24748
netweters
|
152268
antwoorden
|
20687
vragen
|
Beste,
Ik vind in mijn modem het WANadres niet meer terug onder geavanceerde instellingen ( easy internet).
Lokaal kan het wel opvragen via ifconfig.me
ik heb een portforwarding ingesteld , maar het WAnadres kan veranderen en een ddns kan ik niet instellen
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: wanadres
Dat kan je heel simpel opvragen door naar deze site te gaan:
Hier zijn in het verleden nog gelijkaardige meldingen over geweest. Helaas kunnen wij op De Netweters weinig veranderen aan wat je al dan niet ziet op MyTelenet.
Je neemt hier dan ook beter contact voor op met Telenet.
Waarom is DDNS niet mogelijk?
@igvfer schreef:Dat kan je heel simpel opvragen door naar deze site te gaan:
https://whatismyipaddress.com/
Of zelfs https://watismijnip.be
omdat er geen device aanwezig is , die als client kan fungeren om updates naar de ddns website te sturen
Dat weet ik ook ,maar als je niet op lokatie bent , heeft dit geen zin
Je kan een alternative manier gebruiken.
Zolang je een cookie / login hebt kan je deze pagina raadplegen
https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/UWMACHIER/advance-settings
Beste,
Ik zie inderdaad perfekt de JSON structuur, maar echter niet wanip adres.
Mogelijks wordt dit niet meer weergegeven als gevolg van het type abonnement (Easy Internet + Telenet TV iconic)
Als je niet op locatie bent, kan je het enkel terugvinden vie mijn Telenet.
Beste,
Dat weet ik , maar dat is het hem juist , ik vind die setting nergens meer terug
Bij mij perfect te vinden via Mijn Telenet. Ga naar je "Thuisnetwerk" en dan naar "Modem". Klik dan op "Geavanceerde Instellingen". Dan "Expertinstellingen ontgrendelen" en daar kan je dan jouw "WAN configuratie"/IP zien.
Het kan natuurlijk zijn dat je met een CGN (shared public IP) zit. Maar mag normaal niet actief zijn als je ooit PFW hebt ingesteld.
@kevin2703 schreef:Bij mij perfect te vinden via Mijn Telenet. Ga naar je "Thuisnetwerk" en dan naar "Modem". Klik dan op "Geavanceerde Instellingen". Dan "Expertinstellingen ontgrendelen" en daar kan je dan jouw "WAN configuratie"/IP zien.
Ik kijk er vast over, maar ik zie hier nergens WAN in dit menu.
Er zijn hier nog al mensen die gezegd hebben dat het bij hen niet zichtbaar is (ik denk vooral met de F@ST-modem?).
Bij mij (oudere modem) staat het er wel.
Op de site onder Geavanceerde instellingen > WAN-configuratie. In de app Netwerkschema > Modem.
Dus bij sommigen wel, bij anderen niet…