Beantwoorden
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

De upload van slechts maximaal 50 Mbit/sec is nu toch een beetje ridicuul aan het worden, zeker met een download van 1 Gbit/sec.

 

Fiberklaar biedt symmetrisch Internet 1000/1000, wanneer komt Telenet hier EINDELIJK mee ?!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Uploadsnelheid Vast Internet

 

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

Voor ons een vraag, voor Telenet een weet. Dit staat al een paar jaar op het verlanglijstje. Misschien als overal de analoge TV en de FM zenders van de kabel zijn gehaald? Maar dat zou toch al gebeurd moeten zijn? Telenet heeft 1,6 miljoen klanten. Fiberklaar zit aan hoeveel aansluitingen? 50000?  Proximus schat om tegen 2027 70% van de 4.000.000 mogelijke aansluitingen gerealiseerd te hebben. Ik moet in ieder geval nog altijd tevreden zijn met Telenet want xDSL is hier geen optie. Ik ben zelfs bereid om een deel van mijn download in te leveren voor een pakje meer upload.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

@DolfkeB 

50 Mbps ? het is 40 Mbps die Telenet geeft. 

 

Maar ik heb het vermoeden dat het hoger gaat komen zoals nu op de mobiel ook is naar de 65 Mbps. Nu is enkel de vraag natuurlijk is 1000 Mbps er niet een beetje over ? Want wie gebruikt dat in zijn dagelijks leven. Ok een business  klant kan wel maar gewoon als particulieren klant heb je daar denk ik niet heel veel aan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

Nou, als het symmetrisch kan, waarom dan ook niet ??

We betalen er toch genoeg voor he !

 

Videoconferenties en telewerk zouden er wel bij varen ...

Tags (1)
0 Likes
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

Business Fibernet met Speedboost
68,06
Per maand
  • Hypersnelle internetverbinding*
  • Onbeperkt datavolume*
 

1000 Mbps max. downloadsnelheid
50 Mbps max. uploadsnelheid

Tags (1)
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?


@DolfkeB  schreef:

Fiberklaar biedt symmetrisch Internet 1000/1000, wanneer komt Telenet hier EINDELIJK mee ?!


Fiberklaar biedt helemaal niets aan, want ze zijn geen provider 🤔...

Zij leggen een glasvezel netwerk, dat door providers kan gebruikt worden om internet aan te bieden aan klanten.

Maar inderdaad, providers als Home - RapidXS en Home - Multifiber gaan het netwerk van Fiberklaar gebruiken om formules aan te bieden van 1000/1000 ...(vb internet only 500/500 aan 44.95€ en 1000/1000 aan 49.95€).

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

@DolfkeB 

Ah ja ok je hebt de business formule hier is enkel de One UP , 1000 / 40.

 

Denk dat we moeten zien wat Telenet gaat doen. Nu is er ruimte op de kabel door de afschakeling van het analoog signaal. 

 

Maar we betalen idd genoeg elke maand voor ons abonnement en begrijp de beredenering die je maakt dat je dan net iets meer verwacht voor die prijs. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

En dan nog extra een pak bijbetalen voor een vast IP adres, terwijl dit bij de aanbieders van Fiberklaar gratis inbegrepen is in het abonnement ...

 

Telenet nogmaals FOEI !!

 

Tags (1)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

@DolfkeB 

Ik begrijp dit niet goed?

Niemand verplicht jou om bij Telenet te komen/blijven!

Als je denkt dat het ergens anders beter is wat houdt je dan tegen?

DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

Inderdaad, je hebt overschot van gelijk !

Tags (1)
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?

Blijkbaar ga je voorbij aan het feit dat een vast IPv4 adres quasi nog onmogelijk is wegens het grote gebrek daaraan. Dat zal bij deze mannen ook wel heel beperkt zijn. Misschien, en dat zeggen ze niet, bedoelen ze een vast IPv6 adres en dat is niet onmogelijk. Telenet heeft 1,6 miljoen klanten met een quasi vast IPadres, het verandert heel zelden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?


@igvfer  schreef:

Blijkbaar ga je voorbij aan het feit dat een vast IPv4 adres quasi nog onmogelijk is wegens het grote gebrek daaraan. 


