25.276
netweters
|
156.189
antwoorden
|
21.085
vragen
|
ik heb onlangs mijn oude modem vervangen door een nieuwe (F@ST3896LG-TN) en alles werkt prima,
echter kon ik het IP adres van de oude modem terugvinden via mijn telenet, maar ik vind dit nu niet meer terug van de nieuwe modem? enkel MAC adres is zichtbaar?
kijk ik verkeerd of is dit niet meer online beschikbaar?
(ik heb dit nodig voor de instellingen van mijn VPN server)
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: IP adres modem
als ik me het goed herinner stond dit onder modem - geavanceerde instellingen - WAN configuratie?
maar WAN configuratie is niet zichtbaar, enkel de LAN-configuratie.
Als ik me niet vergis, dan is dit 192.168.0.1. Als je het externe IP zoekt, kijk dan even op https://www.watismijnip.be/
thx, ik bedoelde idd het externe IP adres en weet dat dit makkelijk via daarvoor voorziene websites kan achterhaald worden,
maar dat kan enkel lokaal en niet wanneer je niet thuis bent.
het is dus handig als dit beschikbaar is via mijn telenet wanneer het IP adres van je modem wijzigt en je zo niet meer kan inloggen op je lokaal netwerk via VPN. (dat is wat ik momenteel aan de hand heb)
met het IP adres beschikbaar via mijn telenet kunnen de instellingen van mijn VPN toch aangepast worden naar het nieuwe IP en moet je niet thuis zijn daarvoor.
hela mijn topic wordt gekaapt 🤔
terug naar het onderwerp:
ik heb ondertussen de modem een paar keer herstart, maar krijg niet meer de WAN configuratie te zien in "mijn telenet".
kan iemand mij bevestigen of dit al dan niet normaal is in geval van dit modem model?
alvast bedankt!
Er zijn hier reeds verschillende meldingen geweest over het ontbreken van het publiek IP-adres in MyTelenet
Of dit specifiek gelinkt is aan de 360° modem of een andere oorzaak kent is mij niet duidelijk.
Heb via alle mogelijke Telenet kanalen gecontroleerd, nergens publiek IP adres te vinden.
voor mij is het probleem gestart vanaf modem wissel.
@WG94 schreef:
Er zijn hier reeds verschillende meldingen geweest over het ontbreken van het publiek IP-adres in MyTelenet
Of dit specifiek gelinkt is aan de 360° modem of een andere oorzaak kent is mij niet duidelijk.
@WG94 @krivatri we kunnen bevestigen dat de WAN-sectie niet meer werd weergegeven op MyTelenet voor F@ST-modems, maar ook dat dit onbedoeld uit de instellingen verdwenen was. De collega's hebben dit eind juni meteen terug op de backlog geplaatst om toe te voegen, maar zo'n aanpassing is gelinkt aan een grotere release en kan jammer genoeg niet even tussendoor. De laatste info die we kregen is dat dit normaal op 18/08 terug beschikbaar zou moeten komen, maar dit nog kon schuiven. We willen jullie deze richtdatum alvast meegeven, maar kunnen het dus niet 100% bevestigen. Laten we het in de gaten houden!