Beantwoorden
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

Kan iemand met vertellen over welke ipadressen in de range 0-254 men vrij kan beschikken? Maw welk deel van de range gebruikt telenet?

 

Andy

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

Je kan best deze ranges gebruiken: 192.168.0.2 tot 50 en 192.168.0.60 tot 99.

van 51 tot 59 gebruikt Telenet voor de Wifi PWL van Telenet zelf. Vanaf 100 tot 254 valt onder de Telenet DHCP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

Alle aangesloten Telenet toestellen op mijn modem krijgen een IP in de range 100-254... 🤔

 

Ik heb een AP, PWL en WiFi-PWL in mijn netwerk! 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

@_XiroN  Dan zijn ze slimmer geworden. Want in het verleden hadden ze de gewoonte om daar de range 50 tot 59 voor te gebruiken. Dus dan kan het van 192.168.0.2 tot 99. We hebben het daar nog over gehad. Ze hebben blijkbaar het onlogische daarvan ingezien. Goede zaak. 😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

@igvfer  Het enige geval dat ik heb is de wifi pwl die als vast ip adres 52 heeft. Het komt misschien eigenaardig over maar het is volgens de regels. Dit ip adres is niet toegekend door dhcp maar staat in de pwl zelf. Dus heel normal dt het niet boven de 100 is.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?


@janne_man  schreef:

@igvfer  Het enige geval dat ik heb is de wifi pwl die als vast ip adres 52 heeft. Het komt misschien eigenaardig over maar het is volgens de regels. Dit ip adres is niet toegekend door dhcp maar staat in de pwl zelf. Dus heel normal dt het niet boven de 100 is.


Ik heb de WiFi powerlines van Telenet, maar dan achter mijn eigen router op modem-only. Die dingen hebben een IP adres gekregen .120 en .124, in de range van mijn DHCP en dus ook door mijn DHCP. 

Om ze te configureren gebeurt dat wel via "mijn telenet". Dus telenet kan eraan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

@StefaanH Ik beweer niet dat Telenet er niet aankan. Ik beweer enkel dat die een vast ip adres krijgt en juist daarom niet in de range mag zitten die door de dhcp van de router toegekend  wordt.

Vermits ik tot de gelukkigen behoor die wel kan inloggen in de pwl, hierbij het scherm waar je het ip adres kan instellen.

 

image.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke IP-adressen kan je vrij gebruiken?

@janne_man 

Klein misverstandje hé, ik heb nooit beweerd dat telenet er bij u niet aan kan. Ik deelde enkel mee dat mijn exemplaren een adres gekregen hebben van mijn DHCP en dat telenet, ondanks dat ze er aan kunnen , dat niet gewijzigd heeft.

 

Dat vast adres zal dus enkel van toepassing zijn indien gekoppeld aan een standaard ingestelde HGW. Vermoed ik.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes