuw klantennummer alles onmiddelijk terug aan te sluiten? (En of ik dit allemaal op een relatieve korte tijd kan in orde krijgen?)
Waarom een nieuw klanten nummer?
Er is niets illegaals om al je diensten op te zeggen.
Er is niets illegaals om nadoen terug een contract bij Telenet aan te vragen.
Maar dan zal je wel moeten wachten tot deze opzeg volledig technisch en administratief verwerkt is ... en hoelang dat dit duurt kan niemand jou garanderen.
@rafaello104 schreef:Het mag gerust iets kosten, maar ik kan niet twee weken op dit internet voort tijdens de piekuren, dit kan me wel eens mijn job kosten als ik geen oplossing vind.
Wij begrijpen je frustratie, en het spijt ons dat wij - als Netweters - niet kunnen helpen met een korte-termijn oplossing.
Maar laat dat voor jou toch een les zijn.
Als internet zo kritisch is voor je job, dan moet je zelf zorgen voor een goede back-up / failover
Een extra internet aansluiting, en liefst niet op dezelfde kabel (met andere woorden: fiber of DSL), is in jouw geval geen overbodige luxe (wel duur voor de zeldzame keren dat je een probleem zou kunnen hebben).
Of onmiddellijk overgaan naar een provider die onbeperkt aanbiedt zonder FUP ...
als ik volume opgebruikt wil vermijden laat ik de verbinding over pfsense router laten lopen ofzo tussen modem en netwerk, en mijn home assistant kan het datagebruik van die bridge uitlezen en mij waarschuwingen sturen of inzicht geven over het verbruik
Het viel mee dat taal gebruik
We moeten wel rekening houden dat hij zijn job kan verliezen en dan zeg je dingen
Dat er anno 2024 geen oplossing voor dit probleem is is niet normaal
@luc55 je hebt met telenet een contract dat je 3TB in piekuren mag gebruiken, ga je erover dan ben je een groot verbruiker en kom je op verlaagde snelheid in de piekuren, na die uren heb je volle snelheid.
wie niet toekomt met 3TB zijn er providers zonder limieten, dan kan je 2 dingen doen, ofwel veranderen van provider of uw 2 weken dat ondertussen al minder dagen zijn uit doen met de nadelen die er nu zijn.
met het grote download pack dat iedereen krijgt tijdens de piekuren kan je normaal toekomen daarmee, bij kopen is in de praktijk niet nodig met zoveel verbruik.
dat was het wel 4 jaar geleden toen je maar 750GB in de piekuren had op je abbo.
Vanaf november kan je een eigen modem zetten kan je dat allemaal instellen dat er iets over blijft dan heb je altijd een back up
Of er loopt iets niet goed wordt je verwittigd dan kan je het afsluiten op afstand
Nu is het altijd te laat dan heb je deze miserie
Die 3TB is verbruikt door dat iets niet goed ging dat is de eerste keer dat hij iets voor heeft
Hij zal de laatste maanden nu goed in de gaten houden en zijn voorzorgen nemen of wel nu of in november
@luc55 en hoeveel klanten zullen dit doen, er zijn er weinig die niet toekomen met 3TB per maand, je mag zelf nog veel streamen, dat is echt veel verbruik in piekuren die niet iedereen heeft.
je kan ook naar een andere provider als je echt niet toekomt die geen limieten heeft.
vindt dat er veel spel wordt gemaakt voor die paar enkele klanten die erover gaan, er zijn ook andere providers dat geen limieten hebben en waar je niks moet nakijken van verbruik.
Maar in zijn straat ligt alleen de kabel van telenet hij heeft nu niet veel keuze
In de toekomst zal hij fiber kunnen nemen maar wanneer
Dat heeft petra de sutter geregeld iedereen krijgt de fiber kabel daar betalen we voor basisrecht