24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
ik had eens gezien dat er bij de handleiding over de access point 3 soorten modems erop staan...
(access point gekregen in Maart 2019)
1ste: is deze al in omloop? Arris TG3492LG??
2de: mijn huidige modem CH7465LG
3de: de generatie voor de huidige Motorola SVG6540E
Een van onze nieuwste modems (CH7465LG-TN of (Compal CV8560E = Docsis3.1)
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet
@Ex-Netweter op de link van @robatoras vind je alle modems die nu in omloop zijn. Uiteraard zijn er nog klanten met een legacy modem (ouder type), maar die opnoemen heeft geen nut meer.
De modem waar jij eerst naar verwijst (toren) daarover zal er tegen eind dit jaar meer informatie volgen. 😉
@Suzy Om het onderwerp weer nieuw leven in te blazen wou ik even vragen of volgend model al verkrijgbaar is? CH8568QE, dit is volgens de specificaties een eurodocsis 3.1 model.
De bedoeling is dat ik binnenkort de giga speedboost optie wil activeren.
Ik weet wel dat het voor de moment ook mogelijk is deze optie aan te schaffen bij het laatste model: CH7465LG-TN mijn huidige Telenet all in one maar wou toch al even horen.
@fieldoxide ik heb op dit moment nog geen nieuws ontvangen over de nieuwe HGW modem. Ik breng jullie op De Netweters op de hoogte zodra ik zelf nieuwe info heb. 😉
@Suzy Ondertussen heb ik het nieuwe model ook teruggevonden op de website van Telenet met alle specificaties:
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet
Is dit model ondertussen al verkrijgbaar?
deze modems worden nog geplaatst (efkes uit het hoofd)
CH6643e (doc 3 wireless)
CH7465lg (24*8 doc 3 wireless)
CV7161e (24*8 doc 3 EMTA)
CV8560e (3.1 E-router)
De 3.1 wireless is nog niet in omloop zover ik weet
@Cru Het is wel vreemd dat ze deze dan al beschikbaar stellen op hun website.
@fieldoxide schreef:
@Cru Het is wel vreemd dat ze deze dan al beschikbaar stellen op hun website.
@fieldoxide ik heb zelf afgelopen vrijdag vernomen dat de nieuwe modem CH8568QE al bij enkele klanten werd geïnstalleerd door technici, dit als test. De modem zal binnenkort (net zoals dit bij andere modems het geval was) geleidelijk aan uitgerold worden. Deze modem is op dit moment nog niet verkrijgbaar voor iedereen en kan je dus zeker nog niet verkrijgen in een Telenet center. Het klopt wel dat de informatie al op de Telenet pagina werd toegevoegd.
Welke policy er zal zijn voor deze modem is nog niet gekend. Sowieso is men binnen Telenet de policy (ook voor de E-Router > CV8560E) aan het bekijken. Zodra ik daar enige duidelijkheid heb, zal ik dit delen op De Netweters, zodat alle verwarring dan opgelost kan worden. 😉
De modem CV8560E is alleen beschikbaar al neem je de GIGA-Boost van telenet.
Dit is ogeveer wat je ervan kan verwachten al ben je direct verbonden met je modem: https://gyazo.com/e1cd4593c871f22569c97d6f53b78523
Wees er wel bewust van, ik heb ondervonden dat je hiermee veel sneller aan de 750gb piek zit en vanaf dan krijg je helaas maar 10mbps down en nog geen 1mbps up.