24806
netweters
|
152832
antwoorden
|
20743
vragen
|
Blijkbaar kun je bij TN geen wifi boosters meer krijgen van het type Compal AP7465.... of andere.
Daarom ben ik opzoek om mij zelf een gelijkaardig toestel aan te schaffen.
Voorwaarde: moet aangesloten worden rechtstreeks via utp kabel. Dus NIET via het stopcontact en geen gewone Wifi-versterker (heb reeds 2 merken gebruikt/getest maar met heel slechte ervaring).
Wie kan mij helpen.
Je kan een router nemen die je in Access point zet zoals bijvoorbeeld TPLink AX10/AX1500 (het is een AX1500 ingesteld als router en AX10 ingesteld als Access Point.)
beetje moeilijk idd om in te schatten wat best-fit is in uw huis, maar Ubiquity heeft redelijk wat portfolio, simpele APs, al dan niet met Power over Ethernet.
Zou wel zowiezo voor Wi-Fi 6 gaan, geen 6E, later Wi-Fi7, maar nog iets te vroeg lijkt me vandaag de dag.
inplaats van wifi repeaters of powerline wifi kan je misschien mesh wifi overwegen kans bestaat wel zeker dat dit beter gaat werken dan deze andere 2
deze gaan van relatief goedkoop per 3 tot veel te duur voor 3 stuks( of meer) ( of te huur bij telenet zelf maar op termijn is dit duurder dan aanschaffen)
eentje zet je dan aan de modem en de andere twee erboven op ander verdiep en wat verder ervanaf ofzo
best is dan de modem zijn wifi niet te gebruiken dus de mesh-pods alle wifi te laten doen. de mesh stel je in zodat deze het internet van de modem overneemt niet zelf verdeelt
er is verschi tussen de merken van mesh-wifi , qua instelmogelijkheden
als het niet nodig is om zonder onderbrekingen van de ene zone naar de andere te kunnen wandelen al video streamend of bellend via whatsapp ofzo, kan je ook simpele access points gebruiken met bekabelde aansluiting.
bekabelde access points ( of mesh), gaan beter werken dan wifi repeaters dewelke u al probeerde. bij wifi repeaters halveert bij elke verdere repeat de bandbreedte dacht ik. tenzij u deze aan utp kabel aansluit dan zijn ze net tzelfde als gewoon access points
bij mij is het idee geweest, elke kamer heeft utp en apparaten, dus gewoon in elke kamer een (mesh) accesspoint, en klaar. ook eentje aan de muur van de tuin. weinig problemen in die opstelling.