Beantwoorden
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Beste Netweters,

Sinds het ontstaan van Telenet ben ik klant, nooit problemen gekend tot over een jaar ongeveer. Toen zijn de connectieproblemen begonnen. Het gaat van kwaad naar erger, momenteel is het niet meer mogelijk om het spel te spelen. 

In het begin had ik 5 uitvallen op een avond. Momenteel val ik uit bij elke Boss encounter. Hierdoor val ik uit de ploeg en mag ik bankzitten.

Eerst lokaal naar een probleem gezocht maar niet gevonden dus gaat de zoektocht verder ==> Telenet.

 

Ik speel bekabeld via 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem (WIGO HOME abo). Rechtstreeks via modem geeft hetzelfde resultaat.

Het probleem doet zich voor op elke computer op mijn netwerk. Als ik via mijn gsm verbind heb ik geen enkele uitval.

Ik heb al ontdekt dat er heel veel Topics bestaan rond deze connectieproblemen en Blizzard servers, maar een echte oplossing heb ik nog nergens gevonden.

Zijn er oplossingen of is veranderen van ISP (wil ik eigenlijk niet) de enige oplossing?

Tags (1)
0 Likes
24 reacties
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

 https://speed.cloudflare.com/ => Hier heb ik 4ms jitter bij max download van 275MB/s.

Maar het "probleem" treedt enkel op tegen de max downloadsnelheid van 300Mb/s. Indien ik de QoS van de router kon regelen zou ik het kunnen testen, maar daar kan ik niet aan.

Mag ik vragen wat jou resultaten met www.dslreports.com/speedtest en https://shadow.tech/nl/requirements/internet-speed-test zijn?

Voor de eerste had ik een "D" bij bufferbloat en voor de tweede had ik 188ms.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen


@CVDe  schreef:

Zijn er oplossingen of is veranderen van ISP (wil ik eigenlijk niet) de enige oplossing?


Heel waarschijnlijk wel ...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

20211008-dslreports-test.png

 

20211008-shadowtech-test.png


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen


@Arnie  schreef:

Dat duidt dan eigenlijk eerder op een netwerk probleem ergens in de verbinding, maar  niet bij jou thuis, of tussen je thuis en telenet. Het is waarschijnlijker pas "verderop" nadat het pad zich splits afhankelijk van de bestemming.

 


Daarom heb ik een test gedaan met NordVPN verbinding, maar de connectie met de VPN werd regelmatig verbroken. De stabiliteit was wel beter indien de VPN werkzaam was.

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Als ik rechtstreeks in de modem plug als enige gebruiker krijg ik telkens dit van de TroubleShooter. Hoe komt het dan dat de technieker niets verkeerd ziet?

CVDe_0-1633774382008.png

 

0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Telenet klantendienst heeft mijn slechte ervaring met het laatste bezoek van UNIT-T netjes opgelost. Trouwens de vorige ervaringen met UNIT-T waren super goed.

Als test ben ik naar 1Gb/s gegaan, maar nog steeds geen oplossing. Hieronder een log van de verbinding, waarbij een probleem zichtbaar is op al mijn computers via ethernet kabel.

 

Screenshot 2021-10-13 145617.jpg

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

@CVDe Een vpn gaat niet helpen voor de connectie zelf. Het zorgt er alleen voor dat uw traffic van uw netwerk via een andere route gaat. Een belangrijk punt is een stabiele connectie. Als deze niet aanwezig is zal dit nooit werken. ik game ook redelijk veel en werk ook met vpn's, zonder probleem. Ik heb een e-router met daarachter een firewall en een eigen router. 

De laatste tijd geen enkel probleem alleen tijdens het weekend heb ik een hoge ping waarde waardoor er een hogere latency aanwezig is.Dit is blijkbaar alleen in het weekend. In de week zeer goede waardes.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Dat zal de volgende test worden, modem only.

Ik weet trouwens niet dat ik de telenet router dien te wisselen of dat ze het softwarematig kunnen switchen. (Docsis 3.1).

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Modem-only wordt niet langer aangeboden door Telenet. Het dichtsbijzijnde alternatief is de e-router (ofwel model CV8560E), die voor IPv4 een "bridging" modus aanbiedt.

Het IPv4 afkomstig van één enkel MAC adres wordt dan gebridged (passthrough) direkt naar het achterliggende Telenet netwerk. Dit MAC adres ontvangt dan ook zijn eigen publiek IPv4 adres.

Het is bedoeld om zou een eigen router aan te sluiten, en het mac adres van de WAN poort van die router te gebruiken. Je zou het een modem-only emulatie kunnen noemen.

 

Dit is geen sw setting in het Telenet modem. Je hebt echt het CV8560E model nodig.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CVDe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

World of Warcraft (Blizzard) connectieproblemen

Daarstraks iemand van telenet aan de lijn gehad met kennis van zaken, en wat ze gedaan hebben weet ik niet maar mijn packet loss is drastisch verminderd en mijn tests zijn veel beter.

CVDe_0-1634142457338.png

CVDe_0-1634142576574.png

 

 

0 Likes