Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Blijkbaar zou de downloadsnelheid  verhoogd zijn van 200 naar 300? 

Als ik een snelheidstest die van Telenet zelf, kom ik maar aan een 190?' ik heb wigo internet fiber.

 

Tags (3)
0 Likes
37 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Het kan een maand duren voor iedereen is omgezet

Copy uit mail

Goed om te weten:
 
We starten de upgrade van al onze klanten op 22 september. Het duurt ongeveer een maand voor iedereen is overgezet naar de nieuwe snelheid.
0 Likes
PeterDA
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Vandaag mail ontvangen : ... Zo verhogen we de snelheid van het internet in je WIGO. Daardoor kan jij binnenkort genieten van snelheden tot 300 megabit per seconde*, in plaats van je huidige 200 Mbps. En dat voor dezelfde prijs!
Maar toch met een verborgen addertje :
Jij bent klaar,
nu je modem nog
Om te kunnen internetten met razende snelheden van 300 Mbps, heb je onze allernieuwste, beste modem nodig. Die is hightech en kost je eenmalig € 35. Ontdek hoe je je oude exemplaar kan omruilen.

Ik begrijp toch niet echt goed dat ik moet bijbetalen voor iets waar ik recht op heb (Wigo = 300Mbps) ?

Ex-Netweter
 

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@PeterDA 
Heb je momenteel een witte modem? Dan kan deze snelheid aan en heb je geen nieuwere modem nodig, indien je dit toch wenst betaal je inderdaad 35 euro MAAR heb je de optie giga speedboost? Dan krijg je voor het voorjaar 2020 een mail/brief om gratis je modem te vervangen.

 

voorlopig kunnen de huidige witte modems ook 1GBPS aan.

Ex-Netweter
 

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@stefanu 

klopt inderdaad!

deze overgang neemt Max 1 maand in beslag. Wil je toch rapper de nieuwe snelheid hebben? Dan kan het helpen om jou modem even herstarten dat je zo de hogere snelheid hebt. (Heb soms gelezen dat bij paar mensen geen resultaat heeft) Proberen maar! 😉

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Ik heb 'n mail van Telenet eergisteren ontvangen dat mijn snelheid naar 1Gbps ten laatste op 7 oktober wordt verhoogd.Mijn modem zie bijlage.

  • 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)
    MAC-ID AC.......................... icon
    Type 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS) icon
    Technologie EURODOCSIS 3.0

 

 

 

0 Likes
smedtje1981
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

bij mij ist het vandaag verhoogd,snelheid is nu ong 290 ipv 200 :P,enkel uploadsnelheid zou ook mogen verhogen maja...

0 Likes
Ex-Netweter
 

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Weet er iemand of mensen met een Whoppa en Internet Fiber 200 ook worden overgezet? Ik heb gekeken naar Wigo Home en dat is blijkbaar duurder voor mij voor éxact hetzelfde, dus overstappen was ik nog niet meteen van plan.

0 Likes

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@Ex-Netweter Whoppa zal geen verhoging krijgen, als je verhoging wilt moet je overschakelen naar de familie Wigo.

0 Likes

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Alright bedankt, dan wordt het niks want voor de rest heeft overschakelen geen meerwaarde voor mij en kost het meer.

0 Likes
Boerke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Beste mijnheer Deschuymere,

Telenet brengt het internet van de toekomst naar Vlaanderen en Brussel. Zo kan je bij ons internetten aan giga-snelheden tot 1 Gigabit per seconde*. Daarmee zijn we één van de eersten in Europa die dit aanbieden.

Om je een voorproefje te geven, maken we jouw huidige internet nu al straffer. Zo verhogen we de snelheid van het internet in je WIGO. Daardoor kan jij binnenkort genieten van snelheden tot 300 megabit per seconde*, in plaats van je huidige 200 Mbps. En dat voor dezelfde prijs!

Spijtig dat we daarvoor een andere modem nodig hebben € 35 te betalen.
En dat nu we al tiental jaren klant zijn bij Telenet bedankt !.



0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Deze voormiddag mij modem eens herstart. Ziehier de resultaten. Er zit een heel laag resultaat in maar mijn tablet was juist een update aan het binnenhalen, vandaar.

Maar ik haal niet echt de beloofde 300 Mbps. Ik had toch wel iets in de buurt van 280 Mbps verwacht.

snelheid01.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Die snelheden,dat klopt niet,het staat nog lang niet op punt,ze zijn druk bezig iedereen over te zetten,over 'n paar weken zal iedereen tevreden zijn over de snelheid

Ik haal met whoppa boost gewoon 400/40Mbps

Net test gedaan.Limburg is gewoon top als het over coax netwerk gaat

Ik trek gewoon 175GB op 1 uurtje binnen met een test bestand van 100GB

En DU meter geeft 405Mbps aan.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2587
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Hier vandaag nu ook 300Mbps na een herstart 🙂


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?


@Boerke  schreef:

... knip ...

 

Spijtig dat we daarvoor een andere modem nodig hebben € 35 te betalen.
En dat nu we al tiental jaren klant zijn bij Telenet bedankt !.




Wanneer een nieuwe modem nodig is om aan de eisen van uw abo te voldoen is de omruil kosteloos. Die € 35 is enkel van toepassing wanneer uw huidige modem voldoet voor hetgeen u hebt maar u wenst toch een nieuwer/sneller exemplaar.

 

De meeste huidig aanwezige exemplaren voldoen voor 300 Mb/s. U heeft dan geen nieuwe modem nodig en heeft dus ook geen kosten. Moest echter blijken dat uw huidige modem toch niet voldoet aan de eisen voor 300 Mb/s dan krijgt u kosteloos een nieuwere. Ook wanneer u later zou wensen over te gaan naar een abo met 1GB/s download (waarvoor waarschijnlijk wel degelijk een nieuwe modem nodig is) dan is dat eveneens kosteloos.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.