25.397
netweters
|
156.583
antwoorden
|
21.172
vragen
|
We hebben eind juni al contact gehad omtrent de aansluiting van internet in onze nieuwbouw. Hierbij werd aangegeven dat eerst een werfvoorbereider via Wyre langs zou komen. Het contact met iemand van de backoffice (Lynn / Lien ?) was zeer positief: ze gaf duidelijke uitleg, was vriendelijk en beloofde alles in orde te brengen.
Eind augustus hebben wij opnieuw contact opgenomen door het contactformulier op de website van Wyre in te vullen aangezien we Lynn niet rechtstreeks konden bereiken. Ook inbellen via Telenet klantendienst was geen succes. Lynn heeft ons vriendelijk terug gecontacteerd en de aanvraag zou niet goed doorgekomen zijn bij Wyre waarop ze een nieuwe aanvraag heeft doorgestuurd. We zijn echter weer een maand verder en tot op heden hebben we nog steeds geen stand van zaken ontvangen over welke kabel er precies nodig is, hoe lang deze moet zijn en waar deze precies moet worden voorzien. Er zou immers eerst een werfvoorbereider langskomen aangezien het een uitzonderlijke aansluiting (met graafwerken openbaar domein) betreft. Aangezien onze verhuisdatum snel nadert, wordt het ondertussen echt dringend om dit verder af te stemmen.
Bovendien hebben we het internet al eerder nodig voor het inregelen van ons domoticasysteem en de technische installatie. Dit maakt een tijdige aansluiting nog belangrijker.
We merken dat het moeilijk is om iets in gang te krijgen en dat we onvoldoende op de hoogte worden gehouden van de voortgang. We begrijpen dat er meerdere partijen betrokken zijn, maar hopen op een duidelijker communicatiekanaal en regelmatige updates zodat we tijdig kunnen plannen en alles vlot kan verlopen.
Kunnen jullie ons zo snel mogelijk informeren over de verdere stappen en de technische details? We willen graag tijdig alles in orde hebben zodat de internetverbinding bij de verhuis klaarstaat. Weet iemand het verloop van zaken en wat we kunnen doen om iemand met kennis van zaken aan de lijn te krijgen.
Aanvraag sinds eind juni? We zijn 11 weken verder en er is zelfs nog geen werfvoorbereider langs geweest?
Uit ervaring kan ik alleen maar aanbevelen om nu onmiddellijk een aansluiting op het Proximus-netwerk aan te vragen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/verhuizen-zonder-zorgen/je-gaat-bouwen.html
Bij Proximus heb je de grootste kans dat je voor je verhuisdatum nog aangesloten raakt.
Wyre heeft zijn bedrijfsprocessen duidelijk niet op orde.
Neem eerst de kabelbrochure door (zie link onderaan deze pagina) Handleidingen | MyTelenet
Voor hulp zal je je helaas moeten wenden tot 015 66 66 66 of een Telenet winkelpunt
@Borgersbaas schreef:Kunnen jullie ons zo snel mogelijk informeren over de verdere stappen en de technische details? We willen graag tijdig alles in orde hebben zodat de internetverbinding bij de verhuis klaarstaat. Weet iemand het verloop van zaken en wat we kunnen doen om iemand met kennis van zaken aan de lijn te krijgen.
Even verduidelijken dat De Netweters een klantenforum is waar klanten elkaar helpen en dat Telenet hier in principe geen ondersteuning zal bieden.
Wordt er naast de fiberverbinding ook coaxkabel geïnstalleerd, of is het alleen fiber die voorzien zal worden? Wyre doet meestal de fiberverbindingen, maar je kunt ook een coaxverbinding aanvragen als alternatief. Dit gaat misschien sneller.
Voorzie wel een wachtbuis zodat je nadien fiber tot binnen kan trekken zonder breekwerk.
Als je tijdelijke internetverbinding nodig hebt, kun je overwegen om Tadaam aan te vragen. Dit systeem is eenvoudig te installeren, zodat je snel je domotica kunt configureren en aansluiten. je kan dit doen totdat je vaste internetlijn beschikbaar is 😉
Is niet de eerste keer dat we dit lezen dat een nieuwbouw niet aangesloten geraakt
Er is een geval in de krant van Dilsen-Stokkem waar de mensen al 6 maand wachten op aansluiting
En dat Wyre niet thuis geeft ook al moeit de pers er mee blijf het ook stil
Ken ook mensen die een nieuwbouw wijk wonen Internet wordt altijd het laatste gelegd en de datum wordt uitgesteld
En soms is het niet eenvoudig kosten maken dat later niet worden terug verdiend door de aanbieder van de kabel