Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

ik weet dat er 10 a 15 jaar geleden een programma bestond waarmee je van de ene pc naar de andere bestanden kon overzetten via dat programma, je kon ook inloggen op een netwerk enz.

zoek al tijdje naar de naam van dat programma of een programma dat dit nog aanbied, 

dus aan de linkerkant de ene pc of server en aan de andere kant de andere pc of de andere server en zo dingen over zetten van links naar rechts of van rechts naar links.

zou handig zijn voor als je meer of 2 nassen in huis hebt en zo sneller alles kan verzetten.

moest er iemand een programma weten die dat nog aanbied en kan, liefst gratis of als het niet meer gratis bestaat tegen een lage prijs.

je zou mij er heel erg blij mee maken.

heb er al uren naar gezocht maar vind het niet direct en m'n geheugen laat me in de steek na al die jaren.

werd vroeger gebruikt op Lanparty's ook (10 a 15 jaar geleden toen dit nog een hype was).

zou handig zijn als dit nog bestaat en misschien voor toekomstige of bestaande leden dat dit ook zoeken zo een optie.

alvast dank op voorhand 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

Goh, zou dat niet lukken met een programma zoals WinSCP?

EDIT: ben je hier iets mee: https://nl.wikihow.com/FTP-realiseren-tussen-twee-computers


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

File Mozila is er ook een ? ooit eens een test gedaan maar kwam er niet echt uit.

Ps Op voorwaarde dat de beide pc's online zijn dan kan je ook bv Team Viewer gebruiken. Je kan chatten , elkaars pc scherm zien en geluid horen. Nu werkt dat veel beter dan bv 15 j geleden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

Was het WS_FTP of FileZilla?

0 Likes
Marc_Xs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Star Wars Day It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

Was het misschien CuteFTP?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

@Master-Magic Filezilla is een redelijk bekende, maar ik vraag me af waarom dat je het niet gewoon via uw browser doet.

Als deze pc's en nas in hetzelfde netwerk zitten kan je evengoed een netwerkdrive mappen of \\ en daarna hostname van de pc of nas.

Dus als je NAS de naam NAS heeft moet je gewoon op je pc \\NAS intypen 🙂 dan kom je automatisch op uw NAS met de username en password van deze gebruiker die toegang heeft tot deze NAS.

Daar kan je dan alle shares zien die je hebt aangemaakt. Je kan dus gewoon de bestanden van de ene pc of NAS naar de andere overzetten. 

Zonder een programma te gebruiken 😉

Indien de toestellen niet in hetzelfde netwerk zitten, kan je dit eventueel via SFTP.

Maar dat is natuurlijk niet de enige oplossing.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

@StefaanH 

Bedankt deze doet wat ik zocht, 

super Merci 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zoek een FTP programma dat van pc naar andere pc gaat

er is ook flashFXP dan kan je rechtstreeks van nas naar nas als deze het ondersteunen en moet het verkeer niet over de PC als middleman. ( niet gratis na proefperiode) anders filezilla oid. beter dan windows transfer want kan onderbroken transfers hervatten en FTP is naar mijn ervaring 't over algemeen sneller

0 Likes