Beantwoorden
AmateurNu46893
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wordt bridging uitgefaseerd ?

Iemand in mijn Telenet verkooppunt wist mij te vertellen dat de volgende modems van Telenet geen brigding meer zullen ondersteunen? Ik heb nu een CV8560E modem, maar als die kapot gaat is het uit met de pret.

Kan iemand mij dat bevestigen ? Want, indien ja, moet ik op zoek naar een andere ISP.

23 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

De CH6643E staan nog bij veel mensen en zal nog niet vlug vervangen worden 

De modem die ze de laatste tijd vervangen zijn de Motorola modems deze  zijn zeer oud en worden gebruikt om tv te kijken en opvragingen te doen op de Digibox en Digicorder 

Een buurvrouw had een nieuwe gekregen in +- sep had deze niet aangesloten had opeens problemen in dec 

Opeens komt ze met een doos af met de nieuwe kubus modem dat ze die had gekregen maar niet geïnstalleerd 

Dus de CH6643E kan nog een paar jaar gebruikt worden 

En hij staat nog altijd op lijst dus hij zal nog actief blijven anders hallen ze van de lijst en de website  (de Motorola is al zeer lang van de lijst ) 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@luc55  schreef:

De CH6643E staan nog bij veel mensen en zal nog niet vlug vervangen worden 

De modem die ze de laatste tijd vervangen zijn de Motorola modems deze  zijn zeer oud (…)

CH6643E is ook zeer oud, dus ik betwijfel dat deze nog bij heel veel mensen staat. Het merendeel van die toestellen heeft volgens mij al lang de geest gegeven en veel klanten hebben waarschijnlijk al gewisseld omdat ze een abonnement van meer dan 200Mbit hebben.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
waterrat1978
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

wat is de geschatte levensduur van de CH6643E?
-bij intensief gebruik van de digicorder(veel opnemen en opnames bekijken,veel tv kijken,weinig terugkijk-tv).
-de modem is in gebruik sinds ca 2016,meestal max 150gb per maand verbruik.
(er waren een 2-tal jaren met een maandelijks verbruik van ca 450gb per maand,toen ander internet-abo).

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@waterrat1978  schreef:

wat is de geschatte levensduur van de CH6643E?
-bij intensief gebruik van de digicorder(veel opnemen en opnames bekijken,veel tv kijken,weinig terugkijk-tv).
-de modem is in gebruik sinds ca 2016,meestal max 150gb per maand verbruik.

zie het antwoord van  @ChristofM in deze post: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Omschakeling-Digicorder-naar-TV-Box/m-p/...

Intensief gebruik van digicorder om TV te kijken en op te nemen en opnames te bekijken heeft géén invloed op de modem.

Ook het data volume per maand zal geen invloed hebben op de levensduur ...

Maar Telenet wil deze modem uitfaseren gezien verouderd en kans op uitval.

Gezien het een Docsis 3.0 modem is, zal deze wel blijven werken (tot Telenet Docsis 3.0 uitfaseeert, maar dat is niet voor de komende 10 jaar 😁)

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

En zolang de toestellen hun werk doen en je hebt geen probleem moet je niets veranderen 

Nieuwe toestellen kunnen een probleem geven bij oudere wifi toepassingen 

En er wordt al genoeg weg gegooid dat eigenlijk nog altijd goed is 

waterrat1978
Professional Meerweter

wat zijn of wat bedoel je met oudere wifi-toepassingen?

luc55

verwarming regelaar , deurbel ... je zal nog raar opkijken wat allemaal 

waterrat1978
Professional Meerweter

ik gebruik de modem enkel om te streamen op tv,en voor internet op de pc.
ik heb wel een digitale meter voor elektriciteit en gas.

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Je moet je ook niet bang laten maken en problemen zien die er (nog) niet zijn.

Je digitale meters maken normaal verbinding via het mobiele netwerk, dat staat dus helemaal los van je Telenet modem.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.