Beantwoorden
karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Voorstel snellere router voor Wigo

Ik heb een Wigo abo dat tot 300mbps kan, maar ik heb een Lancom 1781EW router die dit niet aankan (=100mbps). Nu zou ik die willen vervangen door een router die eventueel later ook hogere snelheden dan de huidige 300mbps aankan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Graag wat gebruikerservaringen van snelle routers (niet in het goedkope segment).

 

Karel

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Voorstel snellere router voor Wigo

Ap ubiquiti unifi-AC schijnt goed te zijn, diverse types beschikbaar

0 Likes
BesteKurt
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Voorstel snellere router voor Wigo

Ik heb netgear orbi 50 (mesh) en haal ong. 285mbps via wifi.

 

Toekomst is wifi 6 en dus een nieuwe router. Nu nog veel te duur.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Voorstel snellere router voor Wigo

Dat zal niet makkelijk kiezen worden, want ook hier ga je evenveel meningen als mensen vinden. Iedereen heeft zo wel zijn voorkeur. Ik heb vroeger dikwijls gekozen voor Linksys (Cisco), maar momenteel heb ik deze:

 

TP-Link Archer C7

https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/wifi-router/archer-c7/

 

Bij bol.com staat die momenteel aan ongeveer 70 euro.

 

Ik ben er tevreden over, maar die gaat al een tijdje mee. Misschien moet je eens kijken naar de meer recente modellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voorstel snellere router voor Wigo

Ik denk dat bijna alle routers die nu aangeboden worden gigabit aan kunnen. Dat zal wel in de specs staan, onder snelheid LAN poorten en onder switchcapaciteit (maar dat is niet altijd vermeld). Switchcapaciteit moet altijd een veelvoud zijn van de snelheid van 1 poort.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Voorstel snellere router voor Wigo

Karel, 

 

Het beste kan je nu al kiezen voor WIFI 6 Mesh routers, omdat het de toekomst is en deze routers beter omkunnen met multidevices. (bijvoorbeeld voor IOT en VR)

Een hele goede setup is de Netgear Orbi Wifi 6 RBK853

Daarmee ben je klaar voor de toekomst. Ik heb het vorige type en ben hier zeer tevreden over. 

4K streamen op meerdere devices,alle IOT devices,gsm's,tablets geconnecteerd.

Heb hiervoor Ubiquiti gehad maar de Netgear Orbi is veruit de beste die er is als je een deftige Mesh setup wil hebben.

De Orbi versie heeft een eigen Wifi gigabit backhaul dus een apart kanaal tussen de sateliet orbi'. Niet onnodig bandbreedte gebruiken om tussen de satelieten data te verzenden dus.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes