|
26.708
netweters
|
166.039
antwoorden
|
|
22.278
vragen
|
Volgens mijn abonnement moet de (weliswaar maximale downloadsnelheid) 1000 Mbps zijn, maar ik haal amper 93 Mbps. Wat kan ik nagaan? Ik werk bekabeld.
Oei @AlexAnders123
Dat is wel zeer traag (93mbps)... en je betaald voor 1gbps (1000mbps)... is het al ffjes geleden dat je je abonnement hebt veranderd? of heb je je abonnement minder dan een uur of dag geleden geupgrade?
Want het kan wel eventjes duren, vooraleer alles juist is.
Maar eventjes ter informatie, Telenet bied GEEN 1gbps (1000mbps) abonnement aan...
In de foto (moet worden goedgekeurd door Moderatoren, dus kan even duren tot je het kan zien), zie je geen 1000mbps abonnement.
je hebt enkel: 200, 500, 2500Mbps abonnementen...
Je kan eventjes checken in My Telenet, als je daar mss Basic ziet (onder je modem)...
Dan kan het hieraan liggen, en heb je bv je abonnement verkeerd gelezen (kan gebeuren).
deze foto
Ik heb zonet de gegevens van mijn abonnement via foto geupload. Ik heb de bekabeling gecheckt, alles ok en de kabel zit rechtstreeks op de router, dus niet via een hub of iets dergelijks.
@AlexAnders123 schreef:Ik heb de bekabeling gecheckt, alles ok
Heb je ook een andere kabel getest? Het is niet onmogelijk dat er een defect is aan de kabel en deze daarom terugvalt op een maximum van 100Mbps.
Dat kan je nakijken op je computer zelf. Voor Windows 10/11:
het moet nu nog worden goedgekeurd worden door Moderatoren. maar kan je mss eens vertellen, wat je daarop kan zien?
het gaat vooral over welk abonnement je hebt...
Want de abonnementen beginnen vanaf 200mbps dan 500mbps het snelste is 2500mbps (DUS er is geen 1000mbps)....
Dat vind ik juist raar aan jouw probleem...
hier kan je ook zien welk abonnementen er zijn... het kan zijn, dat je perongelijk de verkeerde hebt genomen, of je je vermist hebt...
(ik wil zeker niet zeggen, dat jouw probleem aan jou ligt of dat het niet kan ZEKER NIET)
aja, als je cat 5 (geen E) gebruikt. dan zit je op maar 100mbps...
je kan die tekst zien op de kabel zelf. @AlexAnders123
ik had nog niet zo ver gekeken 😉
Het huidige 1Gbps abonnement is het Turbo-abonnement van 2.5Gbps waar die 2.5Gbps nog niet beschikbaar is op dat adres.
Niet elke snelheid is overal beschikbaar. Is 2,5 Gbps nog niet mogelijk op jouw adres? Dan krijg je automatisch de snelst beschikbare snelheid: 1 Gbps. Dat vermelden we tijdens je bestelling. Zodra een internetsnelheid tot 2,5 Gbps beschikbaar is op je adres, krijgt je internet automatisch een upgrade. Zelf hoef je dus niks te doen.
Dank voor de nuttige tips, ik check en koppel terug.
ow, ok. dan kan het inderdaad kloppen.
Maar waarom vermeld Telenet dit dan niet bij https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet.html?intcmp=TopNav ?
ik vermoed dan echt wel, dat het aan je Ethernet kabel zelf ligt. Dus niet aan je abonnement, of je modem. maar gwn je kabel die je gebruikt...
@MatteoMenu schreef:Maar waarom vermeld Telenet dit dan niet bij https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet.html?intcmp=TopNav ?
Doen ze wel. Onderaan de pagina staat een blok "Kan ik op mijn adres al tot 2,5 Gbps surfen en wat als dat niet lukt?" & als je specifiek voor het Turbo-abonnement op "Bekijk details" klikt staat het ook uitgelegd.