Dat begrijp ik niet.

Of je nu een vast IPv4 adres hebt, of een dynamisch veranderend IPv4 adres, het aantal IPv4 adressen dat Telenet nodig heeft blijft toch identiek hetzelfde?

De klanten schakelen toch hun modem niet uit, het IPv4 adres wordt dus niet vrijgegeven?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?


@Ex-Netweter  schreef:

@DolfkeB 

Ik begrijp dit niet goed?

Niemand verplicht jou om bij Telenet te komen/blijven!

Als je denkt dat het ergens anders beter is wat houdt je dan tegen?


Waarom dat onbegrip? De beperkte upload is toch bij veel klanten een bron van frustratie?

Een mens mag toch eens klagen over bepaalde tekortkomingen, zonder daarom direct over te stappen (het gras is altijd groener aan de overkant 😊).

 

[off-topic] - dat laatste is bij mij niet meer het geval sinds ik kunstgras liggen heb 😁 ...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer verhoogt Telenet eindelijk de upload snelheid?


@igvfer  schreef:

Voor ons een vraag, voor Telenet een weet. Dit staat al een paar jaar op het verlanglijstje. Misschien als overal de analoge TV en de FM zenders van de kabel zijn gehaald? 


Ik vind het spijtig dat we hier zo weinig informatie over krijgen wat de (nabije) toekomstplannen zijn met betrekking tot bandbreedte.

  • wanneer krijgen we een verhoging van de upload?
  • wanneer wordt Docsis 3.1 uitgerold?
  • hoe zal de vrijgekomen bandbreedte nà de afschakeling van FM / analoge TV gebruikt worden?
  • welke gevolgen zal Docsis 3.1 hebben (kwa upload)?

Persoonlijk heb ik volgende bedenkingen

  • de afschaffing van FM en analoge TV maakt geen plaats voor een verhoging van de upload
    • Docsis 3.0 gebruikt volgend frequentiespectrum: upstream: 5-65 MHz (eigenlijk 5-85 MHz), downstream: 85-1002 MHz
    • Docisis 3.1 gebruikt voor upstream 5-204 MHz, downstream 252-1788 MHz (netwerf maar tot 1218 MHz).
  • voor zover ik weet zaten er geen TV/radio kanalen tussen 5-65 MHz.
  • met de huidige modems (Docsis 3.0 24*8 en Docsis 3.0 32*8) zou Telenet de upload nog drastisch kunnen verhogen: met 8 gebundelde kanalen heb je op Docsis 3.0 theoeretsich een max. upload van 216 Mbit/s.
  • gezien coax een gedeeld medium is, kan je natuurlijk niet iedereen gelijktijdig 216 Mbit/s upload geven, dat zou een serieuze overbooking zijn (net zoals nu het geval is bij gigabit download). Maar zelfs met een 50% gebruik van de upload bandbreedte zou je toch gemakkelijk 100 Mbit/s upload kunnen geven 😊.
  • Docsis 3.1 zou een oplossing kunnen zijn voor verhoogde upload, maar hier zie ik nog 2 hindernissen:
    1. In de Docsis 3.1 upload band (5-204 MHz) zitten er nog DVB-C muxen (120 MHz, 128 MHz) -die moeten dus nog eerst verhuizen om plaats te maken voor meer upload.
    2. De huidige NIU filtert de upload frequentie van 5-65 MHz. De volledige Docsis 3.1 upload band (5-204Mhz) kan dus niet gebruikt worden tenzij alle NIU's vervangen worden.
  • Vermoedelijk zal Telenet dus, bij de uitrol naar Docsis 3.1, de upload voorlopig op Docsis 3.0 laten ...
  • Bij individuele (business) klanten die een hogere upload nodig hebben, kunnen ze misschien de NIU vervangen, maar dat zie ik niet snel gebeuren voor de "massa" ...
  • Het niet verhogen van de upload is m.i. een commerciële beslissing, technisch zou het nu al (beperkt) kunnen.

Maar dat zijn mijn persoonlijke bedenkingen, en waarschijnlijk ook foutieve redeneringen (waarvoor excuus), maar bij gebrek aan "in-house" informatie kunnen wij alleen maar speculeren 🤔.