Beantwoorden
CopyCurious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten

Ik heb één UTP aansluiting beschikbaar en wens video te streamen via Samsung smart TV en audio te streamen via Bose lifestyle installatie.  Zowel smart TV als muziekinstallatie kunnen draadloos via wifi of bekabeld via UTP kabel met internet worden verbonden.  Ik beschik over WIGO 300 mbps.
Welke van beide toestellen sluit ik best bekabeld aan?  Ik dacht smart TV maar hoor ook mensen die het tegendeel beweren.  Ik zou ook een switch kunnen bijplaatsen maar wou toch in eerste instantie zonder switch proberen.

 
Titel gewijzigd door: Daan (mod) | Vorige titel: draadloos of bekabeld aansluiten
0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten

@CopyCurious Probeer eens alles draadloos ? Een kabeltje minder. Zet een 4k Netflix film op en kijk naar het resultaat. 
Hint: installeer Fast op je smartphone of tablet, stel je naast de tv en laat dit eens draaien, dan zie je zo de snelheid die je op deze plaats binnenkrijgt. Voor 4K te streamen heb je ongeveer 30 Mbps nodig.

 

Alvorens hier te veel weerwerk te krijgen zeg ik er nog bij dat indien je de mogelijkheid hebt, een bedrade connectie nog altijd de beste is 🤗. En dan zou ik kiezen voor de Samsung.

 

Mvg,

Yves

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten

@CopyCurious 

 

Met een switch maak je van één UTP aansluiting er in een wip meerdere van. En die dingen zijn niet duur.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten


@StefaanH  schreef:

@CopyCurious 

 

Met een switch maak je van één UTP aansluiting er in een wip meerdere van. En die dingen zijn niet duur.


Je kan er zelfs eentje gratis afhalen in een Center.

@Ex-Netweter  Je kent blijkbaar de reacties hier al 🤣🤗🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten

@CopyCurious Als er mogelijkheid is om utp aan te sluiten, zou ik eerder voor UTP gaan ipv wifi.

UTP heeft ook minder last van schommelingen in het netwerk (meestal zie je dit niet direct maar is het er wel :-))

Ikzelf ben van mening, als je utp kan aansluiten, doe het dan. Zoals mijn collega's netweters zouden zeggen, "je kan er eentje afhalen" 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke toestellen draadloos of bekabeld aansluiten

Mijn voorkeur gaat ook uit naar bekabeling ipv wifi, kortom het beste er even een switch plaatsen.

Mocht je toch kiezen voor 1 apparaat wifi, de ander bekabeld, dan zou ik er voor kiezen de smart-TV bekabeld aan te sluiten. Video streamen vergt immers meer bandbreedte dan muziek streamen. Bij muziek kan ook gemakkelijker al iets gebufferd worden, dus zelfs een korte wifi onderbrekening wordt normaal gesproken opgevangen zonder dat dit voor de luisteraar merkbaar is.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes