Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Beste weters,

Weet er iemand precies waar en hoe op welk punt het verbruikte internet volume gemeten word door Telenet? Ik heb een bevriend computer programmeur die zegt als er geen enkel toestel gehackt is geweest, wat ik ook niet vermoed, want ik heb dan ook met geen enkel toestel een probleem, dat er internetvolume gestolen wordt op mijn lijn. Hoe weet hij nog niet. Hij komt binnenkort een kijkje nemen naar mijn installatie en toestellen en hoe mijn HGW aangesloten is. Ook gaat hij kijken langs welke weg er iets open staat wat niet nodig blijkt, WiFi of bekabeld. Hij heeft mij ook aangeraden om op al mijn mobiele toestellen en al mijn computers “automatische updates” uit te schakelen, maar dat had ik al uit staan. Op mijn Philips Hue licht systeem kan ik dat ook uit zetten, maar denk niet dat het vandaar komt want dat zijn maar updates die nog geen minuut duren...Mijn TV’s en home cinema’s moet ik handmatig updaten. Dus misschien weet ik binnenkort meer van waar het intensief verbruik zou kunnen komen nu reeds 2 keer op 2 verschillende maanden...

Never trust in Dust
0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@Domi1963  het internet wordt gemeten naar gelang van uw verbruik. Dus gebruikt u 1 GB dan wordt er ook daadwerkelijk 1 GB gemeten . Enkel bij een te hoog of u wordt gezien als groot verbruiker dan zal uw internet in snelheid zakken. Het verbruik is dan natuurlijk wel ineens bijvoorbeeld 500 GB of als u boven de 750 GB komt. Maar dit terzijde want dat was niet de vraag.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Afschaffen die internet volume meter,niet meer van deze tijd.

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@patrick37 

Bedankt voor Uw antwoord maar daar is mijn vraag niet mee beantwoord.😉

@robatoras 

Ik vind dat juist goed, dan heb je een overzicht van uw verbruik, en kan je U aanpassen (indien mogelijk) natuurlijk...😏

Never trust in Dust
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Installeer DU meter,en je weet metteen je verbruik

Per uur dag week maand

0 Likes
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Mss heb je deels gelijk dat het handig is om sneller 'een probleem' op het spoor te komen... MAAR : 750gb (piek uur) is echt niet meer van deze tijd met alle streaming in 4k met HDR. (mss niet voor iedereen, maar wel voor een steeds groter wordende groep)

0 Likes
Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Ik zit hier ook al een paar maanden na elkaar over de 750GB piekverbruik.

Maar wat wil je... met 5 kids die allemaal Netflix (in 4K) zien, Youtube, Spotify enz...

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@robatoras 

Wat is in godsnaam een DU meter? Kan je daarmee ook zien wat of welk toestel wat verbruikt. Sorry ik ben maar een leek, op dat gebied.

@Quiller 

Telenet hanteert de fair policy van ongelimiteerd is ongelimiteerd. Maar jammer vind ik dat je na 750 GB verbruik op een haast onmogelijke snelheid valt.

IKZELF gebruik nooit 750 GB per maand, toch niet als ik een normaal gebruik heb zonder maandelijks één dag met een piekverbruik, welk misschien nog kan oplopen??? Er zijn misschien wel mensen die 750 GB halen. Niet iedereen heeft eenzelfde levensstijl. Sommigen beweren hier bij hoog en laag dat het van één van mijn toestellen komt. Maar bij Proximus had ik dat probleem niet met piekverbruiken. En toen had ik nog Netflix welk ik nu ingeruild heb voor Play More. En sinds de overstap naar Telenet is er niets gewijzigd aan mijn installatie/netwerk. Ik hoop dat mijn vriend mij iets wijzer zal maken als hij langs geweest is...

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Telenet kan altijd voor sommigen een WIGO unlimited Full speed in het leven roepen.😜

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Wat bedoelen jullie met 750 GB “piekverbruik”???

Never trust in Dust
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wat-is-de-telemeter

Uw verbruikstatus

Surfen aan volledige snelheid of tijdelijk trager tijdens de piekuren

  • U wordt tijdelijk intensieve gebruiker wanneer u meer dan 750 GB tijdens piekuren verbruikt. Uw volume blijft onbeperkt, maar uw snelheid zal tijdens de piekuren beperkt worden tot 10 Mbps1 (tot uw Telemeter weer op 0 staat)
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@Bolletje 

Dus als ik het goed begrijp bvb als je gesurft, gestreamt enz...  hebt gedurende bvb 10 dagen en uw verbruik is tijdens de piekuren gestegen na deze 10 dagen, boven de 750 GB, dan ben je een intensieve gebruiker, en valt uw snelheid terug naar die 10 Mbps??? Maar dat geld dan niet voor de Daluren?? Heb ik het nu juist begrepen??

Never trust in Dust
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

ja

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@robatoras Wat is een DU meter??

Never trust in Dust
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?
0 Likes