Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Blijkbaar zou de downloadsnelheid  verhoogd zijn van 200 naar 300? 

Als ik een snelheidstest die van Telenet zelf, kom ik maar aan een 190?' ik heb wigo internet fiber.

 

Tags (3)
0 Likes
37 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Ik haal vlot 1Gbps met een zwarte docsis3.0 en is al 3 jaar oud.

  • 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)
    MAC-IDAC:icon
    Type24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)icon
    TechnologieEURODOCSIS 3.0
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

24x8 is inderdaad voldoende vandaag, en dat heeft de huidige witte HGW ook.

Maar ik vermoed dat alle Speedboost klanten met een 24x8 modem (modem only en homegateway) in de eerste helft van 2020 zullen gevraagd worden om deze om te ruilen voor een Docsis 3.1 .

 

Als je vandaag een 300Mbps abonnement hebt, zal het niet zo'n vaart lopen.

Tenzij je de TV box wil, die is in combinatie met de huidige modem only's dan weer niet gesupporteerd. Dan kan je verder met de nieuwe E-router typenummer CV8560 .

 

Maar ik snap het probleem eigenlijk niet. Als Telenet je om technische redenen een nieuwe modem gratis aanbiedt, waarom zou je dat dan weigeren ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

 

Ik kan verder met EMTA docsis3.0 en met digicorder 2200.

TV zegt me niet veel.

0 Likes
jdm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Telenet klanten met een CH6643E modem/router combo zoals ik komen volgens de technische dienst niet in aanmerking voor de 300Mbps download snelheid. De afgelopen weken kregen deze modems (per abuis) een 240/40 profiel dat recentelijk terug werd bijgesteld naar 200/20. Dit type kan niet gratis omgeruild worden dus kan ik de basisdienst van het ‘All-Internet 300’ product in mijn WIGO 9GB niet volledig afnemen door een verouderd toestel waarvoor ik al jaren huur betaal. Tenzij ik eenmalig 35 euro betaal of de Gigaboost optie aanschaf (voor een maand). Intussen een klacht hierover gestuurd omdat ik hier principieel niet mee akkoord ga. Voor iemand die al 20 jaar internet afneemt bij Telenet verwacht ik een klantvriendelijkere oplossing.

Dus mocht iemand met dezelfde modem zich afvragen waar de aangekondigde snelheidsverhoging blijft…

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

@jdm   Dat is het eerste wat ik ervan hoor. Dat is de zwarte modem met 4 gele poortjes veronderstel ik. Deze modem is wel degelijk in staat om 300 Mbps te ontvangen. Als je betaalt voor dergelijk abonnement moet je dat ook krijgen. En als het aan de modem ligt vervangen ze die gratis. Ga naar een Center, neem je modem mee en vraag een witte modem. Als je die snelheid niet haalt is er meer aan de hand. Opnieuw bellen dan krijg je misschien een slimmere aan de lijn.

Maar heb je weld degelijk de snelheid gemeten met minsten een cat5e kabel rechtstreeks op de modem?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jdm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Het betreft inderdaad een zwarte modem met 4 gele GbE poorten. De snelheid is op verschillende tijdstippen gemeten met een performant toestel rechtstreeks verbonden met deze modem met CAT5e kabel, ook nadat de modem werd herstart.
Ik wacht even het antwoord van de klachtendienst af alvorens op eigen initiatief de modem te gaan omruilen. De kans is dan immers groot dat er - na een vergeefse discussie - alsnog 35 euro aangerekend wordt want op de Telenet site ('Heb ik een nieuwe modem nodig?') staat vermeld dat je met een CH6643E geen andere modem nodig hebt. Het hangt er vanaf wat men verstaat onder ‘nodig’.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?

Mijn ervaring is dat als je naar een Telenet center stapt er niet gerept wordt over die 35 euro. Ook niet achteraf op je aanrekening.

Gewoon gaan halen die handel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

WIGO downloadsnelheid van 200 naar 300?


@jdm  schreef:

Telenet klanten met een CH6643E modem/router combo zoals ik komen volgens de technische dienst niet in aanmerking voor de 300Mbps download snelheid.

...


@jdm ik zal dit even bevestigen, om eventuele verdere verwarring te vermijden. De CH6643E (HGW) en CV6181E (EMTA) hebben een maximum snelheid van 200 Mbps. Heb dit nog eens even nagekeken, maar dit klopt. 

Aangezien je een klacht bij Telenet hebt gemaakt, zou ik persoonlijk adviseren om even wachten op de uitkomst daarvan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes