Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi booster AP - specs?

Zoals ik het begrijp kan je gratis een (één) zgn. "WiFi booster" afhalen in een Telenet Center. Ik heb een Belkin router ingesteld als AP, maar die is beperkt tot 10/100 Mbps. Met de recente verhoging zou ik 150 Mbps moeten halen, maar dat lukt dus niet met dit toestel.

 

Ik zou dus het toestel hier

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/netwerk-boosters-installeren-en-instellen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/telenet-access-point-installeren/

willen afhalen, maar weet er iemand de specificaties van dat ding? Ik hoop op 1 Gbps, want als 100 Mbps het maximum is, dan kan ik net zo goed die Belkin houden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
11 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi booster AP - specs?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi booster AP - specs?

Ik vind de specs van het AP niet terug op de website van Telenet. Het huidige AP is  WNDR4300-TN.

Als ik op de site van Netgear kijk naat het model WNDR4300 dan zie ik o.a. volgende specs:

WiFi Performance
  • N750 (300 Mbps + 450 Mbps)†
Number of Ethernet Ports
  • Five (5) 10/100/1000 (1 WAN and 4 LAN) Gigabit Ethernet ports with auto-sensing technology
Brentp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

WiFi booster AP - specs?

Ik heb zo'n AP thuis en heb deze rechtstreeks verbonden met de modem met een kabel. Vanuit de AP loopt er weer een kabel naar m'n PC en ik haal nu ongeveer 290mbs download op m'n WIGO abbo (waar ik max 300/20 kan halen.). Daardoor kan ik dus bevestigen dat de AP wel degelijk gigabit poorten heeft.

Mvg,
Brent

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi booster AP - specs?

Geen idee, blijkbaar zijn er meerdere types: AP7465CE-TN en WNDR4300-TN.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

WiFi booster AP - specs?

Ik had tot voor kort de AP7465CE-TN, en ik kan bevestigen dat die sowieso gigabit ethernet had.

 

Ik kan me echt niet voorstellen dat Telenet anno 2019 access points zonder gigabit ethernet gaat verdelen. Ik zou me daar geen zorgen over maken als ik jou was.

 

Overigens, het is toch gratis? Waarom ga je het niet gewoon halen en proberen? Je hebt niets te verliezen.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi booster AP - specs?

Vandaag reed ik naar Auva in Hasselt om een gratis WiFi Booster (AP) af te halen, maar... daar kreeg ik te horen dat je nu de Telenet app  Optimaliseer je wifi moet gebruiken om dat ding te verkrijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik doe de test in een ruimte waar de WiFi niet zo goed is en kan zo de AP bestellen. Deze zal thuis geleverd worden... en dat kost 5 euro.

 

Het gaat me niet zozeer om die 5 euro, maar ik begrijp niet goed waarom Telenet het onmogelijk maakt om deze toestellen af te halen in een Telenet Center en dan geld aanrekent om het toestel aan huis te leveren. 😞


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

WiFi booster AP - specs?


@sb  schreef:

Vandaag reed ik naar Auva in Hasselt om een gratis WiFi Booster (AP) af te halen, maar... daar kreeg ik te horen dat je nu de Telenet app  Optimaliseer je wifi moet gebruiken om dat ding te verkrijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik doe de test in een ruimte waar de WiFi niet zo goed is en kan zo de AP bestellen. Deze zal thuis geleverd worden... en dat kost 5 euro.

 

Het gaat me niet zozeer om die 5 euro, maar ik begrijp niet goed waarom Telenet het onmogelijk maakt om deze toestellen af te halen in een Telenet Center en dan geld aanrekent om het toestel aan huis te leveren. 😞


Ik ging er ook van uit dat dit een een Telenetcenter te verkrijgen was.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi booster AP - specs?

@Wheng 

@sb 

Toevallig 2 dagen geleden ook een plaats gezocht waar de ontvangst niet zo goed is en besteld.

Men heeft nergens de kans om een afhaalplaats te kiezen. Dat zou moeten gaan.

Nu is er naar mijn mening wel een klein probleempje. Deze toestellen zijn geen sluipgebruikers maar sluipslurpers. In stand-by zou het minder zijn, maar hoe krijg je iets met wifi in stand-by?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

WiFi booster AP - specs?


@sb  schreef:

Vandaag reed ik naar Auva in Hasselt om een gratis WiFi Booster (AP) af te halen, maar... daar kreeg ik te horen dat je nu de Telenet app  Optimaliseer je wifi moet gebruiken om dat ding te verkrijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik doe de test in een ruimte waar de WiFi niet zo goed is en kan zo de AP bestellen. Deze zal thuis geleverd worden... en dat kost 5 euro.

 

Het gaat me niet zozeer om die 5 euro, maar ik begrijp niet goed waarom Telenet het onmogelijk maakt om deze toestellen af te halen in een Telenet Center en dan geld aanrekent om het toestel aan huis te leveren. 😞


Dat is vreemd. Toen ik mijn gratis AP wou hebben ben ik gewoon naar een Telenet service punt gereden (in dit geval VBC Computers in Bree), zo'n AP gevraagd, en deze gewoon mee naar huis gekregen. Niets moeten betalen. Ik weet niet meer precies wanneer dat was, maar de "nieuwe" Telenet app (om de wifi te testen / optimalisere) was al wel beschikbaar toen.

 

Hebben ze de procedure ondertussen aangepast dan?

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi booster AP - specs?

De procedure is idd veranderd. Bij Auva zaten ze er ook een beetje verveeld mee.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi booster AP - specs?

Vandaag heb ik de AP geïnstalleerd bij mijn moeder. De HGW is daar ingesteld op 2 netwerken (2.4 GHz en 5 GHz), dus de instellingen werden niet automatisch overgenomen. Dan maar via Mijn Telenet. AP was daar zichtbaar (net zoals de MCE overigens) en ik kon de instellingen makkelijk aanpassen en bewaren. Daarna echter geen resultaat; de AP behield de originele instellingen (SSID, ...). Even uit- en aangezet. Nog altijd niets. Bovendien was de knop 'Bewaren' greyed-out en dat bleef zo als ik een instelling veranderde. Tja... Nog maar eens uit- en aangezet en wonder boven wonder: alles werkte zoals ik wou. 8-)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes